• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolgang glaze en sealant

Ik heb mijn motorfiets direct na de behandeling met Wolfgang Polish Enhancer en Paint Sealant getopt met Swissvax Concorso. Had ik met dat toppen beter minimaal 8 uur kunnen wachten?
 
De DGPS heeft goede eigenschappen, maar vervallen die als ik er de blue velvet erover zet?
 
Sealant is een chemische wax, als deze is uitgedampt kun je er prima een normale wax overheen doen. De standtijd en bescherming zal alleen maar langer zijn.
 
paules:

Ik moet ong. over een kleine maand een volvo v70 uit 2002 doen, en die zit onder de krassen van de krasstraat, maar nu vraag ik me af welke wax ik daar het best bij kan pakken omdat de eigenaar geen ene moer doet aan zijn auto. Ik dacht zelf aan blue velvet [ panel pot ] maar ook collinite is voorbij gekomen. Maar bij collinite heb ik meestal zo'n commandant gevoel bij, kan goed zijn van niet maar het is maar een gevoel hé!
Weet jullie misschien iets in deze situatie?
 
Collinite, puur vanwege de standtijd! Dodo BV houd ongeveer 3 tot 3,5 maand. Collinite langer, welke heb je trouwens?

Heb laatst ook een V70 gedaan, vrij zachte lak. Mezzo op wit gaf al het gewenste resultaat, deze wagen was ook altijd door de wasstraat heen gehaald.
 
Collinite vergelijken met Commandant vind ik niet helemaal terecht. Enige overeenkomst is misschien de niet-fancy verpakking. Naar mijn idee is Collinite echt value for money als niet veel geeft om verpakking / geur e.d. Beading en standtijd zijn echt erg goed.
 
paules:

Heb zelf een xc70, zit tussen harde en zachte lak in. Heb nog geen collinite maar wil het misschien aan gaan schaffen bij de summer detail dag samen met nog een grote bestelling.

a3: Collinite kan best een goed merk zijn, maar mijn gevoel had zo iets. Het moet trouwens toch afgetopt worden met een wax als blue velvet of natty's blue [ het is een blauwe volvo].

Welke collinite zouden jullie erbij nemen, de auto moet toch nog afgetopt worden met een carnaubawax, als jullie daarbij rekening houden.

gr. Bob
 
Collinite is de carnauba wax. Duurzaam, lekkere sheeting en beading. Waarom wil je die nog toppen met een andere carnauba? Ik heb zelf 915 en 845, vind 845 lekkerder werken (spreid makkelijker, is makkelijker af te nemen), maar 915 is duurzamer. 476 is nog duurzamer. Alle drie hele goede waxen, met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
 
Ik heb de 476 en ben daar erg over te spreken. Kost weinig met een goed resultaat en blijft erg lang zitten. Smeer deze ook altijd op auto's waarvan ik weet dat ze niet erg goed bijgehouden gaan worden. Blijft met gemak 4 maanden zitten.
 
Als dodo-fan ben ik zeer zeker geen voorstander van de collinite, maar ik moet toch echt met 1000% toegeven dat het zéér zeker geen slechte wax is !
Vergelijken met commandant is een no-go, dat valt in het straatje van turtle-kwak
Dat de eigenaar er niet veel om geeft heeft mijns inzien er niet veel mee te maken, je werkt met de producten die JIJ prettig vind en het gewenste resultaat leveren.
Dat de eigenaar na vertrek de auto door de blubber of wasstraat heen rijd is k.t met peren maar ach geld is geld toch ( en wax verbloemd geen krassen he ;) )
 
Over de wolfgang sealant [ DGPS ] Beloven ze een super glans, maar wat het belangrijkste is een vuilafstotende laag. Doet dit EXP PB dit ook? Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat je een goede voorbereiding hebt. Wat zeggen jullie over de glans en vuilafstotendheid van DGPS?
 
Die van mij staat in de DGPS, na een aantal malen wassen nog steeds zo glad als een paling.
Maar dat wil niet zeggen dat je auto niet vies wordt, of afspuiten en schoon.
Je moet hem nog steeds wassen met een mitt oid.
Glans is dan wel direct weer terug.
 
Maar heeft hij nou meer toegevoegde waarde als andere sealants: glans en heel belangrijk de vuilafstotendheid [ omdat dit toch wel een van de duurdere sealants is ] bv. vergeleken met EXP PB.