• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang DGPS of Collinite Liquid Insulator Wax 845?

tomellen

Detailing addict
19 nov 2009
34
52
Ik heb tot hiertoe altijd met de Wolfgang DGPS gewerkt maar ik las ook enorme goede ervaringen over de Collinite 845. Nu ik opnieuw moet bestellen twijfel ik. Wat raden jullie aan?
 
Het zijn mijn inziens eigenlijk 2 verschillende producten.

De DGPS moet het vooral van zijn glans, gladheid en easy of, easy off hebben waar de collinite 845 mijn inziens maar 1 sterk punt heeft : zijn enorm lange standtijd.
 
ik ben weer meer een voorstander van de 845. lange standtijd, verspreid heel snel en dun, is ook voor beginners makkelijk te verwerken (het was mijn tweede waxje) en je hoeft je auto na het opbrengen niet 24 uur lang droog te houden.
 
easy on/off vs de wat langere 'droog-laten-staan-tijd' is de grootste speler.
Als je altijd erg content over bent geweest en 'm met rust kan laten ( denk wel anders hadden we wel een andere beginpost gelezen ), waarom dan veranderen denk ik dan maar weer.
Zeker niks ten nadeel van de #845, ook deze heeft een mooie standtijd en meerwaarde in glans/beading/sheeting verhaal ( en is retemakkelijk te gebruiken ), maar toch .....
 
Ik heb ze beiden, en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat ze beiden een lange standtijd hebben en ontzettend zuinig in gebruik zijn.

De nadelen van de 845:

- In vergelijking met de DGPS toch iets moeilijker (lees minder makkelijk) afnemen en iets minder foolproof qua curetijd (en dan bedoel ik de tijd tussen aanbrengen en afnemen)
- Geur

Nadelen van de DGPS:

- 2 x zo duur
- 24 uur droogstaan na afnemen.


Voordelen 845:

- Ontzettend goede value for money.

Voordelen DGPS:

- Lak voelt na die 24u behoorlijk wat gladder dan bij de 845.
- De glansgraad is een stuk harder, heb je niet eens een glansmeter voor nodig. Eventueel af te toppen met Fuzion. :heart_eyes:


Mijn inziens ligt het dus eraan in welk stadium je collectie zich bevindt, heb je al alles, en neem je alleen genoegen met het beste, kies dan de Wolfgang. Ben je nog aan het beginnen, kies dan de Collinite en spendeer het verschil aan een ander topproduct.