• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte Opel Insignia OPC Turbo 4WD

heb er ook al mee mogen rijden en de 267km/u aan mogen tikken (station). het geluid wat ie geeft is echt gruwelijk! en altijd in opc modus laten naar mijn idee.

veel plezier maar dat moet wel lukken!
 
S U P E R D I K K E A U T O

Jammer van de dealer Tim, je vader zou toch beter moeten weten.......

Ritje Alphen de volgende keer!
 
Ook ik ben geen Opel fan, maar dit is toch wel een hele mooie auto. Mijn vader heeft zelf een Antara V6, vind ik toch ook wel erg mooi.
Eens kijken waar ze in de toekomst nog meer mee aankomen.
 
Mijn vader rijdt er inmiddels al een aantal maanden mee rond en hij is zeer tevreden. Het blijft een mooie verschijning en het geluid mag er ook zeker zijn! :ja
 
Tim,

...ik zie je vader bijna dagelijks voorbij rijden. En inderdaad, het geluid geeft al aan dat er wat aan de hand is met de auto. Dit is geen standaard bedrijfsdiesel..! Combi van kleur wit, velgen en uitlaat is perfect!

(ik werk naast je vader)

Robert
 
Hannes85.
Heeft Saab dan een eigen zes cilinder? Zou het niet andersom kunnen zijn misschien?
Weet overigens dat vroeger grote Opels zes cilinder diesels met BMW motorblokken rond reden.
 
Hoi Aficior,

het is een motor speciaal ontwikkelt door Holden voor en in combinatie met Saab.

Ik wil nu niet negatief gaan doen over Opel en het gebeurt natuurlijk overal in de autobranche... maar onder GM heeft Saab toch wel redelijk te lijden (gehad). Het gaat nu gelukkig weer wat beter maar in eerste instantie heeft GM enkel techniek afgekeken van Saab. Dat alleen is natuurlijk niet slecht, maar ze hebben er ook voor gezorgd dat er steeds minder geld naar Saab toe ging. En dat is niet zo netjes; Aan de ene kant alle goede spullen overnemen en in "hun" merk stoppen maar aan de andere kant wel de donor, saab in dit geval, laten doodbloeden.

erg krom in mijn ogen. GM heeft daarvoor gelukkig een jaar of drie terug haar excuus aangeboden aan Saab en "de wereld". Sindsdien pompten ze weer geld in het merk.
 
ach. ik neem aan dat opel gerust wel betaald voor die blokken..

en holden is toch gewoon de australische divisie van opel, net als vauxhall e.d.??

dus dan zou het andersom zijn?

maarja, opel reedt ook met alfa romeo/fiat diesel's
volvo t5 blokken liggen nu in de nieuwe mondeo's
de diesel mondeo's van tegenwoordig hebben een peugeot blok.

noem maar op..
 
Opel heeft zelfs een keer een omega (geloof ik) met een BMW blok gehad, en vergeet de Lotus Omega niet, een omega helemaal aangepast door Lotus met dito prestaties :heart_eyes:


6c10a8ca93c8a5351b41169ddbf46146.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt. De Omega is enige tijd met de 2.5 liter diesel van BMW geleverd. Hij is niet 1:1 overgenomen. In de afspraak is ok opgenoemn geweest, dat het vermogen van de Omega lager moest zijn dan bij BMW.

@ Hannes, m.i. heeft niet alleen Saab geleden onder GM. Opel namelijk evenzo goed. Opel was namelijk tevens de melkkoe om de kosten in Amerika te dekken
 
mijn blok (renault f4r turbo) is door renault gemaakt, en word voor zover ik weet alleen door renault gebruikt