Mja , heel eerlijk gezegd, een wasstraat is zo slecht niet...als het het nodige onderhoud krijgt!
Zo heeft ons bedrijf pas een wasstraat gebouwd bij een klant ( bmw-garage) , met zeer mooie resultaten !
Maar deze word dagelijks nagezien en in orde gehouden.
Het probleem is dikwijls dat men de borstels niet vervangt..wij doen daar dagelijks een nazicht op en er worden lappen vervangen waar nodig.
Tevens heb ik al gemerkt dat bij de meeste wasstraten de borstels(meestal ook de verkeerde!) veel te dichtbij komen waardoor krasvorming veel sneller en duidelijker word!
Wel gebruiken wij de straat enkel voor de shampoo aan te brengen , lichtjes uitwijven(raakt hem amper , hij glijd meer erover) en af te spoelen..puur voor het bovenliggend vuil , dus niet voor een lakreiniging met slaande borstels of zo.
Ook moet je begrijpen dat nieuwe wagens soms ferm gehavend toekomen na transport en een polijst-beurt soms echt wel nodig is!
Maar dat heeft dan weer weinig te maken met de wasstraat ...zo zie ik wekelijks bmw's met zeer ruwe lak toekomen..als je beseft hoelang die dingen soms op een fabrieksparking staan , dan nog dagen door weer en wind en de temperatuurverschillen op transport ..volgeplakt met stickers (lijmresten) en een lak die wellicht nog vrij nieuw was en tesnel op transport is gezet!
Geloof me , soms krijg je echt een hartaanval als je ziet wat je voor je krijgt. Dan nog te zwijgen van fabriekvet wat vreselijke vlekken kan nalaten.
Als ik zeg dat ik voor elke nieuwe wagen minstens anderhalf uur nodig heb om de lak in orde te krijgen , dat zegt genoeg denkik! In sommige zware gevallen heb ik al een 3 uur nodig gehad voor enkel de lak vuilvrij te krijgen!
Nu ik ga geen wasstraten aanprijzen, het beste is het zeker niet, maar het hoeft ook niet zo slecht als ik meestal zie op andere plaatsen en het mag gerust indien men het op de juiste manier onderhoud en de machines juist afsteld , alsook niet gebruiken voor een complete reiniging.
Het ergste vind ik dikwijls dat auto's infeite nooit genoeg zijn afgedekt bij transport..het zou een pak kunnen schelen in mijn werk eerlijkgezegd en zelfs onnodige schade voorkomen.
Maar besef heel goed, dat elke nieuwe wagen, minstens 2x gewassen is en 1 x gedetailed..mocht je je nieuwe wagen zien na aflevering laat je hem zonder twijfel zo staan en vraag je je geld terug!
Zo kom ik ook af en toe in autofabrieken (ford, volkswagen, volvo , nedcar etc) en je wilt gewoon niet weten wat daar soms gebeurt met chassis of afgewerkte auto's . Ik heb al bv ford's zien aanrijden met een heftruck , opgelapt en terug op de band gezet...bij volkswagen heb ik het ook al gezien dat blutsen of mankementen worden weggemoffeld. ..een 0 op je km-teller , betekent nog niet dat je wagen 'gloednieuw' is
En om perfectie na te streven is onmogelijk...daarom ook dat de garagisten die wat voor hun klanten over hebben , meestal carcleaners en carrosiers aannemen om het op te lappen

Eerlijk gezegd zou ik content zijn als mijn garagist een proffesioneel bedrijf het laat doen, ipv dat ze het zelf zouden doen .
Ivm met kleuren...het is een feit datbv zwart/rood , blauw , donkere kleuren infeite sneller het vuil zullen laten zien..maar ik vind dat net als carcleaner een groot voordeel.
Als ik bv de licht grijze kleuren zie, die lijken altijd proper, zelfs na transport..tot je eraan begint en je je vodden ziet etc...als carcleaner echt een plaag om de details te vinden dan hoor .
Nee geef mij maar een kleurtje waar het vuil goed opvalt , want dan was je hem sneller en zie je beter of je je werk goed gedaan hebt al dan niet...
Mvg