• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte waas uit leder verwijderen

mello st

Detailing rookie
9 apr 2010
3
0
Hallo ,

Ik heb onderstaand probleem :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Als je goed kijkt zit er een witte waas in het leder. Het leder van mijn auto is niet strak, maar voorzien van kleine kuiltjes. Hierin is lederpoets blijven zitten en opgedroogd.
Ik krijg het er niet uit met PB leather stuff, ook niet met afwasmiddel icm een natte doek en ook niet met lederreiniger (voor mijn bankstel) !

Iemand ideeen hoe ik het weer netjes kan krijgen ?


Alvast bedankt ! :)^
 
Foto is voor mij niet zichtbaar.

Zelf ook een keer lederen bekleding met kleine gaatjes behandeld. Het leder zat ruim om de zitting heen waardoor ik een het leder samen kon knijpen om zo de gaatjes te openen waarna ik met een borstel de gaatje leeg/schoon kon maken. Het was een hele klus. Probeer eerst eens het leder uit te spoelen met een royale hoeveelheid schoonmaakvloeitstof icm een borstel.
 
zacht borsteltje icm leerreiniger moet het toch wel wegkrijgen.

afwasmiddel is voor de vuile vaat, niet voor leder
daarna weer nabehandelen uiteraard
 
Harold-A1 zei:
zacht borsteltje icm leerreiniger moet het toch wel wegkrijgen.

afwasmiddel is voor de vuile vaat, niet voor leder
daarna weer nabehandelen uiteraard


het was geen pure afwasmiddel,maar een sopje....je moet wat proberen :-"

heb het net eens wat beter bekeken, het witte zit ongeveer halverwege in het leder...met een sateprikker voorzichtig de putjes "uitgeboord" en het ging weg...alleen is het zo een hele klus....zal nog eens kijken met een borstel...
 
Alle gaatjes doorprikken is een hele klus, maar ja als dat goed werkt heb je de komende weekenden wat te doen :)

Nooit met afwasmiddel het leder behandelen. De nadelige gevolgen zullen niet direct zichtbaar zijn, maar het verouderingsproces waaronder uitdrogen zal vele malen sneller gaan. Verdunde APC heeft ook niet mijn voorkeur, maar is niet altijd te voorkomen. Lederreiniger is het beste. Wat je nog zou kunnen proberen is de vervuiling zacht te maken met een schoonmaakvloeistof en vervolgens met lucht (compressor) de gaatjes uitspuiten, maar dan moet natuurlijk wel kunnen beschikken over een compressor.

Het borsteltje wat ik gebruikt heb was een zacht borsteltje wat ik in de badkamer had liggen. Weet niet precies waar deze voor bedoeld was, zal wel iets voor je nagels geweest zijn.
 
De borstel met paardenhaar met eventueel een dunne doek er overheen. En inderdaad enorm opletten met producten die niet voor leer bedoeld zijn, zeker in gaatjes want dan kom je IN het leer terecht.

Hans
 
Leer is gelooid met looi zuur. Daarom moet je nooit zeep producten gebruiken, dit verouderd het leer. Gliptone leer reiniger is zuur, dus tast het leer niet aan. Met een paardenhaar borstel inwrijven (5min. laten zitten) en met een sloffe mf doek afnemen. Vervolgens met Gliptone leer conditioner voeden. Kan het niet mis gaan.