• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Werken met PRO 900

bejabo

Detailing addict
24 jan 2009
174
62
64
Hallo

Wil van de week beginnen om mijn Passat C C onderhanden te nemen, en wil graag de PRO 900 gebruiken, nu zit ik met een aantal vragen:
- Waan moet ik om denken met de PRO900
- Wat voor snelheid / pad combinatie
- Denk dat ik af moet werken met DAP900.

M.vr.gr
Ben Boukema

Algemeen :
- Randen vermijden
- Geen dambord patroon maken
- Pads goed vochtig houden
- Overtuig je ervan dat je genoeg lakdikte hebt
- Er om denken dat de combinaties op een PRO zeker 1 zoniet 2 stappen zwaarder zijn dan op een DAP

Welke snelheid / pad :
- Kwestie van aanvoelen en natuurlijk : testspot !

Nawerken met de DAP zul je zeker moeten doen.

Als het met de PRO misgaat, dan gaat het ook goed mis.
Met de PRO gaat alles zoveel sneller als met de foolproof DAP, zorg er echt voor dat je goed geconcentreerd bezig bent.

Misschien rare vraag, maar waarom zou je met de PRO deze klus willen doen ?

Aan de vragen te zien niet:no

Pad/combi kan je best uitvogelen dmv een testspot,
Toerental rustig opbouwen tot 4/5
Afwerken met D/A is wel een must.

Welke producten heb je zoal in huis?

grappig dat wanneer je c c aan elkaar zet er automatisch Carclean.com komt te staan. nu heb je een heel aparte Passat

@juffer: waarom zou je geen dambord patroon maken met een rotary? Hier ben ik wel benieuwd naar, ik merk net dat je betere resultaten haalt met de rotary door dat wel te doen.

Dat is wat men mij op de Carclean rotary clinic heeft geleerd (of me althans is bijgebleven), probeer alleen van links naar rechts te gaan en niet van boven naar beneden ?

Jij geeft aan dat dat dus wel zou moeten kunnen ? Daar ga ik van de week eens mee experimenteren op het oefenpaneel.

Ik vind van wel, zeker voor het verwijderen van defecten heeft het ook nut om van boven naar beneden te bewegen, hierdoor polijst je dwars op de krassen die in de lengte zitten.
In mijn ervaring, gaan krassen er makkelijker/beter uit als je er dwars op polijst en dus niet mee in de lengte.
Tevens zou ik echt niet weten waarom je geen dambord mag maken, zolang je oplet met de temperatuur van het paneel kan het in mijn ogen geen kwaad.
Ik ben benieuwd naar de verklaring van de cc crew.

voordat er misverstanden komen : dat is dus zoals het mij is bijgebleven en die clinic is ook al een dik jaar geleden.

Moet zeggen dat jou verklaring erg logisch klinkt, zeker met het dwars op de krassen polijsten kan je volgens mij inderdaad veel meer (tijd) winst behalen.
Nogmaals : ik ga er van de week zeker eens mee testen & experimenteren.

Het enige nadeel is dat je ooit wat tegen de richting van de machine in gaat werken, daardoor is de machine wat meer levendig en moet je deze dus wat steviger vast houden.

Juffer1 zei:
Dat is wat men mij op de Carclean.com rotary clinic heeft geleerd (of me althans is bijgebleven), probeer alleen van links naar rechts te gaan en niet van boven naar beneden ?
Ik heb op een rotary clinic nog expliciet gevraagd of het nog uitmaakt of je alleen van links naar rechts beweegt (=makkelijker) beweegt
of dat een dambordpatroon beter is.
Ik kreeg toen als antwoord dat je toch beter een dambordpatroon kunt gebruiken.

Door een dambord te gebruiken net als met een D/A ontstaat het risico dat iemand te lang doorpolijst. Een keer horizontaal of verticaal is voldoende om het polijstmiddel van die hit volledig te benutten en af te breken. Uiteraard kun je daarna nog een hit doen op hetzelfde stuk maar dan haaks op de vorige hit.

Bedankt voor de snelle reactie's, blijf gewoon maar met de DAP 900 / 500 bezig