• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte plekken en krassen op blauw leder

subarufreak

Detailing chief
15 jul 2010
275
85
40
iemand raad wat ik ermee kan doen?

het gaat em om het interieur van een clio rs uit 2001
den auto wordt ferm gebruikt maar ik probeer hem graag te onderhouden

ik wil graag het beginnerspakket met de dap500 bestellen maar zou eventueel product bij bestellen voor mijn interieur
iemand die raad weet?

groeten

Dominique
 
Is er ook een manier om leder dat door slijtage zijn kleur kwijt is weer opnieuw te kleuren? Mijn rugleuning is aan de linker zijde door het in en uitstappen precies op de naad namelijk versleten. Wel een nadeel van kuipstoelen.
 
danny zei:
Is er ook een manier om leder dat door slijtage zijn kleur kwijt is weer opnieuw te kleuren?


Aangezien ik druk bezig ben met de restauratie van een 17 jaar jonge Jaguar, heb ik inmiddels erg veel geleerd.

Nagenoeg ALLE soorten autobekleding van leer zijn niets meer en niets minder dan GEDEKVERFD leer.

In eenvoudig Nederlands wil dat zeggen dat het gewoon natuurlijk leer is met een laagje verf er op. Dek verf. Deze deklaag slijt en kan verkleuren.
Dat is allemaal prima te herstellen. Het leer kun je namelijk:

- reinigen
- vullen met filler
- kleuren ofwel verven met dekverf

Deze verf kun je op elke gewenste kleur laten maken. Daarvoor kun je het beste een hoofdsteun of iets dergelijks opsturen. Je moet dan zijn bij

LEERLOOIER ( klikken op de naam ) ......

Succes
 
had gedacht eerder aan de autoglym producten maar ken er niet zoveel van

het zou zeker ook product moeten zijn die alcantara niet schaad aangezien het minden van de zetels alcantara is
 
Leder en alcantera zijn toch wel 2 heel verschillende producten ( om te behandelen ).
Als ik alcantera lees dan moet ik toch altijd aan het naargeestige verhaal van Sven denken: Duw Hier
Dit was dan wel een uiterste maar vergis je in elk geval niet.
Hoe en exact beste kan doen wil ik zelf even vanaf blijven ( eer ik verkeerd advies geef )
 
mijn alcantara is nog in goede staat, het is voornamelijk het leder dat wat witte plekken vertoond
ik denk dat het leder daar ja, hoe moet ik het zeggen, dat de kleur wat gebarsten is
http://images.forum-auto.com/mesimages/461274/interieur2.jpg
interieur2.jpg


even google gebruikt voor een foto van het interieur (niet het mijne maar wel hetzelfde)
ik zoek gewoon dus iets van middel om het leder op te frissen en te doen maar als ik eens per ongeluk op het alcantare zit, dat er daar geen blijvende plekken blijven
 
http://images.forum-auto.com/mesimages/461274/interieur2.jpg

een foto van een interieur zoals die van mij

wil graag product voorm ijn leder die mijn alcantara niet kan beschadigen...
 
Wat de producten van autoglym betreft, ik heb zelf de lederreiniger daarvan en ben daar tevreden van. Wel geen ervaring hoe dat met alcantara zit.
 
Nog een tip:

De slijtage op deze stoelen van eerste en tweede model Clio RS komt erg vaak van het niet netjes in/uit stappen (flink er tegenaan schuren) op de rugleuning.
Op de zetel komt het regelmatig dat het foam van de zetel aan het slijten is, waardoor het ijzeren frame van de stoel dicht op het leer komt te zitten. Hierdoor heb je weer grotere kans op beschadigingen. Als dat bij jou het geval is: je kunt het foam zelf vervangen, kost ongeveer €125 euro.

Verders ben ik zelf enthousiast over Gliptone, maar als je écht kleur moet gaan toevoegen kun je inderdaad beter naar colourlock kijken.