• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke wax voor oldtimer ?

alpina

Detailing rookie
11 jun 2010
19
0
Hallo,

Ik heb een oldtimer die 6 maanden geleden gespoten is.
Nu ik ben nog al een maniak op gebied van poetsen.
Vandaag heb ik met clay California Gold Clay Bar Paint mijn wagen gedaan,en daarna gesimoniseerd met autoglym.
Nu zou ik hem willen waxen,maar ik heb geen polijstmolen.
Met welke wax ben ik het beste?
Kan ik deze doen zonder machine of hoe zou ik nog een betere en diepe glans krijgen?
Al vast bedankt voor de moeite.

mvg.

Voor het in de wax zetten is in principe geen machine nodig.

De enige reden waarom sommige machinaal wax aanbrengen:
- verdeelt gelijkmatiger
- sneller.

Voor het handmatig aanbrengen, kun je de volgende pad gebruiken: Klik

En de keuze voor een wax is helemaal persoonlijk en hangt van een paar factoren af:
- budget
- standtijd

Voor vloeibare waxen, Klik.
Voor vaste waxen: Klik

Uiteraard staat en valt alles met de voorbereiding van de lak. Kijk eens hier voor een volledig machinale detail.

Niet echt, sommige waxen (kleurgebonden) kunnen een lichte nuance toevoegen. Maar dit is slechts heel heel licht.

De diepte van de glans e.d. wordt voor 90% bereikt door de voorbereidende stappen zoals kleien, polijsten en voeden, de wax is slechts ter bescherming en zal voor een klein deel bijdragen aan de diepte van de glans.

Ook dat de wagen 'juist' is gespoten.
Kleien heb ik gedaan,polijsten heb ik gedaan dus nu beter eerst voeden en dan waxen.
Juist zo .

Wat ik er nog vergeet bij te vertellen is dat de glans ook in een grote mate afhankelijk is van de kunsten van de spuiter, als er sinaasappelhuid aanwezig is, dan zul je nooit een mooie glans krijgen. Hoe gladder en egaler het oppervlak, hoe beter de glans.

Dat is normaal,maar gelukkig geen appelsien.
God zij dank.
Hij is zeer mooi gespoten en blingt enorm ,maar ik wil nog dieper proberen glans te krijgen.
Daarom deze vragen?

Geen sinaasappel-effect, perfect gepolijst en de lak goed gevoed, dan heb je alles gedaan wat je kon.

Uuuh Michel, volgens mij is EXP toch echt een sealant en geen glaze :(

Je komt dan bij PB uit bij de White Diamond of de Black Hole. ( uiteraard nog veel meer merken etcetc )

:schaam :schaam Ja, idd. foutje. Black hole/white diamond moet het zijn natuurlijk:schaam :schaam

Wat kan een mens toch stom zijn op zijn tijd, dat krijg je als je ergens druk mee bezig bent en dan fff snel een reactie in typt.