• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winterbehandeling Focus Francorchamps

Mito

Detailing addict
18 mrt 2012
109
65
Ik heb vandaag wat tijd kunnen vrij maken om aan mijn winterplannen te beginnen.
Het weer zat ook mee dus ik kon niet wachten om aan de slag te gaan !
:party:

Stappen:

-Wasbox foam + shampoo om de ergste vervuiling eraf te krijgen, daarna thuis verder gedaan
-Velgen gepoetst inclusief iron-x
-Wassen + spoelen (met 2 emmer methode en een overdosis Monello Lavare)
-Iron-x
-Nogmaals afspoelen
-Kleien
-Drogen
-2 lagen Exp

Heb voor het wassen ook nog alle sponningen en onder de deuren gepoetst, in de droogfase heb ik ze met een action mf zeem gedroogd en er een sealant opgezet die ik nog had liggen. De velgen hebben hier ook een laagje van gekregen.

De 1e maal dat ik mijn wagen had gekleid was ik minstens een uur of 3 zoet, dat was vandaag op ongeveer 3 kwartiertjes geklaard!
Vervuiling viel erg goed mee, alleen hier en daar een teerspetter die ik met mijn meg's klei niet weg kreeg dus dat wordt tar-x aanschaffen voor volgende keer.
Het was tevens de 1e maal dat ik nat heb gekleid en het beviel me super ! Scheelt ook een pak in lube en dat kwam goed uit want mijn fles was al wat uit.

Na het kleien kon ik alle imperfecties in de lak zien en dat deed weer pijn moet ik zeggen...
Maar goed voor de lente komt er een dap in huis dus dat regelen we dan wel.

Verwerking van Exp was ook top, alleen het 1e paneel had ik te veel gebruikt. Voor de rest was het redelijk goed gelukt om het zo dun aan te brengen dat ik het amper zag. Het product is dan ook erg zuinig in gebruik ! En creëert een glasharde glans!

Wat er nog opkomt is 1 à 2 laagjes collonite 915 maar dit moet ik noodgedwongen een weekje uitstellen.
Door tijdsgebrek heb ik pas zondag kunnen detailen ipv zaterdag en Exp moet minimum 24u moet hechten voor er een laag wax bovenop kan...
Volgende week even snel wassen, drogen en de wax erop dan zijn we klaar voor koning winter[:diablo]

Omdat foto's meer zeggen dan woorden:
(Ik heb wel geen foto's genomen van de begintoestand, maar laten we zeggen dat de wagen meer dof en vuil donkergrijs uitzag dan zwart)





En ook nog een paar reflecties





Mvg Mito
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi resultaat !
En inderdaad zeker de 915 niet vergeten voor de perfecte bescherming.
Heb zelf de juist de 845 aangekocht en ga deze eens proberen om het verschil te zien met de 915.
Voor de rest een mooie Focus met knappe velgen:cool: :cool:
 
Ziet er niet slecht uit :)
Hopelijk krijg ik ook zo'n mooi resultaat als ik eraan begin (voor de eerste keer...)

Van waar ben je ergens, de plaats komt me precies bekend voor...?

En ik zou je nummerplaat onherkenbaar maken voordat je de foto's op het internet zet. Je weet maar nooit wat met die informatie gedaan kan worden...
 
Thanks mannen !

@ Focusio:
De 915 komt er zeker nog op ! Ik hoop dat het morgen een half dagje niet regent dan ben ik er vanaf.
De velgen kom je meestal in het antraciet tegen, maar ik vind ze in deze kleur een pak mooier. Geeft een mooi contrast met het zwart...

@ Koen:
Als je er genoeg tijd instopt en stap voor stap werkt komt het wel goed. De 1e keer duurt alles wel heel erg lang en is het een hoop werk maar dat verbeterd.
Ik heb zelf de 1e maal handmatig gepolijst en ik ben in totaal zowat 2 dagen bezig geweest voor echt een minimaal resultaat. Daarom komt er van de lente ook een dap in huis :)
 
Laatst bewerkt: