• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke verlichting kiezen in detailruimte?

suby555

Detailing addict
21 jul 2009
122
65
48
België
Hoi,
Ik weet niet of ik het hier in het juiste forumgedeelte plaats?

Maar sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar(huurder:grinning: ) van een klein magazijntje waar ik mijn detail-karweien veel beter kan uitvoeren,gezien ik momenteel alles buiten moest doen,weliswaar overdekt indien nodig.

Ik heb nu een ruimte van 6mx8m met elektriciteit,grondwaterpomp en leidingwater:)

Er zijn weinig ramen en er hangen enkele TL-lampen(daglicht)

Er moet dus wel wat verlichting bij komen!!

Wie kan mij tips geven inzake deze zo optimaal mogelijk te verlichten?
 
Ik zou sowieso TL verlichting nemen alleen welke dat is nog de vraag. met TL zie je heel goed krasjes maar geen hologrammen. Zorg dus dat je nog een andere lichtbron hebt (halogeenlampen of de Brinkmann)
 
Eens met dibbuz. Heb zelf 11 tl's...ideaal werklicht. Daarnaast de Brinkmann en evt bouwlamp voor de hollogrammen.
 
Er bestaan ook daglicht-tl's , geen idee of die een goede meerwaarde hebben tov de reguliere ( in dit geval )
 
TL lampen zijn prima ,maar zorg inderdaad ook voor wat hallogeenspots.


Wil je wat specialers..
Metaalhalide lampen ,zijn duur ,maar dit is wel het beste licht om te detailen.
 
Had de TL's aan de zijkant iets hoger gehangen (of een extra rij)
 
mk-us zei:
Er bestaan ook daglicht-tl's , geen idee of die een goede meerwaarde hebben tov de reguliere ( in dit geval )
TL's worden sowieso in iedere werkplaats gebruikt dus dat is in ieder geval goed lijkt me...
en over die daglicht TL's: ik dacht dat xenon het meest in de buurt kwam van echt daglicht...? Dus dan zou een Brinkmann icm met TL's voldoende zijn...
 
Heb ook wel eens een verrijdbare TL/halogeen lichtbron gezien. Dat zag er heel handig uit.
 
Ik ben nu bezig met een soort van test. Heb een aantal Philips Tl's van het type cool white en een aantal warm light in de garage. Mijn ervaring tot nu toe is dat cool white het prettigeste werkt.
 
er hangen totaal in mijn hok (11 meter x 4,5 meter) 9 dubbele tl lampenbakken met daylight lampen, deze zijn mooi wit en geven mooi licht op je werk

met de tijd komen er aan de zijkanten nog 2 dubbele bakken per kant bij voor een beter zich aan de zijkant

volgens mij is de cool white iets "geler" dan de daylight

zal wel even wat fotos maken deze week
 
Ronald,...ik ervaar juist dat Cool white echt wit licht geeft.....De daylight meer een geler licht....
 
Altijd zorgen voor meerdere soorten verlichting:

- TL verlichting voor algemene verlichting
- "punt" verlichting voor swirls en andere krasjes, halogeenspots/lampen zijn hier het meest geschikt voor.
 
Dus als ik het zo hoor:

Nog wat TL lampen bij hangen aan de zijkanten!
Brinkmann is al besteld,die ligt klaar en ga ik na mijn vakantie begin Oktober ophalen.
Halogeen(dubbele) spot op staander zoeken.

Heb ook een lamp met 160leds ,die geeft ook een zeer mooi wit licht!
 
Abarth zei:
Eventueel TLD-buizen van Philpis toepassen in de kleur 865 of 965. (daglicht)


ik zal morgen eens kijken welk type ik heb branden.....
ze waren igg alleen via de lampenspeciaalzaak op bestelling leverbaar
iig geen standaardtype die je bij de bouwmarkt in het schap ziet hangen.
 
Ik heb vaak TL verlichting om de ruimte te verlichten en een 300w halogeen lamp om te detailen. werkt prima zo