• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte vlekken op kunstof

aaron500

Detailing rookie
27 feb 2022
8
15
Noord-Holland
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik mijn auto gewassen en daarbij Tar remover gebruikt, helaas heeft dit een vervelend resultaat gegeven.

Kunstofdelen op de bumper zijn wit uitgeslagen en ik heb geen idee hoe je dit oplost. Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 3932FDD4-B933-4F56-9BD6-E55959480668.jpeg
    3932FDD4-B933-4F56-9BD6-E55959480668.jpeg
    287,8 KB · Weergaven: 252
  • 607B1EC4-DBEF-468E-8ABF-C45AA95CA152.jpeg
    607B1EC4-DBEF-468E-8ABF-C45AA95CA152.jpeg
    308,2 KB · Weergaven: 247
Met een kunststof dressing zoals Poorboys Natural Look
Die is niet lang houdbaar op kunststof aan de buitenzijde
Maar het herstelt wel eenvoudig en effectief het verlies aan weekmakers etc.

Als het hersteld is, lichte oplossing APC gebruiken en daarna een bescherming (Gyeon Trim is mijn favoriet)
 
Laatst bewerkt:
In aanvulling op de vragen van Ric, wat heb je gedaan na het gebruik van de Tar remover? (niet gewassen met een shampoo met wax, of wax aangebracht of iets dergelijks?)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Ric325i
Nu heb ik zelf zo’n reactie op kunststof nooit gehad ,maar welk merk Tar remover heb je gebruikt?
Wat heb je tot nu toe zelf geprobeerd?

Hoi Ric,

Het ‘wondermiddeltje’ van Stipt (Rick)…
Gebruikt zoals beschreven, afgespoten en gewassen met normale shampoo (zonder wax). Meer niet…

Ik baalde er ook enorm van toen dit duidelijk werd bij thuiskomst. Direct een vochtig doekje eroverheen gehaald, maar dit hielp niet.
Geen idee of ik dit weg kan krijgen i.p.v het te maskeren?
Desnood diep reinigen en met de fohn het blijvend donker maken,
 
  • Grappig
Reactions: Timm en RoyR
Nou lekker dan. Goed spul zeg!
Zelf gelukkig niet mee gemaakt.
Ik ben bang dat dit herspuiten wordt. Of met een beetje geluk, haal je het nog weg met apc, melaminesponsje, en daarna gyeon trim.
 
Ik kan me herinneren dat de Meguiar's consumer variant van Bug and Tar remover (dan heb ik het wel over 10+jr geleden....) dit ook heeft veroorzaakt bij mijn grille toen... Goed en meermaals schoonmaken met APC heeft bij mij toen wel geholpen, maar leuk was het uiteraard niet.....
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bedankt voor de reacties!

Het is inderdaad gewoon rotspul voor moderne auto’s die nou eenmaal veel kunstofdelen hebben.
Zojuist heb ik Gyeon Trim besteld en hopelijk lost van het probleem daarmee op.

Ik zal zowel de reactie van Stipt als het resultaat van Gyeon Trim uiteraard met jullie delen

Fijne werkweek
 
Inderdaad @RoCo
Mijn advies is om eerst apc te pakken, een stevige kwast zoals die van Valet pro 21mm (?). En dan afnemen. Als dat niet helpt, voorzichtig met een melamine sponsje van de action te werk gaan. Daarna afnemen. Goed ontvetten met Gyeon prep. En dan Gyeon trim erop.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr en aaron500
@nicknameless
Dingdingding antwoord 2 is correct.

“Het product” mag niet in contact komen met kunstof volgens Stipt en de oplossing zou een vergelijkbaar product Gyeon Trim zijn óf herspuiten.

Bijzonder heftig spul dus aangezien het nooit direct op kunstof gespoten is, maar waarschijnlijk met het afspuiten erop gekomen is.

Aangebracht -> afgespoten -> ingesopt -> afgespoten -> gewassen -> afgespoten -> gedroogd.

Ik heb het zorgvuldig in de vuilnisbak gegooid, adieu Stipt.