• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads op DAP

nickname

Detailing addict
13 apr 2015
14
70
Na enkele jaren inactief wegens studie heb ik de poetsmiddelen weer uit de doos gehaald.
Nu moet ik het doen met het materiaal wat ik heb kunnen vinden, daarnaast zal ik wat nieuwe pads moeten aanschaffen.
Mijn vraag aan jullie wat adviseren jullie ?

Wat ik momenteel heb.
Monello Mezzo
Monello Finale
Poorboy Black Hole
MEquiars Quix Wax ( niet de meest optimale wax, maar in ieder geval redelijk genoeg mijn inziens)

Wat pads betreft heb ik;
Monello - Raffini 6,5" Foam Finishing Pad - red
Lake Country - HD-Orbital Orange Polishing Pad - 7inch
Mequiars zwarte soft buff pad

Mijn plan is.
De Mezzo icm oranje pad van lake country
De Finale met een nieuw aan te schaffen Monello white pad
De black hole icm met de zwarte mequiars pad
Quix wax icm met red pad monello

Wat zouden jullie hebben gedaan ?
 
Bedankt voor je snelle reactie.
In mijn winkelwagen staat de peluche Bianco trio 9 (3 doeken)
Ik heb nog een delerium drying towel, peluche verde en peluche nero
Daarnaast genoeg doeken van een B-merk voor interieur, velgen, uitlaat, grill, motor enzovoorts

Een Prep of Ex heb ik nog niet, dat is een goede opmerkingen, ik ga daar wat meer informatie over zoeken en toevoegen aan het bestellijstje.
 
Ik zou de pad voor de Black Hole en voor de Wax omdraaien: het zijn verschillende merken pads, maar moeten vergelijkbaar zijn. Een rode pad voor de Black Hole heeft als voordeel dat je beter ziet hoeveel middel er op je pad zit (en gebruik je dus niet zo snel te veel). Als ik het goed heb is de quick wax wit van kleur, dus ook een prima contrast met een zwarte pad (dus ook de wax op de pad goed zichtbaar).
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS