• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte ford ka polijsten

RandyWuite

Detailing rookie
22 jun 2012
5
0
Hallo ik wil mijn ford ka 2011 cristal white polijsten, en ik heb de volgende producten.

Dap 500 pad oranje/licht groen/zwart

Poorboys pp/ssr1/white diamand en de naty's wax

Klei kit /ironx

De lak lijkt mij in goede conditie, (altijd wat lastig te zien bij wit)en heeft lichte swirls.
Als je het licht er goed op heb staan, dan zie je een voor mij een zeer lichte swirls.

In wat van volgorde kan ik het beste de producten gebruiken, en mij gaat het dan om de polijst gedeelte, welke pad voor produkt, is pp nog nodig als ik goed resultaat heb met alleen ssr1! White diamand gebruiken naar ssr1 voor een diepere glans! Enz.

Ik hoor graag jullie meningen !

Na wassen, IronX en kleien...begin PP op lichtgroen...geen ok resultaat? (hetzelfde met SSR1) niet ok?... SSR1 op oranje...eventueel tweede pas indien niet ok...ok? PP op lichtgroen om af te werken.
daarna de White diamond op zwart om je lak te voeden en de glans te verhogen.
eindig met je wax.

veel is praktijk...kijken of je het gewenste resultaat hebt (hetgeen jij goed vindt)

suc6!

Misschien kun je de volgende topics eens doorlezen: stappenplan machinaal, pads en middelen overzicht en het maken van een testspot. Zo kom je weer een eindje verder. :-)^

Is de pp meer een cleaner dan een polisher, of ligt dat aan de combinatie met welke pad je voor de pp gebruikt. Is het verstandig om de detaling op te verdelen in 2 dagen ivm met tijd en weer. Daar bedoel ik mee dag 1 wassen ironx kleien polijsten, en dag 2 voeden white diamond en naty's wax?

de pp is meer een cleaner en zal weinig swirls weghalen ,je lak frist er wel geweldig mee op.
Als je pp op een witte pad doet vindt ik persoonlijk dat het niet lekker werkt (te harde pad) ik gebruik hem met een zwarte pad.
Gisteren een witte twingo gedaan met polisch en white diamond wax welke zeer slecht te zien is waar je blijft.

De detail over meerdere dagen uitsmeren kan prima,doe ik zelf ook. Wel afmaken waar je mee begonnen bent. Per deel van de auto compleet doen: wassen, kleien, polijsten, voeden, sealen, waxen. Dus niet tot de volgende dag wachten met sealen, wax etc. (auto buiten?)