• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wheel brightener meguiars

evdven

Detailing addict
29 mrt 2010
65
52
ik heb een probleem met de spraybottle van meguiars met wheelbrightener eerst had ik een mengverhouding van 1:4 gedaan na een paar keer sprayen werkte de spraybottle niet meer daarna even onder de kraan met warm water daarna 1:10 gemengt maar nog steeds het zelfde euvel. in warm water gelegd deed het weer even,de vloeistof blijft halverwege de zuigslang[het gedeelte wat in de spraybottle zit]heeft iemand een tip.mvg eli van der ven
 
Ik loop ook iedere keer te kutten met verstoptte spraykoppen, met name die van de Meguiars WB en Poorboys S&R ]-0

Probleem is dat de produkten kristaliseren in de spraykop bij (lang) niet gebruik :bad

Ik heb alle spraykoppen al geprobeerd, van de goedkoopste tot de duurste :confused:

Enige oplossing is na elk gebruik de spraykop uit elkaar halen, schoonmaken (voor zover dat kan) en doorspuiten met APC en dan weer terug op de fles zetten.
 
Toen ik WB gebruikte haalde ik na gebruik de sprayer van de fles af en spoelde die schoon met water, gewoon zo lang sproeien dat er schoon water uit komt dat is genoeg om hem werkend te houden.
 
Hier idem als Koko, na gebruik (of eind vd dag als je alles opruimt) sprayer ff los van de fles, alles wat je dan wegspuit, spuit je wel terug in de fles uiteraard (want we zijn zuinig), als het meeste er dan uit is, spray ik een half gaasje lauw-warm water weg, en zo hang ik hem weer terug in de sprayfles.

Ik heb de WB nou een week of 6 gebruikt, en heb nergens last mee:)^

Werkt zelf bij de meeste simpele sprayertjes.
 
kop met sproeier er af halen, overzetten op spuitfles waarin water zit, dan 500 spuiten en zowel het slangetje als wel het mondje zijn weer schoon
 
inderdaad na ieder gebruik een 20-tal keren sprayen met warm water in bv een emmer en dan geen problemen meer met verstoppingen :-"
 
bedankt voor de tips alemaal,ik denk dat de sproeier kapot is doet nu helemaal niks meer,de sproeier heeft altijd kuren gehad na ongeveer 5 a 6 keer gesproeid te hebben deed hij het telkens niet meer.
 
Hier dezelfde problemen met diverse sproeiers. Ik gebruik nu al ruim een jaar 1 en dezelfde Meg Hot Rims fles. Een keer met een maatbekertje vullen met Wheelcleaner, streepje zetten met een merkstift en vervolgens met een klein straaltje water uit de kraan afvullen. Werkt perfect :cool:
 
Iemand ervaring met deze?

https://www.Carclean.com/product/Carcleannl/Spraymaster_mengfles_946ml_incl_chemical_resistant_sprayer_SM-87_101622

Er zit er namelijk een in mijn mandje :-b
 
Die sprayer gebruik ik alweer een half jaartje of zo. Prima ding, en handig 'ruitje' met mengverhoudingen.
 
je moet je sprayers door spuiten na het gebruik van wheelbrightener!
ik heb een gewone standaard poorboys world sprayer, en die heeft het een half jaar prima gedaan.
nu heb ik er ander soort sprayer voor, die spuit iets meer foam, en die doet het nu ook al 2 maanden.

gewoon na elke keer gebruiken, even doorspoelen met water, en ik heb verder geen probleem met wheel brightener (ook niet 1:1)
 
Nu ga ik eens even tegen heel veel mensen tegen spreken,

Destijds heb ook ik de Wheelbrightner gehad, met de bijpassende chemical spuitkop en sprayfles van Meg's.

Echt met die combinatie, heb ik zelf helemaal nooit! problemen mee gehad. Baal er wel van dat ik die toen weg
gedaan heb, maar destijds was die veelste sterk voor mijn velgen.
 
Dat klopt ja, een vriend van me heeft ook die combo van megs en die doet het ook al 4-5 jaar ofzo.
Soms doet ie het niet maar dan houd ie de sprayer onder water in zn spoelemmer en na een paar keer sprayen werkt ie weer.
Ik weet niet of de huidige sprayers van megs hetzelfde zijn als een paar jaar geleden, ik heb ook een megs sprayer gehad en die deed het ook niet en die heb ik toen weggegooid omdat ik die niet doorspoelde na gebruik en die heb ik niet meer werkend gekregen :(
 
Als je een goede sprayer zoekt. Ik gebruik tegenwoordig de spuitflessen van HG schoonmaakmiddelen. Ik werk nu al een tijdje met WB en ik heb nergens last van.

De sprayer heeft hiervoor dan ook '''kachelruitreiniger'' te voorduren gehad. Beetje Wheelbrightener kan die dan ook wel hebben ;)