• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang leather care cleaner+ leather care conditioner

Timon

Detailing guru
17 jun 2008
489
120
Bij deze een review van een Wolfgang product.

Deze producten hoor ik tot nu toe nog niet zo veel van. Dit komt mede omdat ze nog niet zo'n volledige lijn als Poorboys of meguiars hebben. Daarnaast zijn ze ook niet bepaald de goedkoopste.
Ik heb het gekocht nadat Tim hier op het forum zei dat dit goed spul op waterbasis was en ook voordelig qua prijs. Dat laatste is niet bepaald het geval. Het gaat uiteindelijk om de resultaten en daar ben ik wel tevreden over.
Zoals ik al eerder in andere topics heb verteld heb ik een auto van 14 jaar oud waar minimaal 7 jaar lang in is gerookt. maw het meurde als een malle en kwam geregeld bij wat langere ritten als een sigaretje de auto weer uit. Na een flinke poetsbeurt op mijn dashboard en andere interieurdelen waren mijn stoelen aan de beurt. Het leer is niet echt mooi meer en ben eerst maar eens met de bijrijderszetel begonnen.

Er zit ook een grote witte streep op de stoel die er al in zat en ik dacht er wel "even" uit te poetsen :confused:

Eerst de stoel schoongemaakt met APC van Poorboys en daarna met de cleaner van Wolfgang.

Na een comple MF doek volledig vies gemaakt te hebben de stoel even laten drogen voordat de conditioner er op gaat.
Wat me opvalt is dat de conditioner geen "lekker" geurtje heeft. Hiermee bedoel ik appeltjes, kauwgomballen, cocos ed. (voorbbeelden van typische Poorboys luchtjes) Het is een conditioner met een typisch luchtje.
Het werk doet ie goed. Mijn leer was zo droog dat het heel erg snel introk waardoor ik conditioner bleef opsmeren. Nadat ik klaar was na iets van 15 min uitwrijven en klaar is kees... uuh Timon :)

De witte streep is wel een eind vervaagd maar zeker nog niet weg :(
Rechts is nog een stukje te zien van de bestuurdersstoel die nog gedaan moest worden. Die glanst veel meer.

Conclusie
Ik moet zeggen dat ik een beginneling ben en geen ervaring heb met andere lederbehandelingsproducten. Toch vind ik het goed spul. Ik heb echt oude leren stoelen die werkelijk bijna de conditioner opslurpten. Het leer is veel soepeler geworden en glanst niet meer zo als eerst. Daarnaast heeft de cleaner er echt een hoop rommel vanaf gekregen wat ivm met de nicotinelucht voor mij ook belangrijk was.
Ik heb er minimaal 24 uur lang niemand op laten zitten zodat het rustig de tijd had om in te trekken. Dat het leer soepeler was geworden was niet meteen na 5 minuten merkbaar maar de volgende dag wel. Als het eenmaal volledig is ingetrokken is het ook gewoon geurloos. :ja
Omdat ik verder geen ervaring heb met andere leerproducten kan ik niet zeggen of het beter is dan andere merken. Omdat ik mijn leer heb zien opknappen en er van mij niet overal een "lekker" geurtje aan hoeft te zitten ben ik dik tevreden. Ik kan het mensen met oud en verwaarloosd leer zeer aanraden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie revieuw foto's zijn wel veel te groot
forum regel 7. Het maximale formaat van foto's is 1024 x 768 pixels. :-"
 
Sorrie :schaam Was m'n eerste post met foto's. Ik moet vrees ik nog even uitvinden hoe ik het formaat kan verkleinen...

Maar het gaat uiteindelijk om het resultaat van het product. Daar ben ik erg tevreden over :cool:
 
Ziet er erg goed uit!
Die witte streep zal je er na verloop van tijd en behandelingen mss wel volledig uit kunnen krijgen.
 
Voor mijn eigen nieuwsgierigheid. Is het normaal dat je van 1 stoel al zo'n vieze microvezel doek kan krijgen??
Toen ik het zelf zag had ik zoiets van: 8-o het was dus echt nodig..