• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke velgen borstel

hendrik

Detailing rookie
10 sep 2008
168
0
Nog een week of 2 en dan worden de zomer velgen weer gemonteerd. Het zijn meerdelige en hebben van die schroefjes, bij mijn type liggen vallen deze ook deels in de rand, zie foto:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Maar welke borstel is hier nu het beste en handigst voor. Ik kan natuurlijk elke week de 180 schroefjes afzonderlijk met een kwast gaan schoonmaken :D , maar ik hoop dat iemand een betere en snellere oplossing heeft.

Wellicht de EZ-brush, maar ik vraag me af of deze ook handig is voor de schroefjes...

Ik ben benieuwd naar de tips.
 
Volgens mij is de Autoglym Hi Tech borstel wel leuk voor deze klus!.. Ik heb hem zelf ook op het oog..maar 23 euro voor een "verf kwast met paarde haren" is mijn inziens wat te duur!:-"

Misschien naar een verfhandelaar en een goede kwast met zachte haren en een plastic rand er om heen zoeken?
 
De Autoglym borstel is een aanrader ik heb hem zelf ook. Speciaal voor hardnekkig vuil in de hoekjes.
 
Had hem ook al gezien, maar inderdaad die prijs8-()) !!

Heb deze inmiddels ook op het oog:

Mothers wheel brush
 
Kijk eens bij mijn Collectie ,daar staat hij op (Mothers) ,eerlijk gezegd zou ik die niet voor jouw velgen gebruiken ,of toch niet alleen de Mothers.

Ik zou een combi pakket samenstellen.

-De EZ detail brush -->Voor de binnenkant en de zijkant van de spaken
-De Mothers Wheel Brush -->Voor de voorkant ,de grotere stukken
-De Meguiars Side Lock Detail Brush -->Voor de kleine hoekjes en boutjes

-Een grote Gritguard (+ Gritguard) emmer speciaal voor de velgen ,zo passen alle borstel er mooi in.
 
Euhmm... gewoon kunststof kwasten halen bij de gamma, zo'n setje van 5 euro. Werkt perfect, Heb je meteen verschillende maten kwasten :-" Onzin om zoveel geld uit te gaan geven voor een kwast
 
De Autoglym velgenborstels is absoluut niet te vergelijken met gewone kwasten van de bouwmarkt. De "haren" voelen veel steviger aan en verwijderen vuil welk je met een kwast van de bouwmarkt nooit verwijderd krijgt. De prijs van de Autoglym is inderdaad aan de stevige kant. De Atlasta is PRECIES hetzelfde alleen voor een eurootje of 9.-.
 
Ik zou ook zeker eerder zachte haren doen dan harde, een kras(je) zit er eerder in dan dat je hem eruit krijgt...
 
B.K. zei:
Zou je met zo'n velgen juist niet zachte haren willen..?
Hard is relatief hè. Haren zijn gewoon steviger dan een ordinaire verfkwast. Ik gebruik hem voornamelijk voor de hoekjes. De rest met een borstel van Vikan. Een ideale combinatie.

Dibbuz zei:
Ik zou ook zeker eerder zachte haren doen dan harde, een kras(je) zit er eerder in dan dat je hem eruit krijgt...

Dennis jij hebt zelf de Autoglym borstel. Lijkt me niet dat je er krassen mee veroorzaakt. Mij is het in ieder geval niet gelukt.
 
De Autoglym borstel veroorzaakt zeker weten krasjes. Heb hem eens in de zon, op een zwarte auto bij rubbers gebruikt. Resultaat: allemaal kleine krasjes.
Niet aan beginnen. Je moet hem voor je banden gebruiken! Daar is hij ideaal voor. Ik gebruik het samen met Dasty of APC en dan borstel ik het lekker in.
 
DAF-44 zei:
Dennis jij hebt zelf de Autoglym borstel. Lijkt me niet dat je er krassen mee veroorzaakt. Mij is het in ieder geval niet gelukt.

Ik vind hem echt hard en ben terughoudend om deze te gebruiken. Op mooi chroom zou IK hem in ieder geval nooit gebruiken.

Na het zien van Matthijs z'n reactie gebruik hem helemaal niet meer voor de velgen.
 
Was redelijk onder de indruk van de autoglym 'kwast', maar die wordt het toch niet. Het wordt sowieso de Mothers borstel en dan waarschijnlijk de nieuwe EZ borstel aangevuld met een mooie verzameling van de gamma..

Bedankt iedereen voor het advies.
 
Ik ben ook erg tevreden over de combo EZ Detail + Mothers borstel. Ik ben in de praktijk dan ook weer erg benieuwd naar de grote broer van de EZ Detail Brush: de Daytona:

https://www.Carclean.com/product/Carclean.com/Daytona_Speed_Master_Wheel_Brush_DSM-1000_101339
 
Zie ik weer een mooi demo filmpje van de R8 aan komen ,met de hoofdrol voor de Daytona..? :ja
 
Welke velgenborstel zou ik kunnen gebruiken voor deze velgen??
DSC01205.jpg


iemand ervaring met deze borstels:
ShowProdImgLarge.ashx?id=101339&f=d.jpg


ShowProdImgLarge.ashx?id=100750&f=d.jpg


ShowProdImgLarge.ashx?id=101464&f=d.jpg


Mvg Bére
 
Ik heb de grote (rode) EZ detail borstel. Werkt erg fijn op mijn Porsche velgen en A2 velgen. Ik zou voor de grote gaan, deze neemt het velgbed ook mooi mee! En is flexibel genoeg voor de spleten in de spaken van je Mercedes velgen.
 
In principe zijn ze allemaal van degelijke kwaliteit, ik heb op mijn 17 inch de kleinste ez borstel. Hier haal ik net de achterkant van het velgbed.

Ik zou ook zeker even kijken naar de borstel van Mothers