• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WoollyWormit Wheel Brush

Tijntje

Detailing chief
13 jan 2017
193
103
43
Up North
Ik kom in de webshop een nieuwe velgenborstel tegen.


Na al diverse topics door gestruind te hebben, welk type velgenborstel te nemen kom ik deze nu ook tegen. Ik kon al geen keuze maken tussen de EZ Brush en de Monello Wheel Woolie. Spetteren van EZ is iets ondergeschikt. De Monello een stevigere steel. Set van drie stuk is me (nu) te gek.

Nu vind ik dit nieuwe soort ook erg interessant, de keuze word nog wat moeilijker gemaakt. wat mij ergens aanspreekt is doordat je deze wat kunt buigen, achterzijde spaak mee nemen, wellicht qua stevigheid wat als de Monello met stok. maar kom je ermee mooi in de hoekjes zoals de haren van de EZ.

Is er al iemand die ervaring heeft met de Woolly Wormit, of soort gelijk?

in mijn geval op dit type velg:

1592339026665.png

Afbeelding geleend van Google

Alvast bedankt.
 
Ik denk een jaar of 2 terug al eens een vergelijkbaar iets meegenomen bij de Action, dus mogelijk ook een kwaliteitsverschil. Mijn ervaring is dat het maken van de juiste kromming toch tegen valt: als je even wat kracht gebruikt of een lastig plekje wil bereiken, is die zorgvuldig gebogen kromming toch net weer anders dan je nodig hebt. De mogelijkheid om goed bij de wielbouten te komen (zonder je wiel los te halen), vind ik wel interessant bij de woollywormit.

Ik gebruik nu de kleinste maat Wheel woollie en vind die wel heel fijn werken, ook omdat ik daarmee tussen de remklauw en het velgbed door kan, en dus niet moet kiezen tussen een vuile plek op het velgbed of de auto iets verrollen. Ik heb alleen een gaatje in de steel van mijn wheel woolie geboord, zodat ik 'm na gebruik en reiniging op kan hangen om te drogen.
 
  • Leuk
Reactions: Tijntje
Eens met het buigen. Als de steel eenmaal gebogen is, wat idd al ff zoeken is, dan is het lastig om voldoende druk uit te kunnen oefenen. De kleine Wheel Woolie is dan makkelijker in gebruik, dan een gebogen steel.
Ik heb ook zo'n borstel gebruikt met van die bezemharen, die spetteren als een malle en wordt door mij niet meer gebruikt. Voor mij zijn de Wheel Woolies the way to go.
 
  • Leuk
Reactions: Tijntje en Altos
Ik zag in een review op de Forensic Detailing Channel dat de binnenkant van een soort buigbaar plastic is, met een intern 'frame' van ijzer. Bij het buigen kon je goed zien dat het plastic best wel kan buigen, maar bij teveel buigen lijkt het toch wat te vouwen, zoals je bij plastic weleens ziet. Ik ben dan benieuwd wat de duurzaamheid is van het product al het plastic steeds buigt en weer teruggebogen wordt. Ik blijf voorlopig bij mijn EZ Detail Wheel Brush en Monello Wheel Woolie. Al ben ik ook nog benieuwd naar de 'nieuwe' borstel van Meguiar's...

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Tijntje en Brad
Het voelt aan als rubber en geen plastic. Ik kan me wel voorstellen als je hem echt dubbel vouwt dat de metalen kern het niet zo leuk vind.
Maar daar is het product natuurlijk niet voor bedoeld.

Gebogen, en dan echt flink gebogen.
20200617_120945 (1).jpg

En terug:
20200617_120956 (1).jpg
 
@Dibbuz Aah oke, ik dacht dat de binnenkant van hard plastic was. Ik ben dan vooral benieuwd hoelang en hoevaak ik hem dan kan ombuigen totdat ie een keer breekt. En dan niet ombuigen zoals jij liet zien, maar om bijvoorbeeld achter de spaken of remmen te komen :p
 
Laatst bewerkt:
Bij de EZ Detail brushes zegt men dat je deze ook kan buigen, echter vindt de metalen kern het op termijn wss niet prettig om tig keer gebogen en terug recht geplooid te worden.
 
''Vermoeiing, moeheid of vermoeidheid, specifieker materiaal- en metaalmoeheid, is het fenomeen dat een materiaal bezwijkt onder een zeer lang aangehouden dynamische of wisselende belasting.''

:p
 
Bij de EZ Detail brushes zegt men dat je deze ook kan buigen, echter vindt de metalen kern het op termijn wss niet prettig om tig keer gebogen en terug recht geplooid te worden.
Verschil is dat de EZ borstel een draad heeft van metaal en de WoollyWormit een platte plaat van metaal. Dat verschil merk je echt wel in stevigheid, daardoor gaat de Wormit ook langer mee en kan meer buigen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Lijkt mij een mooie borstel voor bijvoorbeeld unizwarte of andere gevoelige velgen, want die noodles zijn toch een stuk zachter dan de haren van de EZ borstels en je hebt geen kans om met de steel ergens tegenaan de botsen zoals met de wheelwoolies.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Woolie of een Wormit. Woolie heeft een langere stok maar de Wormit is weer wasbaar en is buigzaam dus het is maar net waar je een borstel voor zoekt.
 
  • Leuk
Reactions: Tijntje
Screenshot_20200625-224258~2.png

Moet nog enkele maanden geduld hebben wanneer deze op de oprit zullen staan, maar was nu dus al op zoek welke borstel hier best zou passen. De achterkant van de spaken interesseert me minder, wel het deel net achter de spaak op het velgbed
De Wooly Wormit is al geschrapt omwille van bovengenoemde redenen + het gemis van een echt handvat.
Ik heb reeds een Monello Wheel Woolie medium en ben er supertevreden van.
Sta in twijfel of ik nu een small of een haakse er zou bijnemen ?
Voor het ophangen van de wheelwoolies gebruik ik T5 TL clips, hoef je niet te boren in de steel.
 

Bijlagen

  • IMG_20200626_083717410.jpg
    IMG_20200626_083717410.jpg
    127,7 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt: