• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WheelWax

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Ik hoor vaak vragen over het schoonmaken van velgen en zie mensen vaak zwoegen om hun fraaie rims weer schoon en blinkend te krijgen. Het antwoord wat ik ze steeds geef is één woord: WheelWax!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Eén keer je velgen goed schoonmaken - of meteen beginnen met je nieuwe velgen natuurlijk - WheelWax er op, en je weet niet wat je meemaakt! Je velgen voelen merkbaar gladder aan, remstof en vuil hecht veel minder makkelijk, en het schoonhouden is een eitje! Gewoon wassen, net als de rest van de auto... Zelfs met een doekje veeg je het vuil en remstof van je velgen!

Het enige wat je nog hoeft te doen is de (easy on - easy off) WheelWax laag een beetje bij te houden, net als de waslaag op je auto.

Het is geen overdrijving om te stellen dat het spul je leven verandert! Echt een 'must have' dus. :cool:
 
Maar eens proberen als mijn potje Wheelguard op is. Zou er veel verschil zitten tussen de Wheelguard, wheel sealant en WheelWax?
 
De Wheelwax is ook een cleaner en polish. De Wheel Sealant van Poorboy's en de Wheel Guard van Chemical Guys is alleen een wax/sealant.

De Wheelwax is dus wat krachtiger / veelzijdiger.

We moeten nog via via de Rimwax van Smartwax zien te krijgen, dan starten we een test. De Rimwax is ruim 25% duurder dan de andere producten en wij zijn er nieuwsgierig of dat product ook daadwerkelijk het prijsverschil waard is. Ik wil elke velg 50/50 behandelen met het ventiel als orientatiepunt. En dan post ik hier steeds in de weken daarna de tussentijdse resultaten.

Lijkt me een waardevolle test!
 
Mijn potje gaat zeker nog wel mee tot na de test, kan ik mooi zien welke beter is :)
 
Tim zei:
We moeten nog via via de Rimwax van Smartwax zien te krijgen, dan starten we een test. De Rimwax is ruim 25% duurder dan de andere producten en wij zijn er nieuwsgierig of dat product ook daadwerkelijk het prijsverschil waard is. Ik wil elke velg 50/50 behandelen met het ventiel als orientatiepunt. En dan post ik hier steeds in de weken daarna de tussentijdse resultaten.

Lijkt me een waardevolle test!

Inderdaad... maar Smartwax moet van goede huize komen om de WheelWax te verslaan. Heb zo'n vaag vermoeden dat ze het niet gaan redden...

En ik vind 'rimwax' een béétje faute naam eigenlijk AJBWIB :D
 
Hahaha, vandaag kwam de 'Rimwax' ook een paar keer te sprake, een aantal mensen lagen aardig in een deuk. Tsja, het is ook niet een handig gekozen naam voor hier.

Weet je niet wat er bedoeld wordt? Google eventjes op het woord 'rimmen' :D

Ik verwacht ook niet dat de Rimwax het beter zal doen dan de Wheelwax. Maar ik vind het wel leuk om de resultaten in de praktijk mee te kunnen delen hier. Misschien is de Rimwax wel dusdanig makkelijker of duurzamer dan de Wheelwax.

We zullen zien. Eerst nog een potje Rimwax proberen aan te schaffen, het is niet makkelijk te vinden voor mij.
 
Eerlijk gezegd heb ik nog geen ervaring met de verschillende "wheel waxes". De Wheel wax spreekt mij erg aan, zeker nadat ik het verhaal over het omdraaien van de polariteit gelezen had!
 
Wheelwax zit er bij mij nu ongeveer drie weken op. Geen spikkeltje remzooi zit erop even spoelen velgen borstel en is weer spik en span. Mijn velgen voelen nog lekker glad aan.
Het aanbrengen en verwijderen is ook heel gemakkelijk maakt niet uit hoe dik je het aanbrengt, dit gebeurt heel snel omdat het heel zacht is was fijner geweest als het in een flesje zat. Curen liefst zo lang mogelijk.
Of ze nu sneller vies worden of niet vies worden ze toch halfvies vind ik ook vies. Belangrijker is krijg ik ze weer makkelijk schoon en dat is hier zeker zo.
 
Geforce zei:
Wheelwax zit er bij mij nu ongeveer drie weken op. Geen spikkeltje remzooi zit erop even spoelen velgen borstel en is weer spik en span. Mijn velgen voelen nog lekker glad aan.
Het aanbrengen en verwijderen is ook heel gemakkelijk maakt niet uit hoe dik je het aanbrengt, dit gebeurt heel snel omdat het heel zacht is was fijner geweest als het in een flesje zat. Curen liefst zo lang mogelijk.
Of ze nu sneller vies worden of niet vies worden ze toch halfvies vind ik ook vies. Belangrijker is krijg ik ze weer makkelijk schoon en dat is hier zeker zo.
Ik lees her en der op het internet dat wanneer je de wheel wax lang er op laat zitten zonder hem goed uit te boenen (totaal te verwerken dus en afnemen) dat het een onmogelijke klus wordt om het er weer af te krijgen (beetje M16 effect bij veel gebruik)

Had jij deze ervaring ook? Ik twijfel nog tussen de poorboys en de wheelwax.
 
SkyBuMp zei:
Ik lees her en der op het internet dat wanneer je de wheel wax lang er op laat zitten zonder hem goed uit te boenen (totaal te verwerken dus en afnemen) dat het een onmogelijke klus wordt om het er weer af te krijgen (beetje M16 effect bij veel gebruik)

Had jij deze ervaring ook? Ik twijfel nog tussen de poorboys en de wheelwax.

Heb ik totaal geen last van gehad. Ik heb velg voor velg in de wax gezet sigaretje tussen door en daarna pas gaan uitpoetsen en sommige stukken waren best wel dik ingesmeert. Vond het zelfs zo lekker gaan dat ik nog een tweede rondje heb gemaakt. Maar ik zal morgen een velg in wax zetten en het dan een hele dag laten zitten kijken hoe dat dan gaat.
 
Thx dat zal denk ik de doorslag geven ;) Lekker lang laten curen kijken of het dan nog makkelijk af te nemen is.
 
Tim zei:
De Wheelwax is ook een cleaner en polish. De Wheel Sealant van Poorboy's en de Wheel Guard van Chemical Guys is alleen een wax/sealant.

De wheel guard van CG is volgens mij ook een cleaner/polish. Zelf gebruik ik al een tijdje de wheel sealant van PB's en ben daar erg over te spreken, nadeel is wel dat het erg zacht is en je makkelijk te veel op brengt. Duurzaamheid is niet echt super, de volgende keer maak ik de velgen weer even helemaal school met de wheel brightner en dan eerst een laagje M21 aanbrengen en daarna de wheel sealant.

Gr. Bas
 
*Tim pakt potje Wheel Guard uit het rek*

Hmm, potje spreekt zichzelf tegen. :confused:

Er staat:

Surface should be new or totally cleaned and polished prior to application of sealant.

Maar in de omschrijving staat weer:

Wheel Guard is formulated to safely and effortlessly clean, shine protect and prolong...

Als je een Wheel Sealant erop heb zitten moet je je velgenreinigers (en al helemaal Wheel Brightener) niet gebruiken op je velgen. Die vreten meteen je waxlaag weer op! Gewoon een sopje is voldoende.

Wheel Sealant van Poorboy's houdt als het goed is ongeveer 4 tot 6 weken (afhankelijk van het aantal kilometers en het weer).

Binnenkort komt de vergelijkende test. Ik heb een potje Rimwax aangeboden gekregen dus de test kan binnenkort dan eindelijk beginnen.

Ciao,

Tim