• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte MINI Cooper

donnagekko

Detailing rookie
8 dec 2010
12
0
Poetsers!
Ik ben in het bezit van een Witte MINI Cooper en ik probeer deze er altijd zo mooi mogelijk uit te laten zien.
De MINI was ik minstens 1x per week op mijn werk, waar ik ook 3x per jaar was aan breng.
Ik werk bij een autoschadeherstel bedrijf waar wij werken met producten van 3m en Riwax, bij jullie bekend?.
Een polijstmiddel van 3m en een was/wax van Riwax.
Zelf vind ik dat mijn auto na een laagje Riwax al weer helemaal mooi is,
maar ik geloof dat hier de meningen daarover erg verdeeld zijn.
Polijsten doe ik alleen als ik eens een krasje heb. Op het werk hebben wij een polijstmachine op luchtdruk.
Nou lees ik dat jullie helemaal weg zijn van de machines van Dap, maar volstaat een op luchtdruk aangedreven polijstmachine ook?

Wat zou voor mijn MINI nou de perfecte handeling zijn om het uiterste eruit te halen.
 
De 3M polijstmiddel is niet verkeerd heb ik zéér betrouwbare bron vernomen ( om Patty Brard maar even te quoten ),
De Riwax: geen idee kerel.
Maar als jij tevreden bent wat maakt het dan wat uit wat een ander vind ;)

Als de vraag is: wat zou ik als alternatief kunnen gebruiken als wax zijnde:
1 - Dodo Juice - Light Fantastic ( soft wax speciaal voor lichte kleuren )
2 - Dodo Juice - Diamond White ( hard wax speciaal voor lichte kleuren )
3 - Dodo Juice - Supernatural ( soft voor alle kleuren, en echt een topper )
3 - Wolfgang - Fuzion ( soft voor alle kleuren, en echt een topper ) :heart_eyes:

Wat betreft de machine, als jij er goed mee kan werken dan is zover ik weet niet heel veel mis met een luchtaangedreven machine ( daar er genoeg druk geleverd wordt op het werk ( thuis gevalletje is ander verhaal ))

Voor het algemene stappenplan: zie de link van nicknameless
 
ik heb 1x 3m compound gebruikt met daarna een polisch en vindt persoonlijk een middel die geschikt is om snel veel auto's te doen.

het werkt prima maar is niet mijn ding ,en 3m op een dap500 vond ik niet echt lekker werken ,ik pakte weer poorboy ssr2 en 1
 
Natuurlijk volstaat een op luchtdruk aangedreven polijstmachine ook, ik denk alleen dat je hem niet moet vergelijken met een DAP, want meestal zijn de luchtdrukmachines eigenlijk rotaries.........ik weet natuurlijk niet wat je gebruikt maar denk dat dit zo is.... :cool: