• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

White Diamond of Black Hole

tinus zei:
whitediamond en blackhole zijn toch exact dezelfde producten met exact dezelfde specificaties alleen voor verschillende kleursoorten?

Exact dezelfde producten met exact dezelfde specificaties lijkt me sterk, als dit het geval was zou de één niet voor lichte kleuren en de ander voor donkere kleuren zijn.

tinus zei:
blackhole zal op deze kleur een diepere en intensere blauwe kleur geven.
wil je een vale afwaskleur blauw, neem dan whitehole ]d~^

Waar is deze uitspraak op gebaseerd? Heb je beide producten al eens naast elkaar gebruikt op dezelfde wagen? Got some pics?

Ik blijf erbij, op een goed gepolijste wagen zie je het verschil nog niet eens. Het wordt een ander verhaal als je blackhole op een al is het ook maar een klein beetje lichtere auto gebruikt met redelijk diepe swirls / krassen. Dit werkt logischerwijs niet, dat heb je overigens zelf ervaren afgelopen week...


@Pascal: Wanneer ga je de auto onder handen nemen? Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen met beide producten!
 
ik heb hier een zilvere combo die ik laatst onderhanden heb genomen, heb er da blackhole op gezet en voor mijn beleving kwam er een soort van donkere gloed op te zitten. dit was wel onder tl-verlichting. eenmaal buiten kon ik dat effect niet echt meer waarnemen.
 
In hoeverre blijft de vulling in de swirls ook echt achter in die swirls vraag ik mij steeds af.

Ik heb mijn wagen de vorige keer afgewerkt met Blackhole gevolgd door #21 en #16. De swirls bleef ik gewoon zien na de behandeling

Nu bevat de #21 een lichte cleaner. haalt die de gevulde swirls nou weer leeg? en hoe zou dit zijn als ik i.pv. #21 de collinite 845 ga gebruiken als vervanger voor de sealant?
 
Het is geen alabastine naturlijk. Ik heb zelf gezien wat het kán doen maar op de een of andere manier kan het verschillen per lak. Misschien is de ene lak meer poreus dan de ander.
 
Daarbij bevat de M21 ook fillers die de swirls maskeren. Maar zoals Dennis al zegt, dit is niet zaligmakend. Verwacht niet van producten als Black hole of M21 dat ze je swirls volledig zullen maskeren. Dat is niet zo. Wel zullen ze minder zichtbaar worden, dat merk je trouwens meteen al bij het opbrengen van het product. Zodra je over swirls en zelfs diepere krasjes gaat zul je zien dat de kleur van de kras veranderd en deze hierdoor minder opvalt.
 
Xizer zei:
dat merk je trouwens meteen al bij het opbrengen van het product. Zodra je over swirls en zelfs diepere krasjes gaat zul je zien dat de kleur van de kras veranderd en deze hierdoor minder opvalt.

Dat idee had ik ook na het opbrengen van de glaze. maar het LSP zag ik het toch weer anders. Wel dieper van kleur en glanzend maar wel met de swirls

Inmiddels is de DAP500 in huis. Straks eens kijken of ik de aanwezige swirls daar mee kleinkrijg.
 
Ik heb de WD al een tijdje in mijn collectie zitten voor mijn zilveren BMW. Nu wil ik hem deze week toch echt eens gaan gebruiken. Ik heb begrepen dat je deze aanbrengt met de DAP500 en een black polishing pad. Nu is mijn vraag op welke stand doe je dit. De auto wordt overigens wel eerst behandeld met SSR1 en eventueel SSR2,5.
Ik heb gezocht maar misschien over heen gelezen. Alvast bedankt.
 
Staat in de handleding van de DAP500 als het goed is op welke stand je welk product moet aanbrengen, Het is in ieder geval stand 1 a 2
 
stimpy68 zei:
Staat in de handleding van de DAP500 als het goed is op welke stand je welk product moet aanbrengen, Het is in ieder geval stand 1 a 2

Heb nog geen handleiding mogen ontvangen van mijn DAP500, dus vandaar ook de vraag. Maar in ieder geval bedankt voor het antwoord. Ik zal beginnen op stand 1, maar hoe kan ik zien of dat te langzaam is en hoger moet naar stand 2.
 
Xizer zei:
Waar is deze uitspraak op gebaseerd?

1e punt: dat was een grapje met een knipoog, relax...
Er is weinig verschil tussen blackhole/whitediamond, zeker op een lichte wagen. Het is ZEER moeilijk waarneembaar,maar er zijn meerdere testverslagen+foto's op dit forum (ook van mij) waarin met name Blackhole op een donkere auto IETS verschil maakt.
Als iemand vind dat whitediamond/blackhole geen bal uitmaakt, dan is dat mij om het even. Ik heb met beide producten ervaring, en deze zijn positief.

Ik sluit de discussie over het wel of niet verschillen tussen blackhole en whitediamond. Bij deze stel ik vast dat er verschil tussen zit qua samenstelling/bedoeling/gebruik/etc en hou ik er over op, lekker belangrijk...
 
Pascal-X zei:
het weer heeft het nog niet toegelaten ]-0 ! Zodra het weer beter is en ik ook dan tijd heb zal ik het testen :cool:


Hallo Pascal;

Ik bezit een Polo Coupe in de kleur Stahl Blauw. Dat is een lichtblauwe metallic kleur die veel weg heeft van jou auto. Ergens op dit forum staan een aantal foto's van deze Polo. ( SHOW OFF - MATTE VW POLO )

Ik heb op deze lak Black Hole gebruikt. Uiteraard NA het kleien en polishen. Ik kan je melden dat de Black Hole de kleur mooier, intenser en dieper maakt. Het haalt de metallic look letterlijk op. Ik was zwaar onder de indruk van de kleine metamorfose en kon niet snel genoeg aan de slag met de Sealant om het allemaal goed op en af te sluiten.

Ik probeer al enkele dagen mooie foto's van het eindstadium te maken, maar het sneeuwt, vriest, hagelt en regent heel de dag.

Dus samengevat. Black Hole geeft absoluut een meerwaarde aan deze lichte lakkleur. Gewoon proberen. Zolang je niet "geseald" hebt kun je het er zo weer af halen ................