Gebruik al sinds ik een poetsmachine heb Autoglym SRP op een light polishing pad.
Ik ben er zéér over te spreken! Hier enkele foto's:
Links behandeld, rechts niet
De zijkant na alleen nog maar Autoglym SRP
Lak voor SRP
Na SRP (swirls waren vrijwel bijna verdwenen (gemaskeerd)), op de volgende 2 foto's is alleen het stuk wat ik eerder heb afgeplakt gepoetst. Let op het verschil!
Onze BMW na Autoglym SRP, Autoglym Extra Gloss Protection en als laatst Autoglym High Definition Wax
Op velgen werkt het ook geweldig trouwens!
Ik gebruik een Lake Country Green Light Polishing pad. Deze draait om mijn best goedkope machine veel toeren. Met een gewone polishing pad gebruik ik het niet omdat de pad dan te langzaam draait. Ik het er dus ook geen ervaring mee. Met de Light Polishing Pad haal ik overigens superresultaten.
Ik werk op gebieden ongeveer zo groot als een kwart of eenzesde van een motorkap.
Mijn werkwijze:
- Vier drupjes van formaat capucijners op de pad doen
- Even de pad op de lak deppen en versprijden zonder de machine te laten draaien
- Machine op middelste stand zetten en 2 passes doen om de SRP te versprijden
- Machine op hoogste stand zetten en met normale snelheid 3/4 passes maken
- Met de machine op de hoogste stand langzaam (4 cm per seconde ongeveer nog 1 pass maken. De SRP wordt nu vrijwel onzichtbaar
- Uitpoetsen
SRP hoeft volgens mij niet te curen, maar het kan geen kwaad natuurlijk! Het kan ook tot sowiezo 5 keer gelayerd worden om de lak vrijwel swirlvrij te maken (althans, maskeren, want SRP maskeert en corrigeert bijna niet). Daarna een goede wax als Natty's White of Autoglym High Definition Wax!
Paint Renovator zou ik niet eens met de hand gebruiken dus laat staan op de machine
. Het is echt heel agressief. Niet aan beginnen! SRP werkt overigens prima op verweerde lakken zoals je op de 1e foto kunt zien
^
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Groeten