• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax heeft het hoogste carnauba gehalte?

Ander alternatief wax voor een donkere auto is de Souveran wax van pinnacle.
het is een natuurlijke wax welke weinig syntetische materialen bevat.

je hebt hem in vaste en vloeibare vorm.
ik vind ze beide top! alleen de standtijd is wat kort, maar het brengt ontzettend makkelijk aan omdat het niet hoeft te hazen dus maakt het weer goed.

EDIT://Hier een donker blauwe lak met een laagje souveran,
p1130055x.webp
 
Ik ben nog altijd op zoek naar het ultieme wet look stuff.

Heb alle regels op carclean gelezen.

En je bent behoorlijk wat geld kwijt als je alle stappen doorloopt.
Als je dan al dat geld spendeert en alle regeltjes van het cleanen volgt ziet je auto er schitterend uit denk je.
Tot je naast zo een oude kerel staat die met zijn mercedes door zijn reflecties jouw auto doet verbleken in het niets.
Dat doet me zeer.

:-/
 
Ik had ong. een half jaar geleden een ford mondeo uit 2000, een regenbui erover heen en hij leek wel antriciet grijs i.p.v. zwart. Nu heb ik een volvo xc70 en die ziet er zelfs nog prachtig uit na een paar weken niet wassen / detailen.

Ik ken het gevoel, maar hou zelf ook veel van mercedes.
 
Mercedes , hebben die een betere lak als andere auto's ?
't was maar een voorbeeld ..

Ben zo veel merken tegengekomen.
Oude kerels die totaal niet in staat zijn om hun auto te cleanen maar toch een echte diepe wetlook hebben op hun auto.
 
Vroeger wel, tegenwoordig iets minder. Het ligt ook aan welk model je koopt: Heb je een c klasse dan zal de lak beduidend minder zijn als er een van de s klasse. Verder zie ik nooit echt veel mercedessen met diepe krassen en dat betekend dat hij een harde lak heeft.
 
Detailen is niet de goedkoopste hobby als je de grens steeds verder wilt gaan leggen.
Als je eisenpakket de 'ultimate wetlook stuff' is, dan zal je er gewoonweg veel tijd en met anme kundigheid in moeten stoppen.
Er bestaat immers geen überpotje wat je over je auto heen giet en hoppaaaaa blingbling
Dat die mercedes meer blinkt dan jouw auto zegt OF iets over jou OF over die ouwe rakker .... who knows.
Is de kleur hetzelfde? Zo nee, dan kan het ook al daardoor komen.
Waarom pijn doen, probeer te bekijken als zijnde stimulans om een stapje verder te gaan om er meer uit proberen te halen.
Wel in je achterhoofd houden dat bij sommige auto's gewoonweg de koek op is ( en/of de mercedes hagelnieuw gespoten is zonder sinasappeltjes / bomvol fillers en glansmiddelen en net klaar van een klus )
 
Mk us

Een doorsnee auto legt het af bij een mercedes lak die in meer verschillende lagen is gespoten als een normale auto, en zeker na een paar wasbeurten ziet de Mercedes er nog goed uit.

Verder is het zoals mk-us het zegt, veel uitproberen en blijven werken aan je resultaat. Het is ook zo dat sommige mensen bepaalde producten bv. dodo juice de hemel inprijzen, maar dat moet zelf ervaren worden welk spul het best is voor jou. Ik vind zelf poorboys een top product maar ga zelf ook een sample proberen van dj purple haze.
 
@bs: geloof je meteen ( heb ook weer niet alle kennis van de wereld in huis ), maar doelde ook het stukje dat detailer-X met veel ervaring en goede waxlaag die elke wekelijks wasbeurt nog even wordt vertroeteld met een detailer er net zo über uit kan zien.
Geen idee of een mercedes deze vertroeteling niet cq minder nodig heeft maar als ik hier zo lees en kijk wat men bereikt: na 4 maanden nog net zo'n beading & sheeting als na een full-detail dan moet er toch wel een kern van waarheid in mijn verhaal zitten lijkt me
Wat betreft merken: blijft altijd een soort van strijd; de ene vind dit het beste de ander dat .... probeer er uit te halen wat voor jou het meest aantrekkelijke is en of het dan idd zo is .... zo ja, don't fix it if it ain't broken :)

@tzer007: @wie en de wie moet het doen ? ( sysop / ancies ??? )
Buiten dat, er bestaan geen 3 ultieme combi's, zoveel mensen, zoveel wensen .... gaat niet lukken ben ik bang
 
mk us :

Van het proberen heb je gelijk, maar het kost ook allemaal veel geld als je de hele tijd nieuwe producten moet gaan kopen.

Zelf wil ik geen meg quick detailers meer, maar ga ik naar poorboys toe betere prijs / kwaliteits verhouding. Het laatste moet ik nog gaan ontdekken. Ik zit nog wel te twijfelen of ik qd in een gallon verpakking pak want dat is per wasbeurt de helft goedkoper en doe ik er een paar jaar mee maar stel nou voor dat ik het niks vind zit ik wel met een gallon te kijken.
 
We hebben het hier wel over poorboys, dodo etc. maar van de meg m16 heb ik super goede reviews gezien op Carclean.com. Ze geven hem 5 sterren en iedereen is er te spreken over en de glans is super volgens hen. Hoe denken jullie over de m16?
 
De M16 is echt een topwax, maar wel met een gebruiksaanwijzing.

Je moet de wax echt zeer dun aanbrengen en niet te lang laten curen, anders kun je aan de slag met een hamer en beitel.
 
nicknameless:

Doet hij het ook goed op een zwarte lak?
Hoe zie jij hem tegenover consumenten lijn meg / dodo / poorboys?

alvast bedankt!
 
Doet het prima op zwarte lak, M16 is een uitstekende wax uit de pro lijn van Meg.
Maar een mooie diepe glans komt toch echt van het voortraject, wax veranderd daar niet veel meer aan.
 
Ik ken collinite nog niets zo goed, heb er eigenlijk ook niks mee met het product. Ik heb wel gehoord dat collinite niet zo'n diepe glans geeft maar wel een harde glans en verder een goede standtijd heeft.
 
Wat is dat toch op het forum de laatste tijd, er wordt maar wat geschreven heb ik het idee...

Er staat toch vaak genoeg geschreven op t forum dat de voorbereiding de clou is, 80 tot 90% van je glans / resultaat ga je behalen door de juiste voorbereiding te treffen. Het beschermlaagje en de minimale toevoeging van je wax is net dat kleine beetje extra.

De meeste zullen het verschil tussen een goedkope Collinite of een peperdure Supernatural/Ibrio niet zien denk ik!
 
Ik denk dat als je al een aantal waxen meerdere keren hebt gebruikt op je eigen auto en meerdere auto's, dat je op den duur een subtiele verschil kan zien. Zoals je aangeeft, het is die 10% (op z'n max denk ik), maar die 10% kan op een bepaalde lak een subtiel verschil maken.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van de kleur auto, maar ik denk dat de test met die gekleurde Dodo waxen al genoeg verraad over het verschil dat die waxen kunnen maken qua tint van de lak. Ook ik heb gemerkt dat de ene wax een ander subtiel verschil geeft op m'n groene metallic lak.

Maar het neemt inderdaad niet weg dat het voor 90%!! aan de voorbereiding ligt! Een wax kan verschil maken, maar dan blijft het uiteraard subtiel en niet iedereen kan of zal het zien.