• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie weet wat ik fout gedaan heb. Wax lijkt al foetsie!

Altos

Detailing guru
13 jan 2015
2.803
193
44
Het gaat om een Skoda Octavia 3 in de kleur Race Blue van 2013 met vanuit de dealer een Waxguard behandeling erop. (van ons zelf)
Na kleien was daar uiteraard niks meer van aanwezig (voor zover er dat al was)
Ik heb deze met de Dap mooi swirlvrij gekregen. Eerst met Sonax - Profiline EX 04/06 -250ml op Monello - Kompressor Cutting Pad - 6inch - Geel daarna met Dodo Juice - Basics of Bling Prep Polish - 250ml alles weer mooi laten glanzen en ontvet met Gyeon Prep. Daarna een mooie laag Collinite 845 op de hele auto en na een goed uur nog een laag Collinite 845 op de motorkap, zijschermen en voordeuren. Op de achterdeuren, achterflanken en koffer heb ik de eerste laag Collinite 845 en ook na een dik uur Poorboys World - Natty's Paste Wax op gedaan.
Mooie glans, mooie beading en mooie diepe kleur, niks mis mee. Dit alles is zo'n 5 weken geleden gebeurd, echter was ik de auto deze week aan het wassen en het viel me op de voorkant een groot watervlekfestijn was en de achterkant liep mooi af, dus de 2x Collinite lijkt wel foetsie en de achterkant 1x C, 1x Natty's zit er duidelijk nog op...weet er iemand wat ik verkeerd heb gedaan? Het lijkt echt alsof er niks aan bescherming meer op zit aan de voorkant...:'(
Ik was trouwens met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo met 2 emmer systeem en washmitt.
Wel spoel ik af en toe de auto af zonder te wassen maar dit alleen met water.

Gebruik je na het wassen ook een detailerspray om op die manier je waxlaag een "boost" te geven. En als je de auto afspuit, droog je hem dan ook? Ik ben niet echt bekend met de ddj b2bm, maar als je veel shampoo gebruikt kan dit je waxlaag lichtjes aantasten. Groetjes Frans

Tussen twee wax lagen minimaal 12 uur wachten, maar neemt niet weg ondanks goede voorbereiding dat deze na 5 weken al weg is.
Heb je na het wassen nog mooie knikkers op je lak of waarop baseer je dat de wax al verdwenen is?

Ik gebruik geen detailerspray na het wassen omdat ik dacht dat de wax zelf voldoende zou zijn voor ongeveer 3 maanden. Ik gebruik zo'n oranje droogdoek om te drogen. Op de voorkant geen beading meer, op de achterkant wel...dat is het vreemde. Dibbuz gaf me aan dat een uur tussen de 2 lagen voldoende zou zijn. Ik vind het zo vreemd dat alle 2x collinite delen er zo aan toe zijn en de andrre delen niet...

Vreemd inderdaad, 2 lagen 845 zou inderdaad minimaal wel 3 maanden bescherming moeten bieden. Mijn auto wordt dagelijks gebruikt, staat altijd buiten(helaas!) en haal zeker wel 4 maanden met een enkele laag 845. Al is het qua goede sheeting al sneller een stuk minder!

12 uur tussen lagen Collinite is m.i. ook helemaal niet nodig.

Als je na het drogen gewoon wat water sproeit met een plantenspuit oid...ook helemaal geen beading???

Is de voorkant soms extreem warm geweest Altos? (waardoor de wax 'gesmolten' is)
Ik heb mijn Fabia afgelopen vrijdag een 'snelle' beurt gegeven vanwege de jubileummeeting van het Skodaforum, en de beschermlagen van de vorige keer (aangebracht aug/sep 2014 voor de forummeeting toen) waren nog duidelijk aanwezig.

Wat ik had aangebracht: Black Hole, EXP, en na een aantal uren kuren 845, en daarmee heb ik dus een standtijd van ruim 7 maanden gehaald, met als enige aantekening dat ik tijdens de wintermaanden wel met Bathe Plus shampoo heb gewassen.

Weet effe niet waar het staat maar er is een programma waar je mengverhoudingen kan berekenen met producten!

Bedankt voor de reacties,
het viel me het eerste op toen het pijpenstelen regende en het er uit zag als een auto die nooit gepoetst of gewassen wordt.
Echt heet issie niet geworden, tenminste niet heter dan de rest van de auto.
Beading met plantenspuit is zeker niet in mooie druppeltjes maar echt in vlekken water.
De exacte verhouding van de shampoo weet ik niet maar het is een kneepje op een volle grote emmer, het lijkt me eerder te weinig dan teveel.
Wat ik het meest vreemd vind is dat de achterkant en achterdeuren enzo (natty's) wel mooi blijft...

ik gebruik altijd een maatbekertje(oud medicijnbekertje) op superslick&sudds te mengen, dat werkt gewoon het beste, met een 'scheutje' kan het al snel te veel zijn, ik gebruik ook de col845 en die combunatie moet dodo of poorboys shampoo werkt prima bij mij.

Eerste foto is achterkant (natty's)
tweede foto is collinite...ik zie het water ook "strepend" weglopen op de motorkap...verkeerd of niet genoeg uitgepoetst?

conv_1997.webp
conv_1998.webp

Op de achterklep zie ik ook een een waterplek blijven ligen.
Op de verticale delen zal het water altijd mooier weglopen, logisch ook natuurlijk.
Zou de auto gewoon weer wassen, met een prewax behandelen, en dan de 845 er weer opnieuw opzetten.
Kijken hoe de standtijd dan is.
De 845 moet als enkele laag toch zeker 3 maanden moeten blijven zitten.
En zeker de concentratie van je shampoo controleren.
Kan ook nog zijn dat je verdeling van de shampoo in de emmer niet goed is.
Dat je bijvoorbeeld je emmer laat vollopen met water waar de wasmitt in zit, en dan een scheutje shampoo er bij.
Dan zit er een te sterke concentratie op je wasmitt.

In zijn verhaal meldt hij dat hij goed ontvet heeft met Gyeon Prep.

Overigens hoeft dat niet zo veel uit te maken, Collinite 845 en de meeste andere waxen hechten ook gewoon goed op een schone lak en zullen op een schone lak ook 90% tot 100% van hun standtijd halen. Het is geen coating die een 100% ontvette lak nodig heeft.

Verder wel een goed punt over het curen en afnemen. Die vraag is nog niet gesteld, maar kan zeker wel van invloed zijn op de standtijd. :-)^

Bij mij heeft een enkele laag collinite er zeker 4 maanden opgezeten.

heb vorige week pas nieuwe erop gezet. Maar het lijkt erop dat er geen wax meer op zit.

zou het idd gewoon opnieuw aanbrengen met een enkel laagje.
kijken of het zo beter blijft zitten, met 845 kan je toch niet veel fout doen
ook al is het mij gelukt hahaha

Ik gebruik zelf ook de 845. Blijft er 4-6 maanden opzitten. Niet kieskeurig in voorbewerking of inwrijven.
Wel gevoelig voor de zeep-dosering. Gebruik gewoon minimaal. Je zal zien dat de beading blijft.