• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wielen polijsten?

johnsdale

Detailing addict
4 jan 2010
189
62
Hey mensen!

Nu de winterwielen weer onder de BMW liggen wil ik de zomerwielen weer ff goed aanpakken.
Vorig jaar heb ik ze met de hand gepoetst. Maar daarmee kreeg ik de krasjes er niet uit.
Nu ik zag ergens iets voor bij komen voor op de boormachine, een puntje of zo.
Is dat wat?
Het gaat om deze velgen.
SNC00379.jpg

Omdat ze gespoten komen er ook kleine krasjes in van het wassen.
Deze wil ik er dus graag uit polijsten. Kan ik hier gewoon de ssr reeks voor gebruiken?

Bedankt!
 
Ik neem aan dat ze gespoten en/of gepoedercoat zijn? Zo ja, gewoon behandelen zoals autolak met de daarvoor bestemde producten.

Een handig hulpmiddel daarvoor zijn de Lake Country cones, Mothers Powercone of de Mothers Powerball Mini voor op de (accu) boormachine.
 
Ik vind van wel, maar je gaat er met je cone niet tussen de 2spaken komen.
Wel een beetje maar niet helemaal.
Mijn oude smart had ongeveer de zelfde velgen.
 
Hey!
Dat is een snelle reactie!
Ze zijn idd gespoten. Die Lake Country Cones bedoel ik!
Die kleine naadjes is niet noodzakelijk want je kan hier nauwelijks tussen kijken.
Het gaat me meer om die grote driehoek gaten.
 
Geen idee of je met je vingers tussen de spaken kan komen, maar mocht dat wel het geval zijn, dan zou je de Wolfgang Finger Pocket kunnen overwegen.

Deze heeft een licht polijstende functie, dezelfde cutting als een light green lake country pad.

Of de Wolfgang German Polishing pad, Monello White Polishing hand pad
 
Gewoon met de hand polijsten voldoet. Ik heb onlangs mijn zomersloffen gepolijst (waarnodig) met Lime Prime icm. gele megs padje. Tot slot met de zwarte LC handpad de wheelwax aangebracht.
 
Bedankt voor de reacties!
Maar vorige jaar kreeg ik de krasjes er niet helemaal uit met de hand...
Denk dat ik zon cone ga bestellen, en als dat niet werkt maar weer met het handje..
Kan ik trouwens de bovenkant van de spaken gewoon met de Dap doen?
 
Zou wel voor een 'cone' gaan en die middelste strepen kijken of je er idd een vingermuts met wat middel tussen kan krijgen en dan heen/weer halen.
Denk ook niet dat daar de eventuele defecten erg opvallen maar allen bij de grote gaten/wielrand/bovenop.
Als de grote dingen zijn aangepakt lekker je tijd er voor nemen en met het handje verder gaan.