• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax op mijn kleur?

Ibiza-Gertje

Detailing rookie
5 apr 2011
29
0
39
Hey mensen,

Ik vroeg me af welke wax jullie zouden gebruiken op mijn kleur auto?
Ik heb nu namelijk staan:
Natty's Paste Wax (vast)
Natty's Liquid Blue (vloeibaar)
Dodo Juice Purple Haze (panelpot)
Dodo Juice Diamond White (panelpot)

Bijgevoegd foto van de kleur van m'n auto:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Uit deze lijst de paarse haas, maakt het wellicht nét even wat donkerder/dieper etc ( buiten het algemene welbekende stappenplan vooraf verhaal blablabla )

mk-us zei:
Uit deze lijst de paarse haas, maakt het wellicht nét even wat donkerder/dieper etc ( buiten het algemene welbekende stappenplan vooraf verhaal blablabla )

Stappenplan komt zowiezo wel goed ;).
maar zat ook zelf aan de purple haze te denken en dan nog mogelijk afgetopt met Natty's Liquid

Ik zou eerst de DJ Diamant White (=harde wax) doen, en die aftoppen met DJ Purple Haze (=zachte wax). Geeft een super resultaat.
Mijn favoriet voor mijn auto, die groen-geel van lakkleur is, is de DJ Banana Armour (=hard) afgetopt met DJ Orange Crush (=zacht):love :love

freddyevo2 zei:
Ik zou eerst de DJ Diamant White (=harde wax) doen, en die aftoppen met DJ Purple Haze (=zachte wax). Geeft een super resultaat.
Mijn favoriet voor mijn auto, die groen-geel van lakkleur is, is de DJ Banana Armour (=hard) afgetopt met DJ Orange Crush (=zacht):love :love

Waarmee brengen jullie die waxen aan?
Vanuit de panelpot want met een grote apllicator pad lijkt me dat nog best lastig.

Doe gewoon een 50/50 van beide wassen op je motorkap en kijk welke je zelf de beste vindt. ;)

Heb ik ook gedaan bij een metalic grijze Audi, met Purple Haze en Blue Velvet.
Ondanks dat ik zelf dacht dat het Purple Haze zou worden, werd het uiteindelijk de Blue Velvet.

Ik zou hem zelf niet aftoppen met Natty's, maar eerder nog een tweede laag van dezelfde was geven.

Opbrengen met een pad voordat ik de fingermit had, deed ik dmv de pad wat in elkaar te frommelen en door de panel heen te draaien.