• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke verlichting kiezen in detailruimte?

ok,.volgende week gaan we de garage verbouwen tot detail shed.

Plafond wordt van gipsplaten. Jullie advies graag. Tl's aan het plafond of halogeen spots?

morgen inkopen doen dus vandaar.

Grtz

Beiden; TL om gehele werkplaats te voorzien van goed licht, Spot om details uit te kunnen lichten ( bv met geleidrail en zo'n trekdraad )

Volhangen met TL's. Halogeen is gericht en heel vel, en aangezien de meeste garages nooit veel hoger dan een mtr of 3 zijn denk ik dat je snel scheel ziet van een halogeenspot op je dak te spiegelen.

Als je echt een bepaalde spot wilt bekijken, pak je toch wel een brinkmann oid dunkt me....

Eerder geposte foto vind ik nog niet zo'n gek voorbeeld, alleen had ik de de buitenste lichtlijnen van het plafond op de aanhechting met de muur geplaatst in een hoek van ergens tussen de 30 en 45 graden.

Maargoed, dat had ik je al eerder verteld.

Snitser zei:
ok,.volgende week gaan we de garage verbouwen tot detail shed.

Plafond wordt van gipsplaten. Jullie advies graag. Tl's aan het plafond of halogeen spots?

morgen inkopen doen dus vandaar.

Grtz

Vandaag ben ik er niet ;-p

Ene, succes met het volhangen van de toekomstige detail shed :-d

Trouwens, zou ik ook voor tl's gaan. Lijkt me fijnder dan halogeen spots...

Ook hebben we pas sinds deze week een complete ombouw gehad in de verlichting en lampepitten....
Dus alles is tot dus ver aangepast op de "zuinige" lampen en ledlampen e.d. :roll

Snitser zei:
Ik ben nu bezig met een soort van test. Heb een aantal Philips Tl's van het type cool white en een aantal warm light in de garage. Mijn ervaring tot nu toe is dat cool white het prettigeste werkt.

Warm white gebruikte wij altijd op het kantoor en cool white in de fabriek.
Cool white geeft veel witter licht.

Wel een mooie ruimte trouwens, 6x8.
Heb hier ook een garage maar die moet ik delen met (de troep) van m'n vader.
Ben stiekum altijd nog op zoek naar een goedkope garage met stroom

En nog steeds heb ik niet naar de lampen gekeken.:-"

Probeer het morgen niet te vergeten.

Een foto maken wil iig niet .

Even een update. De buitenmuren zijn geisoleerd en het plaatwerk zit er tegen aan. Nu druk bezig met het vullen van gaatjes ;-)
Komende zaterdag het nieuwe plafond er in (gips). En dan zondag schilderen. Wat in etappes moet ivbm de spullen die in de garage staan.

Hopelijk het weekend daarop de elektra aanleggen. Op beide muren komen twee dubbele TL bakken achter elkaar op +/- 50cm hoogte. Over de indeling op het plafond ben ik nog niet helemaal uit. Tl's in de breedte of in de lengte. wel komt er in iedere hoek van de garage een dubbele stekker doos en voor en achterin de garage twee schakelpunten met drie knoppen.
1 voor de verlichting aan de zijkant, 1 vor de verlichting boven de auto en 1 voor als ik gewoon wat uit de garage moet pakken. Hoeft niet de hele landingsbaan aan;-)

Ik heb 18 keer de 965 TL lamp branden.

TL buis kleuren codes:

965 - daglicht (niet te verwarren met full spectrum daglichtlampen)
950 - daglicht (niet te verwarren met full spectrum daglichtlampen)
940 - koel wit
930 - warm wit
865 - daglicht
840 - koel wit
830 - warm wit
827 - extra warm wit
36 - kleur zoals de flame gloeilamp
33 - neutraal wit
29 - warm wit

Snitser zei:
Even een update. De buitenmuren zijn geisoleerd en het plaatwerk zit er tegen aan. Nu druk bezig met het vullen van gaatjes ;-)
Komende zaterdag het nieuwe plafond er in (gips). En dan zondag schilderen. Wat in etappes moet ivbm de spullen die in de garage staan.

Hopelijk het weekend daarop de elektra aanleggen. Op beide muren komen twee dubbele TL bakken achter elkaar op +/- 50cm hoogte. Over de indeling op het plafond ben ik nog niet helemaal uit. Tl's in de breedte of in de lengte. wel komt er in iedere hoek van de garage een dubbele stekker doos en voor en achterin de garage twee schakelpunten met drie knoppen.
1 voor de verlichting aan de zijkant, 1 vor de verlichting boven de auto en 1 voor als ik gewoon wat uit de garage moet pakken. Hoeft niet de hele landingsbaan aan;-)

Uhm, ik geloof dat morgen de "tl-lampen weer binnen komen (al ben ik hier niet zeker van, zou het vanaaf controleren. En me collega van de verlichting afdeling was er ook niet. En ben het kats vergeten opdat ik het vrij druk had als nog vanavond :roll
Komt bij, dat ik morgen heel de dag vrij ben. Dus zaterdag kan ik het even checken, dus ik laat wel van me horen dan! (log ik wel in op het werk, of probeer het weer eens op me tel haha.)

Schilderen moet wel lukken met die mooie verf :p

Wat voor vloer ligt er eigenlijk in de garage Marc?

Jeroen,

Ligt een betonvloer in. Komende zomer gaat alles er nog een keer uit en wil ik de vloer coaten met de kit van alabastine. Wanneer kom je nou eens kijken :D?

Zo, stilaan begonnen met het inrichten van het "detailmagazijntje"

Verlichting en electriciteit is up to date.
Zal even een nieuw topic openen van de werkplaats.

Zie hier: https://forum.Carclean.com/cc_postst4707/Suby555-zijn-Detailstudio-.aspx?find=unread