• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Yoan met zwarte Golf IV TDI :: zuinigste Golf IV in aanbouw

Dubmeister

Detailing rookie
29 mrt 2009
1
0
Hallo allemaal,

Ik ben Joan Lindhout en rijdt een VW Golf IV TDI 110pk. Ik ken Carclean al geruime tijd en ben een redelijk fanatieke poetser. Van de zomer stond de wagen er zo bij:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nu is het even anders. Ik heb het roer omgegooid en ben momenteel bezig om de zuinigste Golf IV te bouwen. De auto moet 1 op 30 gaan rijden, geloof het of niet.

Dus poetsen is een must om de luchtweerstand te beperken :-b
De winst die poetsen oplevert is marginaal, maar alle kleine beetjes helpen. Ik vind het belangrijker dat de auto er goed uitziet.

Van de week wordt er een fotoshoot met de auto gedaan, die zal ik hier ook posten als ik erom denk. De auto zonder stickers:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nu met stickers:

20091118-4.jpg

www.mijnbluemotion.nl

Ik heb een vraag over het wassen en poetsen van een bestickerde auto, maar dit zal ik in de goede rubriek plaatsen.

Reacties/vragen zijn welkom!
 
Bedankt!

Wat is met de Golf ga doen: veel poetsen en zo zuinig mogelijk rijden kort gezegd.
Er staat een reeks aanpassingen gepland: lichte velgen, smalle banden, gladde bodem, freeflow uitlaatlijn, gewichtsbesparing, motorische aanpassingen, chip is al aangepast, versnellingsbak eindverhoudingen aanpassen e.d.
 
[mod]Quoten is niet nodig als het bericht er direct boven staat[/mod]
Het waren Porsche replica's, lijken op de BBS LM maar het hart is bol en de boutgaten zijn ook anders.
 
Welkom,

In eerdere auto's en mijn K100, goede resultaten behaald met Slick (PTFE additief)
Wel goed de gebruiksaanwijzing volgen, pas gebruiken na inrijden.
Mijn Corsa moest ik opnieuw afstellen, reed zonder gas de straat uit :party:

Hans
 
RedCat zei:
In eerdere auto's en mijn K100, goede resultaten behaald met Slick (PTFE additief)
Wel goed de gebruiksaanwijzing volgen, pas gebruiken na inrijden.
Op dat soort additieven heb ik het niet zo, zeker niet met gebruiksaanwijzing e.d.
Ik tank altijd BP Ultimate, dat is al een hele goede brandstof met additieven.

Maar toch bedankt voor je tip :cool:
 
Welkom hier, en fraaie wagen/doelstelling.

met de Skoda Fabia SDI die we hadden (net echt een suc6 auto) reed ik
rond de 1:25....en dan moest ik redelijk mijn best doen. Dus suc6 ermee.