• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke velgenborstel voor VW up spoke velgen?

Rutgervanzee

Detailing rookie
1 jul 2022
6
15
Beste forumleden,

Wellicht hebben jullie een suggestie. De reiniging van de velgen van mijn VW up is een tijdrovend karweitje. Ik houd niet van borstels aangezien die veel spetteren. Om die reden heb ik de meguiars medium wheel brush gekocht maar die is eigenlijk te dik voor de spaken. Zie bijgevoegde foto voor een impressie.

Tips zijn welkom!
 
Screenshot_20220628-140039_Photos.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220628-140026_Photos.jpg
    Screenshot_20220628-140026_Photos.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 42
Ik heb 1 Monello wheel woolie en 2 maten EZ brushes, gebruik de wheel woolie bijna nooit, zweer bij de EZ brushes.

Die zouden hier ook goed moeten werken, je moet ze niet in en uit de wielen rossen, dan spetteren ze, maar met beleid spetteren ze niet.
 
Dank voor jullie reacties! Vergeten te vermelden maar ik heb in het verleden die EZ borstel gekocht bij carclean webshop maar die is in de kast beland vanwege het gespetter. Zal waarschijnlijk spetteren bij te fanatiek gebruik. De voornaamste reden om af te zien van de EZ borstel was trouwens niet vanwege het gespetter maar vanwege het steeds loslaten van het bovenste rubberen beschermdopje. Hierdoor een paar krassen op velg ontstaan. Ik zal eens een mail sturen naar de webshop of ze een dopje kunnen opsturen.

Die monello wheel brush lijkt mij ook een goed alternatief alleen twijfel over small of medium. Of wellicht allebei? Iemand een suggestie?

@Neelis ben je eventueel bereid om die van jou te verkopen? ;)

Dank voor het meedenken
 
Ik zweer juist bij de Wheel Whoolies.. Geen gespetter, beetje druk zetten in de hoekjes met de mini variant..
Ik gebruik ook vaak een grote kwast om de buitenkant te doen.. en de whoolies voor het velgbed.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@nicknameless leuke review. Zal waarschijnlijk een combi worden van de four fineer wool wheel mitt en de monello wheel whoolies. Lees veel goede verhalen over de wheel whoolies. Twijfel alleen over small of medium whoolies. Carclean verstrekt trouwens bij de volgende order een rubber dopje voor de EZ borstel dus dan heb ik straks een mooi arsenaal voor de velgen.
 
De kleinste Wheelwoolie is niet zo klein, maar kun je wel heel plat drukken op plekken waar dat nodig is. Ik gebruik ook alleen de kleine woolie, maar ik doe dan ook nooit tractorwielen. :p
 
Ik heb deze velgen.
1658145462112.png

Voor de wielbouten en logo gebruik ik een borstel van Valet Pro.
Voor de voorkant en de zijkant van de spaken deze borstel.
1658145654572.png

En tenslotte nog een gewone washmitt voor de achterkant van de spaken.
Overweeg wel ook de aanschaf van wheelbrush voor de binnenzijden, maar door de kleur is vervuiling moeilijk/amper zichtbaar na het afspuiten van de velgen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR