• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wowo's Car Care

Ik heb de Quick detailer gekocht en als je de verpakking leest, is het een wipe on/wipe off product en inderdaad dat klopt!
Verwerkt heel gemakkelijk. Het geurt naar bubble gum en laat een zeer mooie glans achter. Ik gebruik 2 MF doeken, eentje om het op te smeren en eentje om het daarna op te poetsen. Een aanrader dus.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar het verschil tussen de Quick Detailer en de Final Shine.
 
  • Leuk
Reactions: DennisBoersma
Final shine is in mijn ogen meer voor de laatste boost. Bijvoorbeeld als je naar een show gaat met je auto. Final shine heeft ook niet echt een goede beading, meer echt als glans booster
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Brad
Ik ben erg benieuwd naar Crystal Sealant. Heeft een lange standtijd naar verluidt en wordt als winter wax gebruikt. Wacht wel ff een nieuw aanbiedinkje af dit jaar.
 
  • Leuk
Reactions: DennisBoersma
Ik heb de Crystal Sealant eind november aangebracht op onze Aygo (nadat de lak goed gereinigd was, en ja ik weet het: show-off moet nog geplaatst worden.....:eek:). Verwerking was zeer eenvoudig; vergelijkbaar met Sonax PNS maar toch makkelijker in mijn ogen. De Sonax "plakt" iets wanneer je direct na aanbrengen afneemt en daar heeft de Crystal Sealant totaal geen last van (ik stond wel in een verwarmde ruimte tijdens aanbrengen van de Wowo's). Maandag wordt de Aygo voor het eerst weer gewassen na aanbrengen (schaam :cold_sweat:) dus we zullen zien hoe de Sealant zich houdt. Ik ben ook wel zeer benieuwd naar de standtijd!
 
Heeft iemand de nanocoat al geprobeerd. Is deze te vergelijken met de Waxaddict quartz?

Ik heb de Nanocoat op de BMW zitten, geen ervaring met quartz, maar de verwerking van Nanocoat (buiten, zo'n 12 graden) was erg makkelijk, beading briljant en na zo'n twee maanden nog steeds vrij goed te noemen al worden de druppels niet zo enorm hoog als in het begin.
 
@Dibbuz ik heb een aantal reviews in de webshop geschreven vandaag, maar ze staan er nog niet op, doe ik iets fout of kijken jullie ze eerst na?
 
Ik denk dat de final shine bedoeld is om de aanwezige glans een boost te geven. Dus ik neem aan dat je het dan over de detailer spray kunt gebruiken :) ( correct me if I’m wrong )
Helemaal correct Dennis!
Foutje van mij, en heb mij nog even terug ingelezen in het Wowo assortiment.
Het zal de Quick Detailer zijn om eens te testen en te vergelijken met de Sonax.
 
Ik heb ondertussen enkele producten van Wowo's in mijn assortiment zitten.

Leather cleaner & leather cream:
De cleaner verwerkt heel makkelijk en haalt opmerkelijk veel vuil weg (getest op onze lederen zetel van 4x3m en lederen stuur van een collega), de cream is ook zeer makkelijk aan te brengen en geeft die extra mals- en zachtheid.
Het enige nadeel is dat de cleaner vrij sterk ruikt en dit toch nog een tijdje blijft hangen (lees: enkele dagen).

Awsome Foam:
Hier ben ik vrij ontevreden van, eerste keer gebruikt 1:10 verhouding en dit was gewoon water met lopend schuim, 2de maal gebruikt 1:4 verhouding en dit was veel beter in schuim productie, maar toch nog vrij lopend.
De Monello arctic foam is hier een veel betere keuze, die is zuiniger én heeft een krachtigere werking.

Interior finishing:
Zeer tevreden van, gebruikt na het reinigen met APC. Geeft de mooie extra finishing touch, de matte delen behouden hun originele kleur en voelen zacht aan. De glanzende delen zien er uitstekend uit en voelen zijdezacht aan.
Alsook trekt het minder stof aan door de antistatische werking.

Wax Contact 121:
Ga ik als volgende wax uitproberen en zal hiervan mijn bevindingen later posten

Tar & Glue remover:
Heb ik nog niet kunnen/moeten testen.


Al bij al zeer tervreden van de Wowo's producten, uitgezonderd de foam, die is echter erbarmelijk slecht.
 
Over de tar and glue remover kan ik zeggen dat het werkt maar verschrikkelijk stinkt. Zo erg dat je de wasmachine een extra keer moet spoelen na het wassen van de doeken.

Spul werkt goed maar je kan beter Gyeon Tar kopen.

Plaatje van de Nanocoat deze morgen:

Sinds 26 oktober, zo'n 1000 km en 1 keer gewassen.
20190111_083750.jpg
 
Ik snap niet helemaal dat de ph waarde van de awesome foam 12 is, maar toch veilig voor wax. Misschien iemand hier die dat mij weet uit te leggen. Wil ook als ik wat spullen op heb eens wat van wowo's proberen.
 
Concentraat is 12 pH maar als het uit je lans komt is het verdund en in de fles is het ook al verdund dus zal het eerder in de buurt van 11 of 10 pH komen. Daar komt bij dat de pH waarde niet het enige is wat bepaalt of het wax vriendelijk is of niet. Een wax kan wel iets meer hebben dan alleen 7 pH maar er zullen producten met een neutrale pH waarde zijn die toch niet wax vriendelijk zijn lijkt mij.
 
Sorry voor de late reactie. Ik heb hier ook nog met een medewerker van cc over gesproken, die wist nog te vertellen dat deze foam ook een ontvettende werking had en zoals istnogferarie zegt de wax iets zal aantasten maar zeker niet verwijderen. En ik maar denken dat de reinigingskracht van bijvoorbeeld Apple I foam niet de reinigingskracht kon hebben door ph neutraal te zijn. Maar als ik het nu beter begrijp is dat niet inherent aan elkaar
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Wowo's wax shampoo uitgeprobeerd. Ik had nagenoeg geen schuim. De washmitt gleed wel lekker over de lak en maakte ook wel lekker schoon. Misschien de shampoo de volgende keer eerst in de emmer doen en dan water erbij. Ik was wat verkouden maar een lekker geurtje kon ik niet waarnemen. De auto trok wel lekker droog en resultaat na drogen was ook mooi.
Ik denk dat ik liever BTBM of pure gebruik.