• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie ben ik?

WouterR

Detailing rookie
20 nov 2024
2
15
Goedendag mede detailers, plaats ik net een berichtje hier in de veronderstelling dat ik ergens in het verleden al een account had aangemaakt aangezien dit zeker niet mijn eerste bezoek is...maar nee..dus even netjes voorstellen is dan wel op zijn plaats.

Mijn naam is Wouter en ben woonachtig in de prachtige Achterhoek samen met mijn vrouw, geen kinderen, ook geen huisdier(en), wel een paar planten.

Dan de detail voorwerpen, in de garage staat een Volvo 340 uit 1988, met de zeker bij de meer levens ervaren lezers wel bekende CVT, uit de Dafjes gekscherend bekend als 'jarrentellen' aandrijving.

Vóór de garage onder de carport of op de oprit (mijn vrouw heeft ook een eigen auto) staat daarnaast nog een Mazda 2 uit 2020.

De Volvo heb ik nu ruim 16 jaar en daarmee is het 'poets' enthousiasme begonnen, meer kon ik ook niet echt...

Daarin is in die zestien jaar een hoop veranderd...de technische kant van mijn hobby zal ik jullie niet mee vermoeien, wie weet vinden jullie de detail ervaringen wel leuk om te zien en volgen.

Door de aankoop van de Mazda 2 (mijn vrouw heeft de grotere zus, de 3) is de zin om te detailen weer behoorlijk toegenomen, en vooral ook om het naar een wat hoger plan te tillen.
Niet dat het al echt amateuristisch was hoor, een lange weg is afgelegd sinds het emmertje met de goedkoopste flesje Halfords shampoo, een grote spons en zeem om de auto mee af te drogen.
Ja en niet te vergeten natuurlijk het potje Commandant nr5, flesje Turtle wax en een oud hemd om één en ander mee op de auto te smeren, en er weer af te halen.

Lang verhaal kort, sinds afgelopen zomer een banksaldo crisis (ik beraam me nog op een noodwet) en een hoop detail spulletjes uit het magazijn van Carclean rijker.
Weg met die Zeeman microvezel doekjes, leuk voor allerhande klusjes, nu moest er maar eens wat meer serieus materiaal komen, nu even afwachten wat de Carclean directie in petto heeft voor de Black Friday actie...doe mij de Monello doekjes maar in de aanbieding gaarne ;-)

Zo, dat is dan dat, nu eens kijken of het me lukt wat plaatjes van de Volvo hier neer te zetten, om de een of andere reden heb ik van de Mazda maar weinig beeld materiaal al heb ik daar afgelopen zomer ook al heel veel aan gewerkt qua detailen, dat komt vanaf de lente van 2025 ook vast goed.

ae9db44f-0068-488d-8708-4016a41ab3ab.webp

09ca4045-f5a1-44e5-bdba-e57ae57e2f2f.webp

Voor alle in de afgelopen zestien jaren gedane detail werkzaamheden is het wellicht handig een topic te openen in het project gedeelte van dit topic, wordt vervolgd, nu weten jullie in ieder geval alvast een beetje van mij.