• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wordt er gek van, na het wassen meteen weer swirls

tinus zei:
Je droogdoek kan ook krassen zonder dat je het door hebt; neem een Miracledryer of zoiets en geen Meguiar's watermagneet.

met de watermagnet of vergelijkbare waffle-weave-doeken (poorboys bijv) is totaal niets mis.
werken prima.
laat ik nou net wel krasjes krijgen van de miracledryer op mijn zwarte alfa lak......en juist niet met de meguiars watermagnet

en de krasjes kunnen juist ook ontstaan door de schapenwashmitt......als er vuiltjes is blijven zitten dieper in de vacht.
goed, goed, schoonmaken dus.

Met de Watermagnet is niks mis . Eender welke droogdoek kan krasjes veroorzaken als je hem niet onderhoud op de juiste manier !
Ik laat zowel de PBWaffle weave en de Watermagnet na ze 2x gebruikt te hebben een nachtje weken in een emmer water met een stevige scheut azijn erin,daarna worden ze gewassen !
Dit breekt alle eventuele kalkresten af die in de doek achterblijven, het zijn vooral deze kalkresten die er voor zorgen dat er krasjes in de lak komen .

Meguiar's SwirlX is een niet-schurende lakreiniger en is ontwikkeld om doeltreffend die kenmerkende microfijne waskrasjes te verwijderen: swirls. SwirlX pakt niet alleen je swirls aan, maar geeft ook die kristalheldere reflectie terug aan je lak! SwirlX is zowel handmatig als machinaal te gebruiken (bijvoorbeeld met de DAP500 polijstmachine).

Hoe kan een "niet-schurend" middel nu permanent swirls verwijderen :weetniet

Je hebt chemische polishes, dus zonder schuurkorrel en polishes met een schuurkorrel. SwirlX valt dan blijkbaar onder de chemische polishes... De pad zorgt voor de schuurwerking. Het product zelf schuurt dus niet, maar de pad ;)

Ik ken dit probleem maar al te goed.
Zelf zie je bij mij ook mooi de was/droog banen

Woon ook in een zanderige omgeving en heb me er bij neer gelegt dat het eenmaal zo is :weetniet

Wel ga ik na de volgende behandeling eens proberen met deppend drogen om de droog doek uit te sluiten(heb namenlijk de CG miracle dryer) die naar zeggen dit sleep effect kan veroorzaken.

Jongens, wat een reacties, bedankt daarvoor.:cool
Ik heb nu een valma schapenvacht wasmitt.
De droogdoeken die ik nu gebruik zijn de microfiber doeken. Na elk gebruik worden de doeken gewassen.
Voorheen gebruikte ik katoenen wasmitt's, deze krasten,:auw vandaar overgegaan op schapenvacht.
Moet eerlijk zeggen dat ik de wasmitt nu 3 keer gebruikt heb en tussendoor alleen goed uitgespoeld heb, maar niet uitgewassen heb. Jullie opmerkingen over resterend vuil zou dus mogelijk terecht zijn, alhoewel ik wel zeer grondig uitspoel. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat de schapenvacht niet gewassen mocht worden.:(
@Geert dr: je opmerking over kalkresten wordt nu plots zeer plausibel: na het spoelen (onder gewoon leidingwater) hang ik de mitt steeds te drogen :-/
Hogedrukreinigen: ik was inderdaad zeer terughoudend met dicht op de lak spuiten: toch maar weer eens gaan doen.
Supa snow foam: gebruiksaanwijzing nog maar eens gelezen: het blijkt dat ik nog wel wat hogere concentratie mag gebruiken.
Wellicht dat met een hogere concentratie supa snow foam en hogedrukreiniger ik meer aanslag wegkrijg alvorens met de wasmitt op de lak te komen. Maar zien hoelang of de waslaag houdt.

Is het een idee om de wasmitt een dag voor het wassen in de azijn te zetten om kalkresten te verwijderen ?:weetniet

Nogmaals dank voor jullie reacties.

ik heb 1 jaar lang een Mothers Sheepskinwashmitt gebruikt zonder hem speciaal te wassen of wat dan ook. Alleen even uitspoelen onder de kraan, binnenstebuiten drogen en weer gaan...

Nooit krassen hierdoor.

Ik spoel de mijne ook altijd uit onder de kraan ,met warm water.
Daarna droog blazen (en eventueel restjes vuil er uit blazen) met de compressor.

Kleine update:
SSF: verhouding verhoogd .Reinigd nu beter. Er blijft nog wel een film vuil achter.
Hogedruk reiniger spuit daarvan weer wel het meeste weg.
Wassen: nu dwars op de richting gewassen en gedroogd: inderdaad nu krasjes in die richting !
Wasmitt lijkt dus de oorzaak.
Heb de auto maar even krasvrij gemaakt en winterklaar gemaakt. Volgende keer wassen met de nieuwe spulletjes.
SSR1 en zwarte pad.
P1010627small.webp

Wintervelgen/banden en hardtop.
P1010639small.webp

Wauw, mooi resulaat!! En dat met SSR1? Dat hoef ik bij mijn Bimmer niet te proberen. :|~*