• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winterbescherming

bmwforlife

Detailing addict
29 jul 2013
24
55
Voor de winter heb ik de Smartwax Concours wax aangeschaft omdat deze een vrij lang beschermt (4 maanden met een beetje geluk zelfs een half jaar). Nu vroeg ik me nog af of het zinvol is om een sealant nog daaronder aan te brengen? Hoeveel maanden kun je daarmee langer door of maakt dat niet uit? Ik lees over sealants dat ze een beschermtijd hebben van 12 maanden, maar dat lijkt me overdreven. Het zijn per slot van rekening beiden een wax, de een meer synthetisch dan de ander. Ik gebruik overigens PBW Blackhole onder mijn wax.
 
Ik denk dat je met een standtijd van 4 maanden prima de winter doorkomt.:cool:

Als je een aanzienlijk verschil in standtijd zoekt voor de beschermingslaag, dan zou je evt. naar de Gyeon coatings kunnen kijken. CC heeft zo'n winterkit in het assortiment: https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Gyeon_Q²_Mohs_30ml_Essentials_Winter_Protection_Kit_103027
 
Wolfgang sealent bied bescherming tot 5/6 maanden. Dodo juice iron gloss (sealent) zou tussen de 6 en 8 maanden bescherming bieden, en ik heb em op mijn auto zitten. Imo geeft deze na aanbrengen op een zwarte auto een beetje een waas maar na het aanbrengen van in mijn geval de collinite 915 zie je daar niets meer van. Op andere kleuren zoals grijs/wit was de lichte "waas" niet zichtbaar. Ik denk dat een sealent onder een wax wel toegevoegde waarde heeft en dat je er dan ook langer mee door kan. Hou er wel rekening mee dat een glaze invloed zou kunnen hebben op de standtijd.
 
Ik weet niet of je als 'beginner' gelijk met een glascoating moet beginnen? Een stap terug en minder kans op fouten is Sonax Netshield. Redelijk makkelijk aan te brengen en geeft mooie glans en lange bescherming- ruim zes maanden moet wel lukken.

Volgens mij kun je prima een sealent onder je wax aanbrengen. Sommige sealants en waxen gaan niet lekker met elkaar, zou je even over moeten inlezen hier. Het schijnt ook dat BH onder je wax de standtijd verkort.
 
De colonite 476 kwa prijs prestatie verhouding veruit de beste winterwax die er is te vinden.
Mits goed aangebracht een houdbaarheid van 6 maanden tot zelfs een jaar volgens sommige gebruikers op het internet.
Kwa duurzaamheid is hij zelfs beter als de colonite 915, volgens de makers zelf.
Glans van de 476 is trouwens ook erg goed.
Check de reviews wereldwijd maar eens van dit product.
Wel superdun aanbrengen.

https://www.Carclean.com/product/Collinite/Super_DoubleCoat_Wax_No_476S_255g_CO_476_100990

Voor mij nooit geen andere weer :)^
Voorjaar en zomermaanden gebruik ik de 915.
 
Ik sluit me volledig bij je aan!

bofkont;n406652 zei:
De colonite 476 kwa prijs prestatie verhouding veruit de beste winterwax die er is te vinden.
Mits goed aangebracht een houdbaarheid van 6 maanden tot zelfs een jaar volgens sommige gebruikers op het internet.
Kwa duurzaamheid is hij zelfs beter als de colonite 915, volgens de makers zelf.
Glans van de 476 is trouwens ook erg goed.
Check de reviews wereldwijd maar eens van dit product.
Wel superdun aanbrengen.

https://www.Carclean.com/product/Collinite/Super_DoubleCoat_Wax_No_476S_255g_CO_476_100990

Voor mij nooit geen andere weer :)^
Voorjaar en zomermaanden gebruik ik de 915.
 
Een zwaar ondergewardeerde Collinite en i.m.o. beter en makkelijker dan de Collinite 476 (standtijd 6 mnd.) is de Fleetwax 885 ( standtijd 6 mnd.) heb hem afelopen maanden meerdere keren gebruikt en zowel in als uitwrijven valt super mee.
Zoals op de Collinite site : Combines high luster shine with Collinite’s longest-lasting marine weather protection.
  • Repeat award-winner in independent tests*
  • Collinite’s highest degree of marine wax durability
  • Provides high gloss shine and toughest barrier against the elements

Ondanks dat het staat aangegeven als Ease of Use 6 (1 easy - 6 hard) maar dat heeft de Collinite 476 ook en de 915 een 5.
Dus daar moet je je niet op blindstaren en zou zeggen probeer die mooie wax eens het zal je niet tegenvallen.
 
Thx Mazdadave :)^

Beste Suzuki,

Heb gelezen dat de 885 fleetwax dezelfde wax is als de 476s, enkel een ander potje.
Of dit echt zo is weet ik niet, maar ben het meerdere malen tegengekomen.
 
885 is inderdaad hetzelfde als de 476. Ik had ooit met Collinite gemaild en ik kreeg het volgende terug van hun klantenservice:
Yes, the #885 Fleetwax Paste & #476s Super Doublecoat Paste Wax are the exact same product, the only difference is the size and label on the can, the contents inside are the same. Yes we do market the #885 to the marine market and the #476s to the automotive market but you can use either one on the car or boat. In fact this morning we are pouring a batch of paste wax and 1/2 the batch will be poured into #476s cans and the rest will go into #885 cans.
Let me know if you have any further questions.

Het heeft vooral met marketing te maken. In de botenshops zie je blikken met 885, in de autoshops zie je blikken met 476.
Verder mooie waxen hoor, die Collinites.
 
Ik heb zelf de Purple Haze Pro,Maar zou de 476 beter zijn kwa standtijd.,twijfel nammelijk of ik in de winter beter de 476 kan nemen of cancoay kan nemen of gewoon me purple haze pro,Deze houd het bij mij ongeveer 4,5 maand, is net te weinig om de winter te overbruggen en extra laagje word moelijk omdat ik buiten moet werken
 
Om even op de Smartwax Concours wax terug te komen: zoals de naam al zegt is dit een concours wax. Bedoeld voor een lekkere glans, maar de standtijd houdt meestal niet over.
 
GMToyota, dan zal het zonder enige twijfel aan de voorbereing hebben gelegen dat ik het gevoel had dat de Fleetwax makkelijker was op te zetten en uitbuffen.
Had nu de delen gekleid, met Prof.Polish behandeld en ontvet met eraser.
Qua kleur en reuk leek het inderdaad dezelfde wax.

Bedankt voor de info.
 
Als je PH Pro al hebt daar lekker bij blijven. Is het een keer mooi weer in de winter dan de wagen wassen. Daarna de auto in de zon zetten (ja in de zon, in de zomer niet doen) dan een extra laagje PH Pro aanbrengen.
Of wassen en gebruik maken van Gyeon Bathe+ of Wetcoat. Niet te ingewikkeld maken. Om nou nog een pot wax te kopen terwijl je al een knaller hebt vind ik een beetje zonde.
Niets ten nadele van de 476 want die is erg goed maar je hebt al een geweldige wax in huis.
 
Maar aangezien ik steeds minder tijd heb zit ik te denken om rond mei PH Pro te gebruiken en dan ergens rond de herfst Cancoat te gebruiken.
maar veel verschil is er niet in standtijd tussen PH Pro en de 476?
En bij hoeveel graden kun je nog waxen?

Ook heb ik nog bijna een nieuwe fles FX Synwax staan maar denk dat deze wel onder doet dan de andere 2?