• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax / sealant voor parelmoer witte nissan qashqai

mister88

Detailing addict
21 jun 2010
11
60
Hallo,

Ik moet binnenkort een nieuwe parelmoer witte Nissan Qashqai poetsen, Nu heb ik zelf nog nooit een parelmoer witte auto gepoetst.
Natuurlijk wil ik het beste resultaat hebben vandaar dat ik graag zou ik jullie ervaringen zou willen lezen.

Alvast bedankt

Ik hoop binnen nu en een week ook een Qashqai in Pearl White te gaan rijden. Voor mijn nieuwe bolide heb ik onderstaande plan:

Wassen:
Poorboys Super Slick & Suds
Reinigen:
Monello Non Ferro
Meguiars klei en Citrus Bling
Poorboys Professional Polish
(Finale op Wit??)
Voeden:
Poorboys White Diamond
Beschermen:
Poorboys EXP
Collinite 845 (dag na EXP)
Wielen:
Poorboys Wheel sealent
Afwerken:
Zwart afwerken met Poorboys Trim restorer

Indien nodig wil ik nog een rondje met Finale op wit doen. Waar zou ik deze moeten plaatsen? Voor of na de Professional Polish?

Overig commentaar op mijn stappenplan is ook welkom uiteraard!

Is het machinaal of met de hand?

Waarom zou je nog een rondje Finale op wit willen doen? Correctie zal je er hoogstwaarschijnlijk niet uit halen (of de lak moet wel erg zacht zijn).

Verder prima stappen plan en prima producten.

De Professional Polish en White Diamond wil ik machinaal doen (DAP900 op zwart), de overige stappen met het handje.

Ik weet niet hoe de auto in de aflevering mishandeld gaat worden. Als hij al met wat swirls geleverd word dacht ik een finale rondje te doen.

Ik zou collinite ook machinaal aanbrengen supersnel dun en makkelijk en ik denk dat dat ook voor exp zou kunnen gelden al heb ik zelf geen ervaring met exp

Bedankt voor de reacties tot dusver, @ Albert ga je jouw Qashqai deze week doen ? ben benieuw naar het resultaat;)

Ik ondersteun Ric3251. Het gaat zo snel en effectief, dus breng ook Collinite met de machine aan. Wel minimaal gebruiken, meer is niet nodig en je krijgt het er vervolgens veel gemakkelijker af. Veel succes ermee.

Ok, bedankt voor de tip. Waarschijnlijk gaat de collinite dan ook machinaal gebeuren :)

Vraagje: De Prof. Polish zouden jullie die ook op een zwarte pad gebruiken?

@Martijn: Ik ga hem niet deze week doen helaas. Waarschijnlijk het weekend erop. Ik weet ook nog niet wanneer ik hem geleverd krijg. Eind deze week begin volgende week is mij beloofd.

Ik was vanplan de auto te gaan beschermen met de Ibrido wax en heb deze in mijn bestelling toegevoegd, Heb echter de Edizione Limitata gekregen SUPER :-D ben benieuwd...

Schrijf je reactie...