• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wheel Brush Pro - Een roterende velgenborstel voor een accuboor.

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.807
200
Berkel en Rodenrijs
Zo nu en dan ben ik creatievelingen tegengekomen die een EZ Detail brush omgebouwd hebben naar een variant die op de boormachine past.

Vandaag ontvingen wij wat informatie over de Wheel Brush Pro. Een Youtube filmpje laat het idee zien:

Veel hangt af van de kwaliteit van de borstel en de zachtheid van de haren (die tegelijkertijd robuust moeten zijn).

Zien jullie het concept zitten? Reageer op onze poll.

Vind het echt een overbodig iets! En water en elektriciteit vind ik niet echt een geweldige combinatie. Helemaal met het gespetter van de borstel.

Lijkt me slecht hanteerbaar om in alle hoeken te komen met zon accuschroefmachiene achter de borstel. Persoonlijk vindt ik het ook teveel heen en weer gesleep om alleen de velgen ermee te kunnen doen.

Afhankelijk van de hardheid van de borstel vind ik het wel interessant.
Heb gelijk even hun website bekeken en zag dat ze ook de machine verkopen, deze heeft een L-ion accu en is voorzien van een waterdichte body.
De prijzen zijn ook niet verkeerd en er is een kleine borstel in de maak.

Als de haren niet te stug/hard zijn dan heb ik zeker interesse.
Een handig hulpmiddel als je meerdere wagens onder je hoede neemt.

Enne Tim, heb op de verkeerde button gedruk mbt het stemmen.
Is nee geworden maar moet misschien zijn.

Fijn hoor dit soort dingen met een iPhone.....
Ben blij als ik vd week m'n asus eee pad binnen heb.

Grtz. Rob aka Vadebo

Ik zie dit wel zitten, nooit meer kramp in m'n handen!
Ik heb de borstel intussen besteld, laat jullie mijn bevindingen weten zodra ik 'm in huis heb.

Ik heb ook reeds een tijd geleden zo'n borstel gemaakt : in het filmpje zie ik wel dat ze de voorzijde proper maken (hoewel die velg al proper was) , ik doe er enkel de binnenzijde mee.

De voorzijde doe je volgens mij sneller en beter met een zachte verfkwast van dit type :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Om de 1 of andere reden werkt mijn versie het beste bij linksom draaien.

Ik heb deze borstel(s) nog maar zelden gebruikt , reden : enkel bij velgen die nog nooit zijn proper gemaakt zijn ze in het voordeel . Geloof het of niet : deze borstel maakt geen krassen (of heel fijne dan zeker , maar ach = binnenkant velg )

Kostprijs van zo 1 borstel : 4.50 euro +- (in België bij AUTO5 verkrijgbaar )

Handgreep er af en een bout erin : klaar .

Als er morgen een EZ-brush uitkomt met zo'n stijve steel die in een accuboormachine past : ik koop er 1 al kost ie 50 euro . (met dezelfde kwaliteit van borstelharen als de EZ is dit volgens mij een gat in de markt )

Plaatje erbij :

De originele zie je vooraan op de foto :

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het filmpje wel behoorlijk amateuristisch gemaakt.. Leuk voor een groep 8 schoolproject maar niet om de consumenten over te halen..

Nee,

Vuil verwijderen met "geweld" is niet zo mijn ding
Daar zijn genoeg middelen voor beschikbaar
Wat er dan nog over blijft kan de EZ borstel wel aan
En voor het mooi de cone en polijstmiddel

Goede bescherming is mij meer waard dan een borstel als deze

Filmpje is niet overtuigend, mag wel wat aandacht aan besteed worden.
Zou er idd juist niet de fronten mee willen doen, maar eerder de binnenkant.
Dat is natuurlijk vaak al veel vuiler, en dan zal het wel wat meer moeite en velgenreiniger kosten om de test te laten slagen...

Voor mij een misschien, afhankelijk van bouwkwaliteit en de hardheid van de haren.

Een echte no way hier !
Leuk voor de poetsbedrijven maar er zijn genoeg detailingmiddelen die het goed aankunnen. Eenmaal schoon is kwestie van even beetje shampoo en borstelje en klaar ( staat immers in de (velgen)wax ))
Als wat erger vervuild zijn dan velgenreiniger / iron-x / klei etcetc.
Accutol is perfect voor ene polishingcone maar voor dit .... ik sla 'm over

Ik heb ook nee gestemd, ik doe het wel zoals ik nu doe. Ik heb het gevoel dat ik op deze manier meer controle over de borstel heb en bij de machine denk ik dat er meer gespetter zal zijn.

Ik kan niet begrijpen wat je hier mee moet met de hand heb je het net zo snel gedaan en waarschijnlijk beter

Hier ook nee gestemd, ondanks de 120 spaken die ik heb zou het voor mij niks uitmaken, wat wel prettig zou zijn is een brush waarbij het geen borstel is maar flappen stof of iets dergelijks die een groter oppervlak in 1 keer pakken:rules

Denk hierbij aan de oude krasstraten en de betere krasstraten die zeggen dat ze niet krassen:lol