Jongens, wat een reacties, bedankt daarvoor.
Ik heb nu een valma schapenvacht wasmitt.
De droogdoeken die ik nu gebruik zijn de microfiber doeken. Na elk gebruik worden de doeken gewassen.
Voorheen gebruikte ik katoenen wasmitt's, deze krasten,:auw vandaar overgegaan op schapenvacht.
Moet eerlijk zeggen dat ik de wasmitt nu 3 keer gebruikt heb en tussendoor alleen goed uitgespoeld heb, maar niet uitgewassen heb. Jullie opmerkingen over resterend vuil zou dus mogelijk terecht zijn, alhoewel ik wel zeer grondig uitspoel. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat de schapenvacht niet gewassen mocht worden.
@Geert dr: je opmerking over kalkresten wordt nu plots zeer plausibel: na het spoelen (onder gewoon leidingwater) hang ik de mitt steeds te drogen
Hogedrukreinigen: ik was inderdaad zeer terughoudend met dicht op de lak spuiten: toch maar weer eens gaan doen.
Supa snow foam: gebruiksaanwijzing nog maar eens gelezen: het blijkt dat ik nog wel wat hogere concentratie mag gebruiken.
Wellicht dat met een hogere concentratie supa snow foam en hogedrukreiniger ik meer aanslag wegkrijg alvorens met de wasmitt op de lak te komen. Maar zien hoelang of de waslaag houdt.
Is het een idee om de wasmitt een dag voor het wassen in de azijn te zetten om kalkresten te verwijderen ?:weetniet
Nogmaals dank voor jullie reacties.