• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wolfgang's deep gloss sealant vocht tijdens adem periode

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
beste cc-ers..
ik zit er heeel hard aan te denken de wolfgang sealant aan te schaffen.
nu moet deze nadat je hem afgenomen heb, door ademen.. tot 12 uur lang..

heeft iemand al eens meegemaakt dat dat niet lukt??
en wat zou er dan gebeuren?

gezien er weinig kans is, dat als ik hem binnenkort erop zet, hij niet vochtig word voor 12 uur.

en is hij echt een stuk beter als bijvoorbeel colinite 845?
en in welk opzicht?

Hier meegemaakt, begon zelf even te regenen. Het zal geen 100% ideale hechting hebben maar het is ook weer niet zo dat het eraf spoelt natuurlijk.
Vind hem ontzettend makkelijk aanbrengen en afnemen. Als je hem aanbrengt rond 13:00 dan moet het volgens mij geen probleem zijn.
De DGPS heeft het gladste resultaat wat ik ooit gevoeld heb tot nu toe, incl de 845.

ben erg benieuwd hoe hij het doet op mijn auto.

ik had verwacht dat hij mischien dat kon vlekken tussen de sealant en de lak o i d,maar dat is dus niet het geval.

nu eens hopen dat hij in de actie komt de 8e..

trouwens.. hoe zit het met de "deep gloss"
ik begrijp dat glans komt uit voorbereiding, maar voegt hij IETS toe??

ik heb bijvoorbeeld fk1000p wel iets glazig toe zien voegen

Ik heb het niet veel zien toevoegen maar de lak was de keren dat ik hem gebruikt hebt al zeer goed gepolijst natuurlijk.

Ik heb het ook gebruikt in een loods die ik heb. Ik vindt het
een super produkt. Ik denk dat als je het niet 12 uur doet
dat het produkt niet tot zijn recht komt:s

heb hem ook gebruikt, maar vond geen enkel voordeel ten opzichte van Jetseal109 welke wel binnen een half uur klaar is voor de volgende laag. Ook qua prestaties, standtijd en glans geen enkel verschil kunnen waarnemen.

Ik heb ook de DGPS en merk geen noemenswaardig verschil t.o.v. een ander merk sealent of wax.

Daarentegen is het aanbrengen en afnemen ervan het bekende fluitje van een cent.

Het voordeel in mijn geval is, is dat ik de scooter droog kan zetten in de schuur :love en dus de sealent 12 uur z'n werk kan doen.

de garage word als schuur gebruikt.. dat is een beeeetje beroerd:-"
dan ga ik er nog eens heeeeel hard over na denken,
mischien fuzion een optie..

of toch maar even wachten..

ik moet het nog ff op mezelf in laten werkn:-"

Ik heb de DGPS vandaag nog gebruikt op een Alfa,netjes een 45 minuten erop laten zitten uitgepoetst en de auto de garage in.
De lak voelde superzacht aan zeg,dat kan je niet uitleggen dat moet je voelen.
Morgen gaat er een laar Fuzion overheen.

of.... het trio??

de finishing glaze (die is toch licht abbrasive?)
deep gloss sealant
fuzion

voordat ik ZO ver ben..

ik denk dat me vriendin me de nek omdraait, of dat ik haar nooit meer terug zie:(

die heb ik al..

voegt de polish enhancer dan nog iets toe?
of dat ook niet?

en wat is dat eigenlijk? officieel?? een glaze? een cleaner? een pre wax?

ik denk dat ik dan net zo goed de paintwork polish enhancer kan nemen, gezien het feit dat ik het monello trio, en de menzerna's al in bezit heb..

ik wil gewoon 1 keer mezelf overtreffen..

me oom gaat op vakantie.. en zijn auto, is te vies om aan te pakken.. en dreigt ermee door de wasstraat te gaan, deze auto is nog nooit gewassen o i d en 3 maanden oud..

als ik deze 2 keer foam.. en netjes met een hele hoop water en sop was.. denk ik een bijna swirlvrije auto te hebben, zonder wax o i d..

nu zit ik te denken om:
foamen met ssf
wassen met wolfgang bathe
kleien met born slippy / pb klei (tenzij er de 8e een andere klei in de aanbieding komt)
rotary, zwarte pad, monello finale
rotary, zwarte pad, wolfgang polish enhancer
dodo rubbish original edition + een laagje juiced edition..

eventueel limeprime lite er tussendoor..

dit zal toch genoeg shine opleveren ?

Limeprime is nergens voor nodig na de polish enhancer. In principe zou de auto (mits goed afgeleverd!) dan best wel swirlvrij moeten zijn