• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax / sealant gaat leukste resultaat geven... !! Nieuwe vraag !!!

Kurtje

Detailing addict
15 jul 2009
217
65
Hey iedereen...

Zodra de temperatuur wat omhoog gaat, is het tijd om de GTI te gaan behandelen :)
Het gaat om de kleur Carbon Steel Grey...

Nu hij gaat een volledig stappenplan krijgen :)

- Foamen
- Volledig wassen met BTBM met alle nodige borstels, handschoenen, etc...
- Kleien met PB's klei en S&W
- Lichte swirls wegkrijgen dmv de Monello producten en de Monello pads icm de DAP500
- Paintcleanen + glazen met Dodo Juice Lime Prime
- Velgen in de wheelwax
- etc

Maar dan komt het :) Over wat hierna kan komen twijfel ik nog ... Ik bezit over de volgende producten:

Smartwax Smartsealant
Smartwax Concours
Dodo Juice Purple Haze
Natty's Blue

Welk product, of producten zouden jullie hierna aanbrengen voor zo een best mogelijk resultaat? Of gaan jullie }:)w zijn en mij nog een ander potje aanraden :-b

Kurtje zei:
- Lichte swirls wegkrijgen dmv de Monello producten en de Monello pads icm de DAP500
- Paintcleanen + glazen met Dodo Juice Lime Prime

Als je dit optimaal gedaan hebt zal je het beste resultaat hebben, de rest is kers op de taart.

Uit je lijstje zou ik dan voor de Smart sealant gaan getopt met de Dj Purple Haze :cool

remonrace zei:
DJ Banana Armour gaat denk ik ook mooi werken op die kleur!

Daar ben ik het ook mee eens! Ik gebruik hem op de A3 (ebony zwart pareleffect) geeft echt een prachtige glans. En houd echt superlang.

B.K. zei:
Als je dit optimaal gedaan hebt zal je het beste resultaat hebben, de rest is kers op de taart.

Uit je lijstje zou ik dan voor de Smart sealant gaan getopt met de Dj Purple Haze :cool

Inderdaad voorbereiding maakt 95% van je resultaat...
Dus de Smart sealant en toppen met de Dj PH...

hmmm kan niet wachten om eraan te beginnen ...

Banana Armour is een andere wax, waarom zou hij het goed doen op die kleur?

Banana is eigenlijk voor warme kleuren, maar op zwart en andere donkere kleuren is hij ook echt super. Vind hem mooier resultaat geven dan Purple. Maar goed, dit is natuurlijk persoonlijk.

Paulus de Boskabouter zei:
Banana is eigenlijk voor warme kleuren, maar op zwart en andere donkere kleuren is hij ook echt super. Vind hem mooier resultaat geven dan Purple. Maar goed, dit is natuurlijk persoonlijk.

Ah ok...
Ik heb de purple haze nog maar 1x keer gebruikt...
Ervoor heb ik de GTI altijd in de Smartwax Concours gezet, en daar stond hij ook super bij...
De Natty's heb ik hem ook 1x in gezet, en daar zag hij ook goed in uit...

hmmm...

Maar de Smartsealant zou je er zeker onder doen?

ahhhhhhh :) oki hehe

Dan gaan we voor een laag van de Smartsealant en dan de Purple haze :-)^
1 of 2 lagen naargelang de energie :jippie

Nu een vraag ivm de monello/dodo producten in combinatie met welke pads...

Klopt het onderstaande:

Monello Finale met licht groen
Dodo juice lime prime op zwart

of zou ik eerder moeten gaan voor

Monello Finale op wit
Dodo Juice lime prime op licht groen / zwart

De Mezzo ga ik niet nodig hebben, daar hij bijna nog geen waskrassen heeft, hier en daar mssn een beetje...

grtz

gewoon test-spot doen ;)
ligt eraan hoe hard je lak is, wat je nodig hebt.
Combinaties zijn in elk geval :cool
goed overwogen :ja

finale op lichtgroen ipv wit, daar de witte een pure polishing is en de lichtgroene een lightpolishing cq finishing ( dus stapje lichter ).
Gezien het feit dat je zelf aangeeft dat ie in goede staat verkeerd zou ik het zo licht mogelijk houden ( zeker daar je al geen Mezzo hoeft te gebruiken )

Mocht onverhoopt het resultaat tegenvallen kan je altijd stapje zwaarder gaan en dan overstappen op de witte ipv de groene, maar zoals ik het lees moet je goed zitten.

Zekerheidshalve: mocht jij het over de andere groene hebt, dus de heavy polishing, dan is mijn advies wit ipv groen >> wederom zo licht mogelijk starten dus

De LP dan met zwart ( ongeacht welke combi hiervoor gebruikt hebt )

Inderdaad de testspot doet het hem eh :)
maar dus de LP altijd met zwart doen...

Dan ga ik inderdaad de licht groene met finale en
kijken als het goed is, anders wit met finale...

Moet ik na wit /finale nog nagaan
met licht groen / finale moest het nodig zijn vooraleer zwart / LP erop te gebruiken?

Machinaal is de witte pad mss net wat te grof voor met Finale te gaan werken.
Ik zou zoals gezegd gewoon Light Green met Finale doen en Lime prime met zwart.

Ik gebruik meestal de Groene pad met Lime prime als ik slechts 1 stap doe.

Maar als je dan toch Finale op wit gebruikt bewerk dan gewoon na met Lime prime op zwart. Dat is meestal voldoende, tenzij je zeer zachte lak hebt. Maar dat is in jouw geval vermoedelijk niet met VAG lak.

Ahhh ok dus finale best gebruiken met de licht groene...

Komt in orde, gaan natuurlijk eerst de testspot maken :)

Niet handig om je topic over waxen en sealants je vraag te stellen over polijstmiddelen, is een beetje off-topic. Het is beter om daarvoor een nieuw topic te openen in het juiste foumonderdeel ;)

Inderdaad Stimpy, dacht omdat het over dezelfde wagen ging het even hier te stellen... Maar inderdaad je hebt gelijk!!! :klap