• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke verhouding foam

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
148
103
32
Ik ben dus dringend op zoek naar de juiste verhouding voor de foam

Ik zoek 2 verhoudingen: lichte en zware vervuiling
Ik bezit de monello foamlance en SSF van Autodirect en Artico snow foam van monello
Ik wil een mooie sneeuwlaag en hij moet veilig blijven voor wax/sealant :-"
Foamlance staat op minimum

Nu heb ik al zo danig veel verhoudingen gezien dat ik het ook niet meer weet :(
1:10
1:4
1:6
200ml
150ml
50ml
75ml
2 vingers dik
2cm
3cm
.......


Dus graag had ik geweten welke nu juist is? :weetniet

(Persoonlijk gaat mijn voorkeur toch nog naar de SSF, die geeft naar mijn inzien een dikker schuim)
 
Ik kan je alleen een advies geven over het gebruik van Artico snow foam van Monello. Deze werkt het beste met 1:10. Een klein beetje meer zorgt voor iets dikker schuim maar is niet per sé nodig. In ieder geval niet met een lichtere verhouding gaan werken; het wordt dan simpelweg te dun. De bijgeleverde maatfles is daarbij foolproof. Let er wel op dat de draaiknop bovenop de Monello foamlance volledig dichtgedraaid moet zijn. Anders maakt het geen dikke foam!

Succes!
 
91 ml foam en je fles verder afvullen met lauwwarm water, dat geeft mijn inziens toch de beste verhouding. Volgens mij is SSF niet zo heel veilig voor je wax overigens!
 
Even een berichtje van een super foam leek....

Je doet dus water + foam in de fles ( in de aangegeven verhouding) en vervolgens ga je foamen.
Dan wordt het toch nog lichter gemengd omdat het foam "meegaat" met het water uit de HD / tuinslang?

Correct me if i'am wrong.
 
Right ;)

De verdunning door de HD is juist. En de verhouding bepaal je in de foamfles
Vermengen doet de nozzle afhankelijk van onderdruk als gevolg van de doorvoer via de knop bovenop