• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Sealant 3.0

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Heb een tijdje geleden deze sealant gekocht en wil hem binnenkort gaan gebruiken. Nu mijn vraag: wat voor een beading geeft het? Of is het sheeting? Wil hem namelijk niet toppen met een wax. Wil hem gebruiken als winterbescherming. Neem aan dat het een zeer duurzame laag/bescherming geeft? Langer dan wax, zoals bijvoorbeeld de SNII die ik gebruik?
 
Zou volgens mij meer sheeting moeten zijn dan beading al hangt het af van de bron (regen of tuinslang). Je hebt wel minder mooie druppels dan de SN II, dat is wat ik gemerkt heb bij mij op de Leon.
 
Eens met Dennis...
Minder mooie druppels, maar wel HEERLIJKE verwerking!
Zelfs na 6u curen nog steeds easy off :party:
Wel proberen te zorgen dat je 'm lang genoeg met rust laat na het uitbuffen, komt de standtijd wel ten goede :cool:
Je zult iig geen spijt krijgen van de aanschaf
 
Misschien wel maar langer wachten is zeker niet altijd beter, in de tussentijd kan er stof op de lak komen die je dan weer met een doek over de lak aan het wrijven bent.
 
Bedankt voor de info. Maar is de duurzaamheid en bescherming beter als een kwaliteitswax zoals SNII, Fuzion e.d.?
 
Het is een sealant dus over algemeen wel.
Maar je kan 'm zekerheidshalve gewoon toppen als je er prettiger bij voelt
 
Je moet 'm gewoon 24 uur met rust laten in een vochtvrije omgeving, dan kan je 'm toppen met een DJ ( kan niks voor mijn geest halen dat het niet gewoon kan )
Rectificatie met onderbouwing zéér welkom, anders is men voor #^%$% bezig geweest.
 
Wagens staan toch altijd al binnen dus laat ik ze gewoon een dag in de garage staan met een cover er over.
 
Ik weet niet of het slim is om een cover erover heen te doen als de auto net in de dgps staat. Je hebt de auto in de garage staan, toch? Ik denk wel dat de sealant genoeg moet ademen. Ik heb de dgps na buffen 36 uur in de garage laten rusten, geen last van stof gehad. Daarna heb ik getopt met colli 845 voor de winter.
 
Ik heb net mijn Golf in de dgps gezet en ik laat hem daarna 24u met rust. Hij staat vochtvrij en stof hou je m.i. toch niet helemaal tegen.
 
Dat snap ik dus ook niet, er staat nergens op de verpakking dat je het zo lang moet curen. Sterker nog: er staats niets over dat je het niet gelijk mag toppen. Maar goed iedereen zegt 24 uur laten 'luchten' dus dat wilde ik ook gaan doen.
 
Ik laat hem 24u 'luchten' om dat ik niet eerder tijd heb. Morgenochtend voordat ik naar mijn werk ga zou nog kunnen, maar ik wil er geen haastwerk van maken.

Morgenavond is het de beurt aan DJ Supernatural
 
Ik zal die 24 uur meteen naar het rijk der fabelen verwijzen

Van de Wolfgang site
Tech Note: Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 is a water-based, oxygen activated paint sealant. After buffing off the sealant, the remaining coating needs to cure for 12 hours in dry conditions to fully bond to the paint. Exposure to moisture during this time will drown the polymers. For the best results, allow 12 hours of curing time.
Succes!
 
Ze adviseren 12 uur te wachten NA het uitpoetsen. Dat is iets anders dan curetijd (alhoewel Wolfgang dat helaas niet zo neerzet, maar voor de detailingwereld is curen het drogen van de wax niet het uitdampen NA het uitpoetsen)

Het is een zuurstofgeactiveerde formule en vocht en bepaalde waxen houden dat tegen dus adviseren ze om niet direct te toppen. Sowieso zou ik altijd minimaal een uur of 4-5 wachten met toppen met wat voor combinatie dan ook.

Na het uitpoetsen van een wax/sealant is de laag nog steeds erg zacht en kwetsbaar. Een quick detailer/wax tast de wax dan ook behoorlijk aan tijdens die kwetsbaarheid.
 
Bedankt voor de duidelijke info. Als het hier wat rustiger in huis is ga ik de beide wagens eens even in de sealant zetten. Daarna in de SNII.