• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie heeft er ervaring met lakverzegeling? Wat kan je ervan verwachten?

Berkant

Detailing addict
9 mei 2010
776
62
Heren/dames,

Nu lees ik ook wel eens sites van bedrijven die ik toevallig tegenkom tijdens het zoeken en interneten.
Hier hebben ze het wel eens over lakverzegelingen met een garantie lopend van een jaar tot een paar jaar 8-())

Heeft hier iemand ervaring mee en wat houd zo een lakverzegeling in en wat zou er danwel onder de garantie vallen van zo een lakverzegeling ?

Wat zou je voor een garantie kunnen geven met de producten die wij hier zo ongeveer gebruiken ?

Berkant zei:
....Wat zou je voor een garantie kunnen geven met de producten die wij hier zo ongeveer gebruiken ?

Ik neem aan dat je het dan hebt over detailen in opdracht van een ander.
Ga ervan uit dat je nooit meer kan leveren dan waar voor wordt betaald.
Daarnaast moet je ook een inschatting maken van wat de eigenaar zelf aan onderhoud zal doen.
En niet als minste, hoe hij / zij met de auto omgaat.

Ik zou nooit een uitspraak over standtijd of iets dergelijks doen. Is ook niet nodig.
Misschien is het een optie om met je prijs te dalen als ze vaker bij je terugkomen.
Geef gewoon uitleg over wat je doet en hoe men zelf dat bij kan houden.
Hoe meer je over garanties praat hoe meer kans je loopt dat er een keer iemand heel lastig gaat doen.
Als je echt commercieel aan de gang gaat, zou ik eens gaan google'n naar wat voorwaarden bij anderen
Dan is een verzekering misschien ook geen luxe.

Hans

Wij kunnen zelf lakverzegelen voor 6 maanden...met collinite bijvoorbeeld:-)^
Je hebt er nog zelf plezier aan ook:-)^ en heb je een kras of beschadiging naderhand..dan haal je er die toch zelf uit zeker...en verzegel je daarna terug je lak:-b
geen garanties nodig:lol

even ernstig : je kan nooit echt garanties geven qua standtijd....maar als je het als hobby aanziet, dan zal de "opdrachtgever" meestal een pak minder moeten uitgeven dan de zogenaamde echte "lakverzegelingen" en het resultaat zal er niet minder om zijn. Een echte lakverzegeling voorkomt naderhand ook geen krassen; ook al beweren ze dat soms.

Het gaat mij niet om voor mijzelf garantie te geven of hier commercieel gebruik van te gaan maken.
Ik vraag me gewoon af wat en hoe ze dit durven te garanderen ik neem aan dat ze dan wel voorwaarden stellen bij de eigenaar van de auto hoe te handelen in die garantieperiode.

Wat ikzelf aangeef is dat als de eigenaar van de auto lang behoud wil van zijn glans hij het 2 emmer systeem moet toepassen met eventueel de aanschaf van shampoo en een washmit bij mij en een quick detailer dan zou hij bij goed hanteren een half jaar met de glans kunnen meegaan, uiteraard onder deze voorwaarden en afhankelijk van hoeveel kilometers hij/zij rijd en waar de auto staat :lol

Volgens mij zijn de voorwaarden netzo elastisch als de meeste bedrijven hebben je kan het alle kanten op trekken als ze het half jaar niet kunnen halen :lol

Wel ben ik aan het kijken om de standtijd zo lang mogelijk te maken om na het voeden te sealen en wellicht over te gaan naar een hard en zachtwax, welke combi zou het langste houden volgens jullie ?