• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax het beste voor mij?

Jeroen Somon

Detailing rookie
11 okt 2012
3
0
Beste mensen, hierbij stel ik mezelf meteen even voor, ik ben Jeroen en ben 22 jaar en woon in Nijmegen.

Ik ben sinds kort begonnen met het detailen van me eigen Seat Ibiza.
Ik heb al een hoop op het forum gelezen maar nu vroeg ik me het volgende af:

De auto is een half jaar geleden onder handen genomen door een poetsbedrijf, ivm waskrassen.
Deze zijn nu allemaal verdwenen en me auto ziet er weer als een nieuwe uit.
Ongeveer 1a2 maanden geleden heb ik de NXT 2.0 Pasta Wax eropgezet, hiervoor heb ik de auto goed gewassen,
gekleid. deze was dan ook spiegelglad. ( was de auto elke week dus de klei liet mij bijna geen vuil zien) Echter valt de wax me een beetje tegen na andershalve maand is de beading al zo goed als verdwenen hehe..

Nu ben ik dus van plan om me auto voor de winter even in de wax te zetten ( Wassen, Kleien, Waxen )
Nu wil ik toch een iets hogere glans en als het kan ook eentje die wat langer blijft zitten. * Toch wel minimaal 2 maanden *.

Ik was zelf van plan om 1 laagje NXT erop te smeren aangezien de pot anders maar in de kast blijft staan en dat is ook zondegeld, en deze
na een uur over te waxen met.....? Advies :) ?

Hou hierbij rekening dat ik buiten moet detailen, ik moet het dus hebben van een wax die geen uren moet drogen, en als beginner wel makkelijker te verwerken is. ( Ja het word alweer een stuk kouder Brrrrrrr ^^ ) Misschien iets soortgelijks als de NXT 2.0? Deze vond ik wel fijn werken.

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is en dat jullie mij een advies kunnen geven, als ik iets vergeten ben hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

PS. Ik heb een donkergrijze kleur lak / Schaduwgrijs word het ook wel genoemd.

Een beetje afhankelijk van wat je zelf belangrijk vindt:
-standtijd (minimaal 2 maanden is goed haalbaar)
-makkelijk verwerkbaar
-vast of vloeibaar
-prijs
-lekker luchtje
-...

Prijstechnisch is een Collinite wax wel lekker; niet duur en lange standtijd.

Ik zat te denken aan niet meer dan 40 euro, en een vast wax. Waar het naar ruikt maakt me niet uit :P

Die Collinite kan ik ook over de NXT zetten?

Ik weet niet welke collinite je wil gaan kiezen, maar de 845 is qua verwerking en lage temperaturen nou niet echt een top combinatie.
Qua standtijd daarin tegen wel weer.

De Collinite 476S is ook het overwegen waard, mooie standtijd en gemakkelijk te verwerken. Hoe het zit met verwerken bij lage(re) tempraturen durf ik niet te zeggen.

Hey hallo, de 476s is echt een aanrader. Ik hoorde er zelf alleen maar lof over bij iedereen. Gok genomen en hem gekocht en op een v50 gesmeerd. Het aanbrengen is echt heel erg makkelijk. Let alleen wel o dat je hem echt heel dun moet aanbrengen want anders wordt de volgende stap erg zwaar. Max 10 minuten erop laten en uitbuffen. Standtijd kan ik nog niks over zeggen zelf, hij zit pas een week erop bij de v50.

Ik ga met goku3 mee! Colli 845 is een echte aanrader! No nonsens wax met een héle goede standtijd :-d

Beste mensen, ik heb de spulletjes alweer binnen :) Toch gekozen voor de 915, deze wil ik ook
in 2 lagen opzetten, hoe lang moet ik wachten voordat ik de 2e laag erop doe?

En dan nog 2 vragen:

1:
Tijdens het kleien gebruik ik de spray die ook in de clay-kit sit ( Mothers )
Deze droog ik uiteraard met een MF doek, dit kan toch gewoon zonder problemen nadat deze droog is kan ik vervolgens
toch gewoon mijn wax eropzetten?

2:
Nu heb ik als cadeau de Auto Finesse Gloss Tyre Dressing erbij gekregen en leek me dit ook mooi om meteen
even de bandjes en me Honinggraad grill in te spuiten, is dit ook mogelijk op me kunstof grill? En is het erg als
dit materiaal op de lak of op de velg zelf komt?

Alvast bedankt!

Minimaal een uur wachten, liever langer. Een 2e laag na de volgende wasbeurt kan natuurlijk ook.