• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke wax sonic silver

BjornGTR

Detailing addict
29 mrt 2016
104
70
35
Heerlen
Met het vooruitzicht op de SSS, ben ik zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een leuke wax voor mijn Skyline R33 GTR in de kleur Sonic silver.
Prijsklasse middensegment 20-50.

Er wordt maximaal 5000km per jaar mee gereden. Staat altijd binnen als er niet mee gereden wordt.
Zodoende is de standtijd niet heel belangrijk, maar een beetje standtijd van minstens 2 maanden is wel gewenst. Ik wil vooral een mooie diepe glans. Hij is nu gekleid, maar zal binnenkort volledig gepolijst gaan worden. Ik weet dat de voorbereiding vooral het resultaat bepaald.





zmb093.jpg
 
Inderdaad een van de Dodo's voor lichte kleuren. Heb op mijn zilveren Alfa de soft wax over de hardwax gezet en dat geeft echt een hele mooie glans. Als je maar 1 van de twee wilt doen zou ik voor de hard wax gaan. Hoewel 2 potjes Dodo maar een beetje over budget gaan tijdens de SSS...
 
  • Leuk
Reactions: BjornGTR
Aangezien veel mensen DJ al aanprijzen zal ik het ietsjes moeilijker maken.

Voor glans is de Supernatural 2.0 een ideale top wax.

Voor maximale top glans doe je :
Supernatural 2.0 of
Supernatural Hybrid of
Diamond White

En dan de week daarna aftoppen met Red Mist.
 
Glans zit niet in een potje @Istnogferarie.

Als de voorbereiding ruk is, is het eindresultaat ook ruk, al smeer je er een wax van 10.000 euro op...;)

Als ik voor zo'n budget moet gaan shoppen voor een wax, dan zou ik voor een Dodo Juice (of DJ Hybrid) of Auto Finesse wax gaan.

Heb je nog eventueel wat rek in je budget, (zeker met de SSS kortingen), dan zou je eens kunnen kijken naar de Waxaddict Vitreo bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
@tembaco dan word Ferdy gek. een keertje zou wel mogen maar ik doe hem dat niet aan.
bedankt voor het advies.

@nicknameless Ik weet dat glans niet in een potje zit maar het geeft wel net dat beetje extra. En de voorbereiding zal goed zijn ;)

De reden dat ik nu in een goedkopere klasse aan het kijken was, is omdat ik nog maar een beginner ben en een beetje feeling wil krijgen voor meerdere waxen. Jullie maken het inderdaad wel moeilijk. :)
 
@tembaco dan word Ferdy gek. een keertje zou wel mogen maar ik doe hem dat niet aan.
bedankt voor het advies.

@nicknameless Ik weet dat glans niet in een potje zit maar het geeft wel net dat beetje extra. En de voorbereiding zal goed zijn ;)

De reden dat ik nu in een goedkopere klasse aan het kijken was, is omdat ik nog maar een beginner ben en een beetje feeling wil krijgen voor meerdere waxen. Jullie maken het inderdaad wel moeilijk. :)
Als je toch voor een beetje de goedkopere gaat en daarvoor een mooie glans zou je de Collinite 915 kunnen proberen. Ik vind het heerlijk spul en voor de prijs krijg je een mooie glans. Standtijd is redelijk met ongeveer 2-3 maanden. Zit er bij mij nu inmiddels alweer anderhalve maand op en de beading en sheeting is nog steeds top.

Moet er wel even bijvertellen dat ik de collinite tot nu toe alleen op donkere auto's heb gebruikt dus weet niet precies hoe deze eruit ziet op een zilverkleurige lak.
 
Ik ben het niet helemaal ermee eens dat glans niet in een potje zit. Ik heb onlangs Dodo SN 2.0 op de metallic witte Yaris van mijn moeder gezet en ik was echt verbluft over de hoeveelheid glans die die wax toevoegde. De auto is in April nog gepolijst en stond in een laagje Natty's Red (die wel makkelijker aanbrengt op een witte doordat je ziet wat je doet), maar puur de SN2.0 gaf echt extra glans. Ik heb niet nog extra gepolijst of geglazed, gewoon alleen gewaxt.

Advocaat van de duivel spelen: op een lichte kleur vind ik het verschil tussen de Light Fantastic/White Diamond van Dodo of de Supernatural dan weer niet groot genoeg om het prijsverschil te verantwoorden (dubbel zo duur). Dat zeg ik niet om de SN 2.0 af te kraken, want dat is echt een prachtige wax. Ik vind hem alleen niet dubbel zo mooi op een lichte kleur, vergeleken met de "normale" Dodo waxen. Die normale zijn namelijk stiekem ook gewoon wel heel erg goed. Op een donkere kleur is het een ander verhaal.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Polijsten = 90% van het resultaat/glans.
Ik vind 1 extra polijstronde met Rupes wit combo net dat beetje extra geven.
Glans kan op zich wel uit een potje komen maar dan moet de voorbereiding echt briljant zijn.

Wax=persoonlijk en zal slechts een heel klein deel uitmaken van het uiteindelijke resultaat.
Ondertussen heb ik tientallen soorten wax gesmeerd en er zijn er maar een paar die in mijn beleving er uit springen.
 
Fusso is zeker een aanrader, maar dat is meer een sealant dan een wax.
Op deze GTR hoort gewoon een lekkere vette wax :p.
 
Wax=persoonlijk en zal slechts een heel klein deel uitmaken van het uiteindelijke resultaat.
Ondertussen heb ik tientallen soorten wax gesmeerd en er zijn er maar een paar die in mijn beleving er uit springen.

Die wat eruit springen, zijn dat speciale dure waxen of ook in de prijsklasse 20-50 Ricardo?. Nu maak je me wel nieuwsgierig..