• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wil graag een goede detailer worden

Dankjewel voor je bericht. Zwarte pad zal inderdaad te weinig resultaat gaan geven.In ieder geval goed te weten dat het met Monello Raffini Finale bijna niet
fout kan gaan.Belangrijk voor een beginnende detailer !!
 
Ah. Nu ook je voorstel topic gevonden. Mooie auto Ad. Ziet er prachtig uit. Dat zwart maakt wel dat je extra mega kritisch op jezelf moet zijn zeg!! De lat ligt hoog!
 
@Juultje16 Ik lees nu je stappenplan, en zie daar toch wel een grote fout in zitten: je gaat eerst de auto afspuiten met de HD en dan pas foamen. Dat heeft als resultaat dat je schuim aanbrengt op een natte auto, waardoor het schuim heel snel van de auto loopt. Je moet als eerste de auto foamen, en wel van onder naar boven, om te voorkomen als je iets te veel aanbrengt, dat daaronder sporen foam naar beneden lopen en de foam die je daar spuit dus direct naar beneden loopt. Na het foamen en de foam laten inwerken ga je pas de auto afspuiten met de HD.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik vind dit meer een keuze Cordoba en geen goed of fout. Ik zelf doe de auto ook eerst afspuiten voor ik ga foamen en die blijft evengoed lang genoeg zitten. Het ligt een beetje aan de verontreiniging of ik dit wel of niet doe maar ik zou het niet als grote fout betitelen.
 
Je mag zelfs eerst de auto wassen en dan foamen :laughing:

Maar +1 voor de heren hier boven... foamen voor het afspuiten.
Behalve dat het langer blijft zitten, hecht de foam zich ook beter aan het vuil.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Expje87 In een vorige job, waar aan het eind van elke werkdag de complete ruimtes gedesïnfecteerd worden. Tijdens een cursus voor nieuwe medewerkers werd juist heel duidelijk uitgelegd waarom foamen op een natte ondergrond niet werkt. En na het natspuiten een (half-)vuile auto drogen is ook een recept voor swirls..