• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wheelwax

Rimwax schijnt een polish te bevatten. Naar mijn weten zijn er 3 soorten/merken:

Poorboy´s Wheel Sealant
Wheelwax
Smartwax Rimwax

De laatste is naar mijn weten (heb even gegoogeld) de enige met een polish, de eerste 2 niet.
 
Wat is het verschil tussen een wheelwax en een gewone wax? Ik gebruikte de laatste keer bijvoorbeeld Meguairs NXT wax voor de velgen. Waarom een speciale wheelwax?
 
stimpy68 zei:
Rimwax schijnt een polish te bevatten. Naar mijn weten zijn er 3 soorten/merken:

Poorboy´s Wheel Sealant
Wheelwax
Smartwax Rimwax

De laatste is naar mijn weten (heb even gegoogeld) de enige met een polish, de eerste 2 niet.

Ik dacht dat er in de wheelwax ook een lichte polish zit.
 
Phaeton W12 zei:
Wat is het verschil tussen een wheelwax en een gewone wax? Ik gebruikte de laatste keer bijvoorbeeld Meguairs NXT wax voor de velgen. Waarom een speciale wheelwax?

Een gewone wax biedt minder bescherming voor de velgen. Een wielwax is speciaal ontwikkeld omdat de velgen ivm sterke verontreiniging van o.a. remstof.
 
Ik heb 'm ook de Wheelwax. Erg tevreden over dit produkt. Er zit een polish in, alles in 1 zeg maar. Of dat nou echt nodig was.... je zet ze pas in de wax als ze echt schoon zijn denk ik.
 
Velgen 7 jaar auto, nog nooit een speciale wheelwax opgezeten, zagen eruit als NIEUW.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het is een kwestie van bijhouden. :)^

Ben nu aan het kijken of het makkelijker werkt (en het was al gemakkelijk) met WheelWax. Het werkt wel gemakkelijk wat betreft opbrengen en uitpoetsen moet ik tiepen. :heart_eyes:
 
Is inderdaad ook gewoon een kwestie van bijhouden, door je velgen buiten het bijhouden, nog even voorziet van een wheelwax/wheel sealant, zijn ze nog makkelijker schoon te maken en te houden. Velgenreiniger kan in de kast blijven staan (is slecht voor je velgen, want is agressief) en je kunt je velgen simpelweg schoonmaken met een goede velgenborstel en een sopje met shampoo. Eigenlijk vervang je je velgenreiniger voor een wheelwax/wheel sealant, want de eerst genoemde heb je niet meer nodig eigenlijk, alleen als ze heel erg vuil zijn en een sopje niet meer voldoet ;)
 
Ik vroeg me af als je de auto koopt, dan staat deze bij de dealer ook met glanzende wielen (rubber).
Is dit hetzelfde als die tyre gel?
Want toen ik dus een stuk gereden had was die rommel over mijn velgen gegaan en was het heel erg lelijk de velgen, en ook moeilijk schoon te maken.
Kan ook zijn dat de garage vet heeft gebruikt om de banden te laten glimmen.
Maar het ziet er wel mooi uit als het rubber zo mooi uit ziet, maar niet als je dan na 1 ritje je hele velgen vol hebt hangen met die zooi.
Als ik de auto terug heb ga ik ook maar eens beginnen hiermee, vriend van me heeft het ook al gehaald en is er ook tevreden over.
 
dna zei:
Ik vroeg me af als je de auto koopt, dan staat deze bij de dealer ook met glanzende wielen (rubber).
Is dit hetzelfde als die tyre gel?
Want toen ik dus een stuk gereden had was die rommel over mijn velgen gegaan en was het heel erg lelijk de velgen, en ook moeilijk schoon te maken.
Kan ook zijn dat de garage vet heeft gebruikt om de banden te laten glimmen.
Maar het ziet er wel mooi uit als het rubber zo mooi uit ziet, maar niet als je dan na 1 ritje je hele velgen vol hebt hangen met die zooi.
Als ik de auto terug heb ga ik ook maar eens beginnen hiermee, vriend van me heeft het ook al gehaald en is er ook tevreden over.

Dat is 9/10 keer siliconen rommel... glimt hard, lekker vette look, en lekker vette zijkant van de auto na stukje rijden.
Zelf gebruik ik het ook welleens als men er expliciet om vraagt... raad het dan wel af, maar klant is koning :)_[]
 
Kan ook tire gel zijn die gewoon veel te dik is aangebracht.
Ik probeer de tire gel altijd zo dun mogenlijk te doen, als het erop zit de auto op de parkeerplaats zetten en niet gelijk mee gaan rijden.