• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolgang glaze en sealant

Wat versta jij onder vuilafstotendheid?
Glans komt 95% door het voorbereiden (polijsten) voordat je de sealant aanbrengt.
 
Rolf:

Staat in de beschrijving v/d webshop:

Deze sealant weert vervuiling, UV straling, industriele neerslag, zout, mineralen, overspray en beschermt maandenlang! Bovendien geeft het een zeer mooie afwerking.

Andere merken zoals de EXP PB hoor je alleen dat ze goed beschermen, maar niks zoals hierboven.
ps. Van dat polijsten klopt, Heb laatst nog Carclean gemaild of ze nog Inizio krijgen i.p.v. Inizio Forza.
 
Mijn auto wordt net zo vuil als met DGPS als met een andere sealant en/of wax.

Ik heb nog nooit letterlijk het vuil van de auto af zien spatten ...

:roll

Edit: je avatar in je onderschrift is irritant groot..... :no
 
Ik zeg ook niet dat het vuil zo van je auto afspat. Ik vraag me alleen af als je de auto gaat wassen of het vuil er dan sneller van afloopt dan bijv. EXP;)
 
Aangekoekt vuil = aangekoekt vuil.

Was jij je auto op microscopisch niveau? :weetniet

Mij boeit het echt niet of het vuil er nou snel of langzaam van de lak afkomt, als het er maar vanaf gaat :grinning:

Maar wat zou de toegevoegde waarde zijn als het er snel vanaf moet lopen? Wat boekt je qua tijdswinst? 1 minuut, 5 minuten, half uur, een dag, een maand?

Als mijn auto goed behandeld is (bijv. DGPS) en de auto is vuil, en ik spuit em alleen af in de wasbox, dan spuit ik alleen de aangekoektte (lees; zandkorrels e.d.) van de auto af.

De waas van vervuiling blijft net zo goed zitten. Alleen door goed te wassen (lees; washmitt, 2 emmers, goede shampoo) dan komt ook de waas los.
 
nicknameless:


Dan zie ik meerprijs van DGPS niet zo zitten. Weet jij misschien hoelang EXP / DGPS op de lak blijven zitten?
Verder dacht ik alleen bij het gebruik van DGPS dat het vuil zich niet zo kan hechten aan de lak
[ bv.Als het regent, sneller eraf spoelt] als andere sealants [ dat beweerd Wolfgang met nog een paar andere dingen]. Maar jij zegt dat dat onzin is en dat ik gewoon nog met wassen aan de gang moet.
Verder kijk ik niet op microscopisch niveau, maar we blijven natuurlijk allemaal detailers hé:D

Nog bedankt dat je me goede raad hebt gegeven, hier kan ik iets mee.:)^
 
Je zal met elke wax / sealant whatever alsnog moeten wassen .... tot op heden krijg je bij elk potje toch echt geen manneke met een knuppel bijgeleverd die de vuildelen van je lak af mept.
Waarom dan een dgps: deze blijft gewoon lang zitten en beschermd de lak gewoon weg tiptop. Alles beter dan niks en sommige producten doen het gewoonweg nét even wat beter dan een ander
( anders net zo goed allemaal weer aan de turtlekwak )
Daarbij is het zo dat als je de auto wast alles wat makkelijk van je auto af glijd dan wanneer je voor geen enkele beschermlaag zou kiezen.
In tegenstelling tot nicknameless boeit het mij wel hoe de vuiligheid er vanaf gaat: als je uur staat te soppen om een gedeelte dan is de pret er ook snel vanaf.
Om die reden kies je er ook bv voor om een wheelwax aan te brengen: met regulier sopje haal je de bende er zo weer af in tegenstelling tot een onbeschermde velg
EXP is zeer zeker geen verkeerde sealant, ik denk dat ie een beetje in ondergesneeuwd door andere middelen.
Toen ik net lid werd was men lyrisch van de EXP, zeker indien deze getopt werd door Natty's .... toen werd het dgps + fuzion en nu is het weer de c-quartz die de leiding heeft.
An sich allemaal logisch anders blijven we staan in detailingland, aan de andere kant is het niet zo dat de vorige editie ineens weer helemaal ruk is oid
Ik denk dat als je 2 lagen EXP doet dat je dan erg blij gaat worden hoor.
 
Mk-us:

DGPS ook een diepere glans als EXP? Weet jij iets over de standtijd tussen deze 2 producten?
Er gaat zowieso natty's of een Dodo wax overheen.
En wat jij zegt dat vroeger EXP en Natty's de top was geloof ik meteen. Het zit misschien ook wel tussen de oren dat we een mooie verpakking en tekst erbij willen. Kan goed zijn dat EXP net zo goed is als DGPS. ;)
 
Ik heb zelf geen DGPS maar iets in me zegt dat ik geen Natty's over DGPS zou doen. Weet niet goed waarom, misschien is het wel een goed idee maar ik zie de combi hier eigenlijk ook nooit voorbij komen.

Iemand hier een idee over?
 
Ik gebruik hem om te toppen en extra glans te krijgen en standtijd nog iets te verlengen.
 
Standtijd verlengen twijfel ik dus over of dat lukt met de Natty's. Ik gebruik zelf de Natty's op de Auto van mijn vriendin en het is een lekkere wax om mee te werken maar de standtijd ben ik niet zo erg van onder de indruk. Die schijnt van de DGPS juist wel heel erg goed te zijn, vandaar mijn twijfel.
 
Maar DGPS is een sealant en natty's een wax, dat is dan toch heel normaal om af te toppen daarmee of niet?
 
Het kan natuurlijk maar ik vraag me af of de Natty's nog wel echt iets toe zal voegen. Langere standtijd door de DGPS te toppen met de Natty's geloof ik persoonlijk niet in.
 
Audi A3:

Ik wil binnenkort een bestelling doen, maar bij de sealants ben ik nog niet helemaal uit.
Ik vind DGPS nogal aan de dure kant vergeleken met EXP. Bij andere merken ben ik met sealants niet zo geslaagd.
 
[arrogantie modus aan]

Ik wil alleen het beste, dus voor mij de DGPS

[/arrogantie modus uit]


Ik heb meerdere sealants geprobeerd, maar niets haalt het bij de DGPS. :heart_eyes:

De EX-P vind ik maar niets, je staat het te verdelen, ga je met het padje over een reeds behandeld deel, dan is het ineens weg... ]-0

De enige nadelen zijn alleen de tijd dat ie droog moet staan (12 uur minimaal) en dat lukt niet altijd met een auto aan de stoep geparkeerd en de hoge aanschafprijs.

Alleen valt dat laatste eigenlijk wel weer mee als je kijkt naar de standtijd en hoe lang je met het product kan doen. :ja
 
ik sluit me aan bij nicknameless, de Ex-P smeert bij mij ook niet lekker, de DGPS daarintegen heeft het allemaal, lange standtijd, mooie glans en smeert heel makkelijk uit wat voor mij dan weer wel echt een positief punt is, en ja je zou de EX-P natuurlijk ook machinaal kunnen aanbrengen maar daar heb ik geen ervaring mee. Natty's over de EX-P vind ik qua standtijd ook maar mager als je dit vergelijkt met de Wolfgang
 
nicknameless zei:
[arrogantie modus aan]

Ik wil alleen het beste, dus voor mij de DGPS

[/arrogantie modus uit]


Ik heb meerdere sealants geprobeerd, maar niets haalt het bij de DGPS. :heart_eyes:

De EX-P vind ik maar niets, je staat het te verdelen, ga je met het padje over een reeds behandeld deel, dan is het ineens weg... ]-0

De enige nadelen zijn alleen de tijd dat ie droog moet staan (12 uur minimaal) en dat lukt niet altijd met een auto aan de stoep geparkeerd en de hoge aanschafprijs.

Alleen valt dat laatste eigenlijk wel weer mee als je kijkt naar de standtijd en hoe lang je met het product kan doen. :ja

Ik sluit me hier helemaal bij aan. DGPS is echt easy on and off ook.
 
Altijd als ik op de Amerikaanse fora lees over de concurrenten voor Wolfgang's sealant, komen meestal twee alternatieven naar voren: Menzerna Power Lock en Blackfire Wet Diamond.

Patrick had Menzerna's Power Lock al een keer gebruikt, maar volgens mij bevalt DGPS hem beter aangezien hij nog steeds lovend is over de DGPS en ik niks meer hoor over de Power Lock. :p

Ik heb laatst wel een fles BF Wet Diamond gekocht, deze is ook super easy on/off, heeft een goede standtijd (4-6 maanden) en ook nog gekoppeld met een "carnauba-warme" glans. Ik ben geen sealant-man, meer een wax-man, maar wat mij over de streep trok was de toevoeging van een katalysator (polycharger) aan die sealant , waardoor deze veel sneller curet. Zo hoef ik me geen zorgen te maken als het binnen 12 uren opeens begint te regenen.

Maar goed, hoe EX-P zich verhoudt tot DGPS weet ik helaas niet. Misschien dat er via google meer info naar voren komt, omdat ik denk dat er hier niet zoveel mensen zijn die EX-P naast DGPS hebben gezet in een vergelijkende test.
 
Meguiars M21 2.0 is ook een hele makkelijk verwerkbare easy on/ easy off sealant met een lange standijd.
Het is een beetje een ondergewaardeerd (onbekent?) product, geheel onterecht overigens. (Ik heb zowel DGPS als de M21)
 
@ Rolf,

de M21 is de profi uitvoering van de NXT ;) En laat die laatste nou niet uitblinken in een lange standtijd.

In het pre-detail tijdperk gebruikte ik ook de M21 i.c.m. de M16. Topcombinatie :)^