• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wil graag een goede detailer worden

Juultje16

Detailing chief
13 dec 2018
77
90
Even voorstellen,ik ben Ad Snelders en woon in het zuiden van het land.Ik heb het virus detailen opgelopen en naar ik me heb laten informeren is er geen genezing mogelijk !!
Heb al heel veel gelezen op het forum,veel informatie opgezocht via internet, al best veel besteld via CC zal ook nog veel moeten volgen, veel you tube filmpjes gezien. Ik kan
ontzettend genieten van een auto die er strak en stralend bij staat. Ik rijd zelf in een nieuwe VW T-Roc R line zwart met rode remklauwen.Vindt het niet erg om twee dagen bezig
te zijn met de auto om het gewenste resultaat te krijgen. Heb een plan klaar liggen om mijn auto te detailen, Mochten jullie willen weten hoe mijn plan eruit ziet wil ik dit graag
in een volgend forumbericht vertellen.Nog gen ervaring met polijsten maar daarover zou ik nog wel een vraag kunnen hebben in een volgend bericht. Groeten Ad
 
Voor zover dank voor het welkom heten. Zoals eerder gezegd ga ik mijn stappenplan met jullie delen.,ook Quantoxx is hier benieuwd naar en als detailing guru
mag ik hem niet teleurstellen natuurlijk !! Ik begin met auto afspuiten HD,dan foamen,Monello Artico Magico, afspuiten HD, auto wassen,twee emmer systeem,shampoo Born to be wild,washmitt
Madness Incredipad,afspuiten HD,drogen met droogdoeken Gyeon,kleien Meguiars Smooth en Meguiars lube,afnemen microfiber doeken,Gyeon Prep,polijsten
Chemical Guys V 38,is een finisher maar gezien mijn zeer jonge auto is het denk ik niet noodzakelijk om al een lagere graad poijstmiddel te gebruiken.dan glaze
Poor Boys Black Hole om net iets meer dieptewerking in de kleur te krijgen,waxen met collinite 915 en aftoppen met Mother's reflection Top Coat.Wielen Supernatural Wheel cleaner, Meguiars tiregel,moter wat engine dressing,glas met glasscleaner Nanolex.,interieur is uiteraard nieuw dus alleen vochtig afnemen.Polijsten heb ik geen ervaring in,wel al veel gezien op You Tube.Ik zou wel graag eens dit in de praktijk willen zien en dan bij iemand die echt heel veel ervaring heeft in het detailen en kunnen we wellicht ook
al mijn vragen en opmerkingen die ik al gedistilleerd heb vanuit het forum onder het genot van een bakje koffie en een appelflap ( die ik meebreng) doorpraten.
Ik hoop dat ik als beginner een redelijk stappenplan heb neergezet. Groeten Ad
t roc carclean.PNG
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    48,5 KB · Weergaven: 175
Welkom! Onwijs leuke auto de t-roc, zeker in combinatie met een r-line pakket. Veel plezier in dit wereldje.
 
Welkom, je zit op het goede forum voor wat je wenst
Leuke auto, zeer geslaagde uitstraling wat mij betreft
Stappenplan is prima
Voor meekijken helpt het als we weten waar je vandaan komt
 
Dag Redcat, bedankt voor het welkom heten. Ik woon in Luijksgestel,Noord Brabant slechts 5 kms van de Belgische grens.
Fijne dag nog en wellicht nog eens tot hoors. Ad
 
Je stappenplan is zeer goed, enkel, op een nieuwe auto ga je met de Black Hole geen verschil zien, enkel een kortere standtijd van de wax. Ik zou deze dan ook achterwege laten.
En als ik nog een tip mag geven: als je die Chemical Guys V38 al hebt kan je die prima gebruiken om te polijsten, indien je die nog zou kopen zou ik je aanraden om Monello Raffini Finale te kopen of Scholl S30 te nemen (het is een VW, dus ik denk dat je met S30 een beter resultaat zal halen dan met S40, misschien kan je S20 black ook overwegen). Welke polish pads ga je trouwens gebruiken?
 
Hi BrunoV, fijn dat je het stappenplan beoordeelt als zeer goed, doet me deugd. Zoals gezegd ben ik totaal "groen"in de detailwereld. De kennis die ik tot nu toe heb is verkregen door vele uren op het forum te vertoeven,het internet bezoeken en inlezen wat de merken mij kunnen vertellen over hun product, het toepassen
hiervan en het uiteindelijke mogelijke resultaat.Ervaring is nihil daarom is het zo geweldig dat ik nu al zoveel response krijg van detailers die weten waar ze over
praten, daar kan ik wat mee.Wat de Black Hole betreft is het jammer dat dit geen toegevoegde waarde gaat zijn bij een nieuwe auto.Ik dacht gelezen te hebben dat dit
wel het geval was en het product daarom reeds aangeschaft,maar maakt niet uit, komt altijd weleens van pas.Chemical Guys V 38 nog niet aangeschaft,kan dus altijd overstappen op Monello Raffini Finale.Deze zou ik opbrengen met de zwarte pad,slijpgraad 0, werkend 1 omdat ik eigenlijk alleen maar de eventuele marring
die ontstaan zou kunnen zijn hoef te verwijderen. Chemical Guys V 38 zou ik met Hex Logic pad blauw of zwart opbrengen.Fijne avond en tot wederhoors. Ad
 
Dag BrunoV, om nog even terug te komen op jouw bericht van gisteren : waarom liever Monello Raffini Fianale of Scholl S30 dan Chemical Guys V 38 ?
 
Ik heb geen ervaring met Chemical Guys V 38 maar wel heel goede ervaringen met die andere. Ik raad je de Chemical Guys niet af maar ik raad je die twee andere aan omdat je daar niet veel fout mee kan doen en je mooie resultaten haalt. Ik zou twee verschillende pads kopen en toch zeker drie van elk: de groene en de witte vaan Monello. Met de zwarte pad met slijpgraad 0 ga je volgens mij te weinig resultaat halen, dat is een pad om een wax of sealant mee aan te brengen. Al is het altijd heel moeilijk in te schatten. Ik denk dat je het beste een testspot maakt met de witte pad en kijkt of de glans die daarmee haalt is wat je zoekt. Als je opschaalt naar de groene pad dan meen ik wel dat je daarna nog een rondje moet maken met de witte pad.