• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wybe stelt zich voor ..

Wybe

Detailing trainee
3 apr 2009
6
47
Hallo, ik ben Wybe en woon in Assen.

Ik heb al ongeveer 35 jaar autowas- en poetservaring. Hierbij meestal met de spons en de 1-emmermethode gewerkt. En dan met de Turtlewax of aanverwante artikelen in de was zetten. En natuurlijk uitpoetsen met een oud laken. Als de zon niet al te fel op de auto schijnt, zag het er vaak behoorlijk uit. Ik heb ook een aantal auto's gehad, waarbij de lol er na 1 of 2 keer poetsen al snel af was. Vooral de oudere rode lakken waren niet echt leuk om je auto eens lekker op te poetsen.

Sinds ik een tijdje geleden met een stuk klei over de lak ben gegaan, merkte ik hoe "schoon" de lak is. Ik ben me toen gaan orienteren op internet over het detailen.

De enthousiaste verhalen hier, maar vooral ook de gelikte foto's van eindresultaten hebben me enthousiast gemaakt om zelf ook aan de slag te gaan. Mijn zwarte Mondeo en de blauwe Golf 4 van m'n echtgenote staan te trappelen om een verjongingskuur te ondergaan.

Nu nog de DAP500, schijven, polijstmiddelen, e.d. bestellen en ik kan beginnen. Toch wel even een flinke investering :|

Omdat ik altijd alles met de hand heb gedaan, zie ik er wel tegen op om met de DAP aan de slag te gaan: bang dat ik binnen de kortste keren de grondlaag in zicht krijg ....

Hierbij een update met een paar foto's:
De auto:
Mondeototaal.jpg


Hoewel op afstand de lak er nog goed uitziet, is dit ondermeer de reden dat ik de Mondeo eens flink onder handen wil nemen:

Mondeo-detailswirlssuperzoom.jpg
 
Welkom..! :)^

De Dap is inderdaad een investering ,maar zijn geld waard.. En je hoeft geen schrik te hebben ,je moet al met de machine beginnen te gooien om schade aan te richten.. Een DA kan niet genoeg warmte ontwikkelen om door de blanke laag heen te gaan.
 
Wybe, welkom op het gezellige CC forum !

Wat betreft het machinaal detailen : niet bang zijn, gewoon goed lezen en veel vragen !
Ben nu ook sinds een maand machinaal bezig en als je goed je kop erbij houdt kan er niks gebeuren.

Sucses !

Gr. Arjan
 
Welkom hier,

wat betreft de DAP, doe zoals ik (en misschien velen hier gedaan hebben)

vraag iemand die er een heeft of je een keer mag proberen.
Ik krijg morgen mijn eerse DAP experience met dank aan Bartr123 (die eigenlijk alleen met de extractor langs zou komen)
 
Welkom Wybe!

Het is al eerder gezegd, maar de DAP is foolproof. Je richt er pas schade mee aan als je hem laat vallen op de auto, bij wijze van spreken ;) Ik zou hem gewoon aanschaffen en proberen. Regel desnoods een plaatwerk deel bij een schadeherstelbedrijf en oefen daar op.

Heb je nog foto's van beide auto's?
 
Welkom Wybe op dit leuke forum;

Leuk om te lezen dat je jaren en jaren hetzelfde hebt gedaan als de meeste cleaners hier. Ik kom zelf ook uit de "kras" en "schuur"stal.
Poetsen met commandant, T-shirts en wassen met schuursponsjes en zemen. Lachen. Blijkt later.

Ik was ook huiverig voor de DAP. Zeker omdat ik eigenlijk best een lompe boer ben, zeg maar. Ik kan er prima en perfect mee werken. Zelfs als je op standje 6 werkt en er boven op gaat zitten, ga je nog niet door de lak heen ..................

Enorm fijn apparaat. Verdient zichzelf dik terug. Al is het maar in het plezier wat je aan dit apparaat zult beleven.

LEES het forum goed door. De moderators van dit forum zijn ook de meest ervaren poetsers. Je hebt snel in de gaten wie de "beste" adviezen in huis hebben. Of ga een keertje naar een meeting. Leuk en gezellig. Leerzaam. Goed voor je "product" kennis. Leonneke
 
Welkom Wybe.

Met de dap in je bezit zal het prima in orde komen met je wagenpark.

Wel leuk als je ook je ervaring met ons deelt middels foto's en reportages ;)

Dat gezegd foto,s van je wagen park zijn zeer welkom.
 
Welkom. Als je de DAP eerst een keer wilt proberen, geef dan maar een gil of een PM.
Woon vlak bij je in de buurt.
 
Dank voor je aanbod Maja158, maar ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken (en de portemonnee getrokken) en de DAP samen met schijven, sapjes en dergelijke besteld.

Misschien dat ik wel een keertje langs kan komen voor tips en trics. Ik heb in ieder geval eerst ook een spatbord op de sloop gehaald, om daarop ook eens wat te oefenen.

Wat betreft de foto's van m'n autopark wacht ik nog maar even met deze te plaatsen, omdat ik bang ben dat ik dan van het forum afgeknikkerd word ;) .
 
Wybe zei:
Wat betreft de foto's van m'n autopark wacht ik nog maar even met deze te plaatsen, omdat ik bang ben dat ik dan van het forum afgeknikkerd word ;) .

:D Nuja, de Dap is besteld, het zal wel gauw beteren! En als je dan plaatjes post, dan zien we toch graag een Voor en Na :-b
Succes ermee!