• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte vlekken op kunstof

Appliceren als in aanbrengen, dat is dan onvoldoende waarschuwing door Stipt
Feitelijk gaat het er om dat je de Stipt meuk dus ook nooit in aanraking mag laten komen met kunststof
Volkomen ongeschikt dus voor vrijwel elke auto waar kunststof aan zit.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
@RedCat, schijn jij je deskundige licht hier eens over, als ik zo lees, is het meuk eerste klas (en dat geldt voor alle Stipt meuk)

IMG-20220228-WA0019.jpg
 
Daar heb je weinig specifieke kennis voor nodig.
Teer en lijm, vetten / olie en harsen allemaal tegelijk. Dan moet het sterk zijn.
Vandaar waarschijnlijk het niet sprayen ivm je luchtwegen en ogen

Duidelijk onvolledig in de aanwijzingen want als het bij afspoelen over kunststof loopt met bovenstaande gevolgen ...
Mag het een waarschuwing zijn om niet bij zomaar een webshop als Stipt je spullen te kopen.
 
Typische stipt meuk. Als het al niet 1 op 1 vanuit aliexpress komt (de machines, accessoires, doeken e.d. voor veel hogere prijzen) is het vrij agressief spul en een soort van Russische roulette wat betreft het effect/resultaat. Zelf gelukkig geen ervaring met hun spullen maar mensen om mij heen wel. Vaak met teleurstellende resultaten of zelfs meer ellende. De interieur Matt cleaner hoor ik nog gemengde verhalen over de rest ronduit slecht en overpriced. En idd, wanneer er een klacht komt de door @nicknameless genoemde excuses. Op de site van carclean vele malen betere alternatieve te koop voor een betere prijs. Helaas heb jij hier niet zoveel meer aan op dit moment. Succes met het herstellen en hoop dat het meevalt
 
Wat een verhaal, wat balen dit! Ik kijk de filmpjes van Rick regelmatig, vaak vol verbazing hoe hij zaken aanpakt. Hij doet het voorkomen alsof het “fabrieksnieuw” van je auto door een ieder gedaan kan worden. Daar schuilt potentieel gevaar, immers het lijkt zo makkelijk, om je stuur mat te maken, je auto te polijsten etc etc. Ondanks het etiket zou ik toch een bezoekje brengen aan deze man en hem vriendelijk vragen dit weer fabrieksnieuw te maken op zijn kosten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: JW206
Update:

Vandaag heb ik Gyeon Trim ontvangen en het gelijk uitgetest, wat een resultaat!

Erg blij met de tip heren

Ik heb mijn lesje geleerd met Stipt en hou het voortaan bij zijn vermakende Youtube filmpjes haha.
 

Bijlagen

  • 1026412D-0B33-4B66-AF70-181BBD68463F.jpeg
    1026412D-0B33-4B66-AF70-181BBD68463F.jpeg
    375,1 KB · Weergaven: 159
  • EC33D94E-1E89-498B-9374-90F68F1E4C6E.jpeg
    EC33D94E-1E89-498B-9374-90F68F1E4C6E.jpeg
    308,2 KB · Weergaven: 164
Ik pik even in op dit topic, sorry aan de topic starter.
Iemand enig idee wat dit is? Had dit al lchtjes sinds de Countryman gekocht, maar nu wordt het wel erg.
Is dit van een dressing product? Of is dit omdat er over gepolijst is ooit door iemand ?
Heb vooraan, zijkanten overal lijnen op de plastic delen. En aan beide achterkanten 2 grote vlekken met witte waas.

Alvast bedankt voor de info mede forummers.
 

Bijlagen

  • 20221008_160726.jpg
    20221008_160726.jpg
    143,8 KB · Weergaven: 90
  • strepen.jpg
    strepen.jpg
    144,9 KB · Weergaven: 76
  • vooraan.jpg
    vooraan.jpg
    308,6 KB · Weergaven: 77
Dit hebben veel kunststoffen na wat jaren.
idd een dressing of trim helpt al veel.
 
Dit zijn vloelijnen van de vloeibare kunststof in de matrijs.
Als kunststof verouderd komen deze "tigerlines" zichtbaar naar de oppervlakte.
Helaas weinig aan te doen al hebben sommige goede resultaten behaald met een föhn behandeling
 
Er is heel veel aan te doen, alleen niets dat echt permanent is. Je kunt dit prima voeden met een dressing zoals Gummï (paar maanden effect) of een coating zoals Trim (6 maanden-2 jaar effect). Je kunt er ook nog speciale oliën voor kopen zoals Owatrol Polytrol (niet bij CarClean). Zelfs lijnzaadolie/pindakaas (ook niet bij CarClean)heeft een effect. Maar aub geen föhn.

De föhn werkt voor het oog een keertje, maar je drijft met de warmte de stoffen naar het oppervlak en dat verstoort de samenstelling uiteindelijk alleen maar meer. Je bent het feitelijk alleen maar aan het versnellen dan.

Lekker smeren dus!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR