• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Z4 SSR1 spectaculaire glans

P968

Detailing addict
12 okt 2009
32
55
hier
P1010627small.jpg
 
Heel mooi en erg diepe gloss, welke producten heb je gebruikt? Iets van SSR lijkt het daar achter de DAP? :)^
 
Netjes! je ziet gewoon dat het spuitwerk netjes is. Veel auto's zullen nooit zo mooi kunnen glanzen omdat er in erge of minder erge mate een sinaasappelhuidje zichtbaar is in de lak. Erg zonde en waardoor het komt weet ik eigenlijk ook niet.
 
Zo goedemorgen :).. thx patrick :D

@P968: probeer nog eens met Lime Prime of de lite variant er over heen te gaan om te zien of je een nog diepere glans kan krijgen?
 
stijntjeraes zei:
Ok, dank jullie hartelijk voor de reacties.
Hier de reden van de poetsbeurt: waskrasjes die me gek maken.
P1010617small.jpg


Motorkap na SSR1 op zwarte pad met DAP500
P1010628small.jpg

P1010629small.jpg


na SSR1 op zwarte pad met DAP500
P1010630small.jpg

P1010636small.jpg

P1010635small.jpg

P1010634small.jpg


na SSR1 op zwarte pad met DAP500 getopt met Maguiars NEXT2 en ZAINO Clear Seal voor de houdbaarheid
Auto klaargemaakt voor de winter met hardtop, wintervelgen en winterbanden.
P1010639small-1.jpg

P1010641small.jpg

P1010643small.jpg


Mijn lak is idd redlijk strak, alhoewel je bij de foto's met de kat ook wel het sinaasappeleffect ziet.
De lak is wel zeer kwetsbaar: je hoeft maar te wijzen er er zijn nieuwe swirls :confused:
 
Heb je met SSR1 en een zwarte pad de waskrasjes weggekregen?
Of zijn ze gemaskeerd door nxt?
Ik heb toevallig de Z4 van m'n broertje 2 weken terug een wax beurt gegeven met Nxt 2, hierna zag je ook niet veel krasjes meer, maar ze zijn er nog wel :ja
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
lievens zei:
Heb je met SSR1 en een zwarte pad de waskrasjes weggekregen?
Of zijn ze gemaskeerd door nxt?

Zwarte pad en SSR1 doet het goed op harde lakken...
Zondag nog een Audi A3 gedaan. Kwam met Prof. Polish net te kort en mer SSR1 haalde ik alles weg.
 
lievens zei:
Heb je met SSR1 en een zwarte pad de waskrasjes weggekregen?
Of zijn ze gemaskeerd door nxt?
Ik heb toevallig de Z4 van m'n broertje 2 weken terug een wax beurt gegeven met Nxt 2, hierna zag je ook niet veel krasjes meer, maar ze zijn er nog wel :ja

Mooi karretje :)^

Noop, met SSR1 alle krasjes weg :ja
Crontrole met de lamp natuurlijk, anders he'k er geen vrede mee.

Aan de filmpjes van Maguiars op hun site kun je echter inderdaad wel zien dat NXT2 veel camoufleert.
Ikzelf houd er niet zo van om de krassen te camoufleren. Ik ben meer voor de real deal :)^
 
nicknameless zei:
Is de wagen ooit een keer overgespoten?

Algemeen bekend is dat de BMW (en andere Duitse merken) knetterharde lakken hebben

:weetniet

Motorkap is ooit gespoten: was beschadigd bij de dealer bij aflevering. Het probleem doet zich echter op de hele auto voor.
Misschien ben ik wel gewoon erg kritisch op de lak hoor. Bovendien zie je gewoon alles op zwarte lak.
Zolang de zon niet schijnt valt het allemaal wel mee.
Moet mezelf gewoon dwingen van de lamp af te blijven :roll
 
Er is een serie BMW zwart die super zacht is. Dit zijn gewoon originele lakken. Zie http://meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=23028 en http://meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=23954&highlight=bmw+black