• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte stipjes op de lak

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
45
Vanmiddag heb ik mijn auto gewassen en zag tot mijn grote schrik dat hij onder de witte stipjes zit.

Eerst dacht ik dat het om steenslag of kleine druppels polijstmiddel zou gaan, maar bij controle van de auto van mijn vriendin bleek deze ook onder dergelijke stipjes te zitten. Haar auto is onlangs gedeeltelijk overgespoten en dus nog niet door mij gepolijst. Het lijkt wel verf o.i.d.

Maar goed, de PB klei erbij gepakt maar dit mocht niet baten. Toen finale op groen met de DAP geen verbetering gaf heb ik mezzo op wit geprobeerd, ook dit mocht niet echt baten. Een aantal zijn weg, maar dat valt eigenlijk in het niet bij de nog aanwezige stipjes

Iemand een idee hoe en waarmee ik deze stipjes te lijf kan gaan?

Heavy grade clay misschien...
Ik heb een tijdje terug een Corsa gehad, ook helemaal onder de witte spetters...
Megs heavy clay did the trick...
Veel marring, maar die was er ook zo weer uit.

Vandaag toevallig een chevrolet spark met witte verf spetters gehad, het meeste met mothers klei weg kunnen krijgen. Is toch een lichte klei die het hier deed.Wel hevig aan het kleien geweest moet ik toegeven,ging niet 1 2 3, maar goed,het ging wel.

Net ff met maatje gekeken.....volgens ons zijn het inderdaad witte verf/latex spetters. Heel voorzichtig met je nagel krijg je ze er wel af.....maar nagels en lak gaan veelal niet samen.

Thinner en veel water?

Nog eens proberen met klei, even door kleien tot het weg gaat. Thinner? NEE! Probeer anders nagellak remover, is niet zo heftig als thinner. Thinner sloopt je lak.

Als je zou weten welke verf het is , dan kan je best een middel nemen om deze te verdunnen...dan gaat het er zo af .

(maar dat weet je waarschijnlijk niet )

white spirit is nog veilig maar de andere :

thinner
aceton
andere....

zal je moeten proberen op een plaatsje waar het niet opvalt met een doekje oid , in het slechtste geval moet je nadien de lak terug polijsten met een fijne polish......

Heb vanavond aceton geblijkt op een hoekje van mijn achterraam. Met wat druk krijg ik de spetters eraf....durf het niet op mijn lak te gebruiken omdat ik bang ben dat ik door de druk dan de krassen in mijn lak wrijf.

Heb daarnaast de Crossa van mijn vriendin eens goed bekeken. De afgelopen keer stond hij met de rechterzijde te dicht langs het huis zodat ik deze niet goed bekijken. Het lijkt wel alsof zij ergens doorheen is gereden. De rechter zijkant zit echt vol met grote witte spetters, ik vermoed dat ik deze door de grote wel makkelijk zal weg kleien.....Helaas heb ik nog geen idee wat er nu precies op de auto's zit.

Wegenwit! Komt vaak voor. Hebben ze grote witte vlakken op de weg gespoten en halen ze veel te snel de afzetting weg. Rij je met je auto door de nog natte verf... zit ie volledig onder de spetters. Of je rijdt er vlak langs als ze naast je auto nog de markeringen op de weg staan te spuiten... Bingo! Heb je veel werk aan helaas.

Thanks voor de info en adviezen mannen!

Heb al het e.e.a. op mijn verlanglijstje gezet en zal daar een grove klei aan toevoegen. Nu hopen op veel neerslag ;-)