• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke volgorde van producten & pads (DAP+Monello+Meguiar's)

PeterPeter

Detailing rookie
12 jun 2009
23
0
ik heb vandaag mijn dap binnen gekregen met Monello Raffini Mezzo en Monello Raffini Finale en nog wat pads. starterspakket $$)

zelf had ik het idee om deze stappen te doen:
- auto wassen
- auto kleien
- Monello Raffini Mezzo met white ccs foam pad en hierna met de orange ccs foam pad
- Monello Raffini Finale met zwarte ccs foam pad

( voor de bumpers, banden en velgen heb ik al spul)

en hier na Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar.

nu heb ik thuis ook nog stap 1 en 2 van meguiars staan. kan ik hier nog iets mee doen?? misschien gebruiken in mij detailplan?? :-/

hebben jullie nog tips/ opmerkingen??

PeterPeter zei:
- Monello Raffini Mezzo met white ccs foam pad en hierna met de orange ccs foam pad

andersom, eerst oranje dan wit
beter is testspot: eerst wit, geen/niet genoeg resultaat dan met oranje.
daarna licht met de witte nalopen of gelijk met de zwarte en finale....weer testspot doen dus

step 1 en 2 beter achterwege laten, gewoon afwerken met de techwax 2.0 (

Monello raffini mezzo en finale zijn uitstekende producten. Vergeet Megs stap 1 en 2 omdat deze zijn bedoeld voor verwerking met de hand

Maak eerst een testspot om te zien wat een combo van pad en polijstmiddel doet met jou lak en met de aanwezige swirls. De Witte pad en Mezzo zou je kunnen proberen als lichte combi (waarbij ik er vanuit ga dat je lak niet boterzacht is en er toch wel wat aan krasjes en swirls aanwezig is)

Afhankelijk daarvan kan je aan de slag gaan

Het Oranje pad heeft een hogere cutfactor dan de witte dus als je een zwaardere combo nodig hebt begin je met oranje daarna met wit. Zelf bewerk ik na met de lichte groene pad (let hierop wat er is ook een heavy cut groene pad) en Finale gevolgd door de zwarte pad met finale.

NXT wax is een prima keuze. om af te werken. Eventueel zou je na het polijsten nog een glaze kunnen gebruiken bijvoorbeeld Poorboys Blackhole of White diamond. Deze moet je echter weer niet afwerken met NXT omdat dat weer een hele lichte cleaner bevat die de glaze weer gedeeltelijk verwijdert. Je zou ook met de hand de stap 2 van meguiars kunnen gebruiken ( dit is ook een glaze ondanks dat er polish op het etiket staat. )

Grrrr Harold was me even voor

Nergens, iedereen gaat weer zeggen: "testspot" :ja
Als je met een zachte combinatie al een goed resultaat boekt, is het zonde om zwaarder te gaan en onnodig veel lak weg te nemen...

Door een testspot !
Zo zie je of je met de lichtste combinatie de krassen / swirls er uit kan halen. Zo niet, dan zwaardere combi nemen.
Enige minimale !!! houvast is dat VAG-lakken harder zijn ( let op de !!! , want dit sluit namelijk niks uit )

Als je auto nooit gedaan is en behoorlijk onder de swirls zit doen hoeft je niet met de allerlichtste combinatie te beginnen.
Begin ergens in het midden (witte pad en mezzo) en kijk hoe die werkt, niet naar je zin? Dan oranje en Mezzo en nabewerken met Finale en wit, eventueel daarna nog zwart/groen (light polishing) met Finale om het goed af te werken.

Heb vorige week zelf het Dap+Monello pakket binnen gekregen.

Heb de wagen gewassen, clayen had ik enkele weken reeds voor een stuk gedaan.
Dan Monello Raffini Finale met de witte pad gebruikt en dan
de Meg's NXT Tech Wax 2.0 met de gouden pad aangebracht
En moet zeggen kreeg verbluffend resultaat en reactie.

In de toekomst zou ik een nog diepere wet-look willen creeëren.

Iemand nog ideeên, kleur van de wagen is Champagne-achtig en denk
dat dit een vrij moeilijke kleur is om een zeer diepe glans te krijgen.

Je zou na Finale op een witte pad nog een keer finale op een zwarte pad kunnen doen (is net een stap fijner en echt bedoeld om te finishen) en daarna een glaze te gebruiken zoals de white daimond, maar als je daarna de NXT aan gaat brengen, dan heeft dat weer geen nut. NXT verwijderd weer deels je glaze :-p Je kunt dus beter kiezen voor een glaze en een pure wax en de Natty's bijvoorbeeld.

Ga ik zeker eens proberen, maar eerst mijn producten die ik nu heb staan deels opgebruiken.

Tegen dat het zover is ga ik zeker CarClean eens een bezoekje brengen. :-p
Ben nu een vrij tevreden gebruiker van Meg's, en er is mij op dit forum gemeld dat er betere producten tegen een scherpere prijs zijn,
maar wat mij wel opvalt is dat op Carclean.com shop de Meg's producten wel een goede beoordeling krijgen van de gebruikers.

Dat komt gewoon omdat Meguiar's een bekende naam is, tot nu toe bekender bij het gewone publiek dan Poorboy's en MOthers e.d. Maar ik kan je vertellen dat de andere goede merken net zulke goede of zelfs beter producten maken maar een stuk goedkoper! ;) Het heeft dus vooral met naamsbekendheid te maken :-"